گوناگون

همکاری AWS و NBA برای ارائه تحلیل‌های هوش مصنوعی در بسکتبال

آمازون وب سرویسز و NBA پلتفرم جدیدی به نام “NBA Inside the Game” را راه‌اندازی می‌کنند تا داده‌های بازی‌ها را به تحلیل‌ها و تجربه‌های تعاملی برای هواداران و تیم‌ها تبدیل کنند.

واحد ابری آمازون، Amazon Web Services (AWS)، از یک همکاری چندساله با انجمن ملی بسکتبال (NBA) برای راه‌اندازی ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و ارائه تحلیل‌های داده‌ای از بازی‌ها خبر داد.

به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، این توافق که ارزش مالی آن اعلام نشده است، پلتفرم “NBA Inside the Game” را معرفی می‌کند؛ پلتفرمی که نقاط داده‌ای بازی‌ها را به تحلیل‌ها و تجربه‌های تعاملی تبدیل می‌کند.

شرکت‌های فعال در حوزه ورزش به طور فزاینده‌ای از هوش مصنوعی استفاده کرده و با ارائه‌دهندگان خدمات ابری همکاری می‌کنند تا از یادگیری ماشین برای ارائه آمار عمیق‌تر به هواداران بهره ببرند.

پلتفرم جدید “NBA Inside the Game” مجموعه‌ای از امکانات را برای پخش زنده و در اپلیکیشن NBA، وب‌سایت و سایر کانال‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. این قابلیت‌ها و داده‌ها همچنین در دسترس تیم‌ها برای بررسی و تحلیل استراتژی بازی قرار خواهد گرفت.

Ken DeGennaro، رئیس بخش عملیات رسانه و فناوری NBA به رویترز گفت: «هر زمان که یک آمار ایجاد می‌کنیم، تیم‌ها نیز ورودی خود را ارائه می‌دهند، زیرا می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم این خدمات نه تنها برای هواداران مفید است، بلکه به تیم‌ها نیز در بهبود استراتژی داخل زمین کمک می‌کند.»

پلتفرم داده‌های مربوط به بازیکنان را دنبال کرده و آمار هوش مصنوعی مانند موقعیت‌های دفاعی تیم‌ها، درصد موفقیت شوت‌ها و تحلیل استراتژی را ارائه می‌کند.

اوایل امسال، مایکروسافت با لیگ برتر فوتبال انگلیس قراردادی پنج ساله امضا کرد که طی آن، این شرکت از هوش مصنوعی خود برای بهبود پلتفرم‌های دیجیتال لیگ استفاده می‌کند.



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا