اقتصاد

نبوغ مهندسی جهادگران دفاع مقدس معادلات جنگ را به نفع ایران تغییر داد

وزیر جهادکشاورزی حضور ۵۴۰ هزار نفر نیروی رزمی و فنی مهندسی جهادسازندگی در خطوط جبهه‌های جنگ هشت ساله را گواهی بر ثابت قدمی جهادگران بر سر میثاق انقلاب و فرمان امام خمینی (ره) اعلام کرد و تقدیم ۳۴۰۰ شهید، ۲۴ هزار جانباز و ۱۲۰۰ آزاده را مهر تاییدی بر ولایت‌مداری تبار سنگرسازان بی‌سنگر دانست.

به گزارش برنا از جهادکشاورزی، «غلامرضا نوری» در سی و ششمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی، رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مسئولان و جمع زیادی از فرماندهان جنگ جهاد در وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: جهادگران هشت سال دفاع مقدس، طرح‌های بزرگ مهندسی را در زمان کم با امکانات حداقل و هزینه پایین اجرا کردند و معادلات جنگ را به نفع رزمندگان اسلام تغییر دادند.

وی با اشاره به گوشه‌ای از اقدامات جهادگران، یادآور شد: احداث پل خیبر به طول ۱۴ کیلومتر در جزیره مجنون و پل قادر در مناطق صعب‌العبور شمال غرب کشور در کنار احداث پل بعثت، نمونه‌ای از تلاش بزرگ‌مردان عرصه جهاد بود.

نوری، ایجاد جاده دسترسی در مرداب شرق بهمن‌شیر به طول ۱۷ کیلومتر را خلق ممکن از دل ناممکن‌ها دانست و افزود: احداث سازه‌های جنگی مانند حفر کانال و ایجاد کیلومترها خاکریز از دیگر خدمات جهادگران بود.

وزیر جهادکشاورزی، نام با مسمای سنگرسازان بی‌سنگر را شایسته جهادگران بخش فنی مهندسی دوران جنگ دانست و یادآور شد: این عزیزان بدون سپر دفاعی در خط مقدم و در برابر تیر مستقیم دشمن جانانه ایستادگی کردند و مواضع حفاظتی رزمندگان اسلام را در طول سرحدات جبهه جنگ ایجاد کردند.

وی، جهادگران خستگی‌ناپذیر را نمونه کامل یک ایرانی مومن، انقلابی و میهن دوست خواند و تصریح کرد: جهادگران دوران دفاع مقدس پس از اتمام جنگ از پا ننشستند و رسالت آبادانی، عمران و پیشرفت کشور با اولویت مناطق محروم و آسیب دیده از جنگ را بر دوش گرفتند.

نوری در همین رابطه گفت: امروز ضریب برخورداری در روستاهای ما به ۸۰ درصد رسیده است و این حرکت عظیم در توسعه و آبادانی کم‌نظیر است.

وی تاکید کرد: بر احیا و فرهنگ‌سازی روحیه جهادی از راه مشارکت فعال پیشکسوتان جهادگر مصمم هستیم و دولت چهاردهم به دنبال ترویج فرهنگ تلاش و کوشش جهادی برای پیمودن راه پیشرفت و توسعه ایران اسلامی در پاسخ به اعتماد مردم، نمایندگان ملت و رهبر فرزانه انقلاب است.

وزیر جهاد کشاورزی با ذکر سخنی از امام خمینی (ره) خطاب به جهادگران گفت: به تأسی از بنیان‌گذار کبیر انقلاب و خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب در مسیر استواری پایه‌های اسلام ناب محمدی و استقرار آن در کشور برای ایجاد رفاه و آرامش مردم و پیشرفت ایران گام بر خواهیم داشت و در این راه از ملامت ملامت‌گران نخواهیم هراسید.

براساس این گزارش در این مراسم رئیس مجلس، حکم فرماندهی راهیان نور وزارت جهادکشاورزی را به غلامرضا نوری وزیر جهادکشاورزی اعطا کرد.

در پایان این مراسم هم با حضور محمدباقر قالیباف، غلامرضا نوری، سعید اوحدی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی و بهمن کارگر از چهره ماندگار فرماندهی مهندسی جنگ جهاد، سردار عبدالرحمان جزایری تجلیل و از دو جلد کتاب؛ اطلس والفجر ۸ و مهندسی_پشتیبانی جنگ جهاد رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا