وب گردی

وقتی بی بی آخرین کارت بقاش را بازی کرد

شکی نیست که دولت نتانیاهو نیاز مبرمی به جنگ و درگیری مستقیم با ایران دارد، زیرا نتانیاهو به چنین وضعیتی نیاز مبرم دارد، بنابراین تلاش می کند حمایت بیشتری از آمریکا و حتی کشورهای غربی و … حامیان با درگیر کردن ایران در جنگ مستقیم، خود را به عنوان آمریکا به روی یک جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی باز می‌کند تا با واکنش‌هایی که از سوی آمریکا و غرب دریافت می‌کند، چند روز دیگر خود را از مشکلاتی که در انتظارش است نجات دهد.

ابوالفضل زهراوند در یادداشتی می نویسد: در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران تحلیل های مختلفی بیان و ارائه شده است. آنچه در این موضوع مهم است، تحلیل این است که آیا آنچه اسرائیل انجام داده را باید به این رژیم وحشی کشتار کودکان نسبت داد یا اینکه مشکل از جای دیگری است.

اگر موضوع حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را به ساده ترین شکل ممکن تحلیل کنیم، با در نظر گرفتن این نکته که این حمله نتیجه خواست وزیر جنگ اسرائیل و شخص نتانیاهو بوده است، قطعا این موضوع به معنای آن است. آغاز جنگ مستقیم و رو در رو اسرائیل با ایران.

در این مورد تردیدی وجود ندارد که دولت نتانیاهو به شدت به کلید جنگ و درگیری مستقیم با ایران نیاز دارد، زیرا نتانیاهو به چنین وضعیتی نیاز مبرم دارد، بنابراین تلاش می کند حمایت های بیشتری را از سوی آمریکا و حتی دریافت کند. کشورها با درگیر کردن ایران در جنگ مستقیم، غرب و حامیانش مانند آمریکا را به روی جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی باز می‌کنند تا با واکنش‌هایی که از طرفی دریافت می‌کند، چند روز دیگر خود را از مشکلاتی که در انتظارش است نجات دهد. آمریکا و غرب

با توجه به آنچه گفته شد، دولت نتانیاهو دائما در تلاش است تا با دادن آدرس اشتباه به دنیای غرب، خود را از مخمصه ای که در آن قرار دارد نجات دهد، زیرا نتانیاهو به خوبی می داند که راه فراری پیش روی او نیست، بنابراین، زیرا او فرصتی برای ادامه زندگی ندارد در این دولت وجود ندارد، اگرچه در جنگ غزه در شش ماه گذشته هیچ دستاوردی نداشته است، اما سعی دارد از آخرین کارت خود در این بازی استفاده کند، بنابراین باز شده است. روایت ویژه ای از حمله مستقیم ایران به اسرائیل تا پس از توجیه قابل قبول در دولت به حیات خود ادامه دهد.

در بعد دوم که تحلیلی بالاتر از آنچه رسانه ها مطرح می کنند، باید به این نکته اشاره کرد که مسئولیت حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بر عهده آمریکاست، زیرا آمریکا قوانین مهم مربوط به آن را انجام نداده است. به امور بین الملل و در ماه های اخیر آتش زده و حامی اصلی کشتار مردم غزه توسط اسرائیل بوده است.

حضور آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی در منطقه ما غده سرطانی برای برهم زدن ژئوپلیتیک منطقه است تا خسارات و خسارات مختلف به ایران وارد شود.

نکته مهم این است که بدون شک حمله به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه توسط اسرائیل با چراغ سبز و هماهنگی آمریکا انجام شده است. در این مورد تردیدی نیست که آمریکا در شهادت فرماندهان دلیر این کشور از شهید سید رضی گرفته تا شهدای اخیر در دمشق دست دارد، بنابراین بسیاری از مسائل نیاز به بازنگری دارد. یعنی بعد از تجربه تلخ شهادت سید رضی به دلایل زیادی مجبور شدیم سطح امنیتی فرماندهان خود را بالا ببریم و در اموری مانند ایجاد امنیت در سوریه تلاش بیشتری کنیم زیرا می دانیم که آمریکا تلاش می کند مسیر بازی ژئوپلیتیک را تغییر داد و ما را در منطقه منزوی و به حاشیه راند.

افزایش سطح حفاظت از فرماندهان این سرزمین یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید در دستور کار نهادهای امنیتی قرار گیرد چرا که عدم توجه به این مهم فرصتی را برای نتانیاهو باز کرده است تا از فرماندهان ما شهید کند. از آن طرف مرز تاکید می کنم که تغییر سطح حفاظتی ضروری است، زیرا بعد از شهادت سید رضی باید به این نکته توجه می کردیم که سوریه توان دفاع از خود را ندارد. موضع دیپلماتیک کشورهایی که در آنجا مأموریت دارند، اجازه دهید فرماندهان خود را در سوریه متفاوت تعریف کنیم، در عین حال باید درسی به اسرائیل و حامیان آمریکایی و غربی این رژیم کودک کش بدهیم.

منبع: سایت تحلیلی بصیرت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا