پلتفرم دان ورود به خانه ۵ میلیون ایرانی را هدفگذاری کرد

گزارش عملکرد سالانه دان نشان میدهد که این پلتفرم به بیش از ۱.۵ میلیون کاربر و ۹۰۰ هزار کاربر فعال ماهانه رسیده است.
مجله تیتر ۱۲ به نقل از دیجیاتو، مدیران پلتفرم دان در نشستی با عنوان «دیستوری» که روز جمعه ۳۱ مرداد ۱۴۰۴ برگزار شد، به تشریح گزارش عملکرد سال ۱۴۰۳ این پلتفرم و برنامههای آینده آن پرداختند.
«رضا سجادی»، همبنیانگذار و مدیرعامل دان (Done) در این نشست با اشاره به سابقه فعالیت این پلتفرم، گفت: «دان در سال ۱۳۹۵ با معرفی اندروید باکس هوما آغاز بهکار کرد. از ابتدا به این نتیجه رسیدیم که نمیتوانیم هم نرمافزار و هم سختافزار را ارائه دهیم و سعی کردیم با شرکتهای VOD و سپس تولیدکنندگان تلویزیون همکاری کنیم. در این مسیر همکاری با گروه انتخاب یک نقطه عطف بود و موجب رشد سریع تراکنش و کاربران دان شد.»
او چشمانداز دان را ساخت سکوی اتصال خانهها به زندگی هوشمند عنوان کرد و افزود: «هدف ما این است که همه خانهها به دان مجهز باشند و سرگرمی، خدمات خانه هوشمند و تجارت الکترونیکی خانوادهها بر این بستر شکل بگیرد.»
او ادامه داد: «اولین قدم در این راه ورود به ۵ میلیون خانه در یک بازه سهساله است که از طریق خدمات سرگرمی محقق میشود و سپس باقی خدمات از جمله تجارت و اخبار و توریسم هم بر این بستر در اختیار مردم قرار میگیرد.»
سجادی مدیرعامل پلتفرم دان با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی همکاری کسبوکارها در یک سال گذشته، افزود: «تلاش داریم تا مسیر تازهای را در حوزه تبلیغات دیجیتال ایجاد کنیم.»
ارتباط با کاربر و دستیار«دانا»
«هادی روایی»، مدیر بازاریابی دان، تأکید کرد که اولین تمرکز تیم روی کانالهای ارتباطی با کاربر بوده است: «قبل از اینکه کالسنتر به ترند شرکتها تبدیل شود، تیم کوچکی داشتیم که تماس خروجی با کاربران میگرفت تا بازخورد مستقیم بگیریم.»
او افزود: «بعدتر دستیار هوشمند دانا را راهاندازی کردیم تا تجربه استفاده راحتتر شود. همچنین با خرید درونبرنامهای و خرید تکقسمتی اپیزودها، تجربهی جدیدی برای فیلمبازان ایجاد کردیم. جالب اینکه ۷۰ درصد کاربرانی که از این طریق خرید کردند، پیش از دان هرگز خرید آنلاین محتوای سرگرمی نداشتند.»
محمدرضا خیردوش، مدیر توسعه کسبوکار دان، نیز از ظرفیتهای تبلیغاتی این پلتفرم گفت: «ما میخواستیم یک درگاه تبلیغاتی روی تلویزیونها بسازیم. امروز این امکان وجود دارد که بنرهای شخصیسازیشده به کاربر نمایش داده شود.»
به گفته او، زیرساخت تبلیغات بنری «دان» حالا اعداد قابلتوجهی دارد: ۲۵ میلیون ایمپرشن بنر اول در یک ماه،۱۲ میلیون کلیک در ویترین، ۳۷ میلیون بازدید در اسکرینسیور، ۹۰۰ هزار کاربر فعال ماهانه، و ۱.۵ میلیون کاربر تلویزیونی.»
خیردوش اضافه کرد: «۵۰ هزار کاربر اندرویدباکس داریم. مزیت ما دسترسی گسترده به همه استانها و تبلیغات خلاقانه با تحلیل بومی است. از امسال، دان میتواند به همه کسبوکارها در همه حوزهها کمک کند.»
بر اساس این گزارش، «دان» پلتفرمی است که در زمینه هوشمندسازی تلویزیونهای های اندرویدی فعالیت میکند.
استارتاپ «دان» در سال ۱۳۹۵ با نام اولیه هوما کار خود را آغاز کرد و نخستین محصولش هم یک باکس اندروید بود.
این پلتفرم در سال ۱۳۹۹ با تولید اولین باکس اختصاصی، همکاری خود را با نماوا آغاز کرد. در سال ۱۴۰۰ نیز لانچر هوما روی تلویزیونهای برند پارس، ایکسویژن و سپس اسنوا و دوو قرار گرفت. در سال ۱۴۰۳ نیز این استارتاپ بهصورت رسمی خود را به عنوان پلتفرم هوشمند تمام ایرانی تلویزیونهای اندرویدی معرفی کرد و حالا بیش از ۱.۵ میلیون کاربر از این پلتفرم استفاده میکنند.
بر اساس گزارش سال ۱۴۰۳ دان، تعداد کاربر فعال ماهانه این پلتفرم به ۹۰۰ هزار نفر و درخواست جستجوی محتوای روزانه در آن به ۱۵ هزار مورد رسیده است.

بر اساس این گزارش، ویترین صفحه اصلی دان به ۱۲ میلیون کلیک در ماه و صفحه اسکرینسیور پلتفرم نیز به ۳۷ میلیون بازدید در ماه رسیده است.
منبع: دیجیاتو