بین الملل

نه بزرگ کُردها و عشایر سوریه به پروژه تجزیه طلبانه آمریکا و متحدین آن

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، نمایندگانی از عشایر قامشلی، راس العین و تل ابیض تا عین العرب و عفرین در این اجتماع حضور پیدا کردند. اعضای قبایل کُرد سوریه در اینجا گرد هم آمده‌اند تا پیام خود را به گوش جهانیان برسانند. پیام آنها شامل تاکید بر وحدت و استقلال سرزمین‌های سوریه و محکومیت سیاست‌های نیروهای دموکراتیک سوریه بود آنها همچنین هرگونه تقسیم و فدرالیسم که واشنگتن به دنبال اجرای آن در این کشور است را رد کردند.

کشور سوریه , قسد ,

 سهام مصطفی، مدیر آموزشی و تربیتی در تل عرن با تاکید بر اهمیت قانون اساسی سوریه گفت: از مرکز شهر تل عرن از تمامی شهروندان کُرد و عرب می‌خواهیم تا قانون اساسی دائمی سوریه که ریشه در میراث تمدنی، فرهنگی و اجتماعی ما دارد را میثاق مشترک ما بدانند و هیچ توافق دیگری جایگزین این قانون نکنند. از شما می‌خواهیم که به پروژه‌های آمریکایی تن ندهید و همواره وطن پرست و متعهد به میهن باشید.ما هیچ پروژه تجزیه طلبانه‌ای را نمی پذیریم.

تاکید بر هویت سوری و رد پروژه‌های خودگردانی، محور سخنرانی‌های این اجتماع بود. شرکت کنندگان در این اجتماع بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای از سراسر خاک سوریه تاکید کردند. هدفی که تنها در سایه تلاش‌های مشترک قبایل کُرد و همتایان عرب و ایستادگی در کنار ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم امکان پذیر خواهد بود.

کشور سوریه , قسد ,

شیخ احمد الخرفان، شیخ یکی از قبایل کُرد سوریه در این راستا گفت: ما به همراه برادران کُرد خود در این نشست در تل عرن گرد هم آمده‌ایم تا به جهانیان، گروه‌های مسلح، قسد و به همه کسانی که به خود اجازه داده‌اند قانون اساسی جمهوری عربی سوریه را به چالش بکشند، بگوییم، قانون اساسی ما دائمی، فراگیر و تضمین کننده تمامی حقوق یک شهروند عرب در خاک سوریه است. ما هرگز چیزی جز وحدت سوریه، ارتش سوریه و قانون اساسی کشورمان را نخواهیم پذیرفت. این مواضع رهبران قبایل کُرد سوریه خطاب به کسانی است که با نیروهای قسد کار می‌کنند. آنها از همه کسانی که در پروژه نیروهای دمکراتیک سوریه فعالیت می‌کنند می خواهند علیه طرح‌های توطئه آمیز خارجی که هدف آنها تحمیل تصمیمات سیاسی بر دمشق است، اقدام کنند و برای مقابله با حضور آمریکا در شرق فرات و در سراسر جغرافیای سوریه، دست یاری بدهند.

اینها اصول ثابت و خدشه ناپذیر طوایف عرب و کُرد سوریه هستند. احساس تعلق به سوریه و یکپارچگی سرزمین‌های آن  پیام رهبران قبایل در شهر تل عرن در مواجهه با همه طرح‌های تجزیه طلبانه و جدایی طلب سوریه است.

پایان


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا