وب گردی

پوست انار برای عفونت واژن را چگونه مصرف کنیم

استفاده از پوست انار برای عفونت واژن یکی از راهکارهای خانگی برای از بین بردن این بیماری در زنان است. این درمان خانگی خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی دارد و به طور کلی می‌ تواند به سلامت بدن و ضدعفونی کردن واژن کمک کند. انار یک میوه فوق العاده مفید می‌ باشد که تمام بخش‌ های مختلف آن دارای خواص منحصر به فردی هستند. پوست انار دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و برای سلامتی و دفع عفونت‌ های بدن بسیار موثر می‌ باشد. برای آشنایی بیشتر با خواص پوست انار برای عفونت واژن ادامه این مقاله از شادمگ را مطالعه نمایید.

خواص پوست انار برای عفونت واژن

نحوه مصرف پوست انار برای عفونت واژن

پوست انار برای عفونت واژن از جمله مواردی است که توسط طب سنتی بسیار پیشنهاد می‌ شود. بیماری‌ های رحم و واژن معمولاً در خانم‌ ها جزو موارد رایج هستند. اما اغلب این مشکلات عارضه‌ های سطحی هستند که به راحتی درمان می شوند.

انار در طب سنتی برای درمان خانگی عفونت واژن و رحم دارای جایگاه ویژه‌ ای می‌ باشد و قرن‌ ها است اطبای طب سنتی از آن استفاده می‌ کنند. پوست انار التهابات و ترشحات عفونی رحم را برطرف می‌ کند. این ترشحات گاهاً غیر طبیعی و بسیار زیاد هستند و مشکلات بسیاری را برای خانم‌ ها ایجاد می‌ کنند.

به طور کلی می‌ توان گفت که پوست این میوه هر نوع عارضه عفونی که منجر به افزایش ترشحات رحم باشد را برطرف می‌ نماید. می‌ توان از آن به عنوان بهترین شیوه درمانی مشکلات زنانگی نیز نام برد. اما خواص پوست انار تنها به کنترل عفونت و ترشحات واژن خلاصه نمی‌ شود. بلکه از این ضماد می‌ توان برای قطع ترشحات عادت ماهیانه، تنگ کردن واژن و درمان افتادگی رحم استفاده کرد.

بهترین پماد برای عفونت واژن

از آنجایی که پوست انار برای عفونت واژن بسیار مفید می‌ باشد اما از آن نمی‌ توان به عنوان یک درمان مستقل نام برد. شما می‌ توانید در کنار این روش سنتی از پمادهای خاصی برای رفع عفونت واژن خود استفاده کنید. پمادهای متنوعی در داروخانه‌ ها موجود هستند که برای رفع عفونت واژن بسیار مفید می باشند.  پمادهایی که در ادامه معرفی شده‌ اند برای درمان این بیماری یک راهکار موثر معرفی شده اند.

پماد واژینال کلوتریمازول یک درصد

در کنار خواص درمانی پوست انار برای عفونت واژن پماد واژینال کلوتریمازول بسیار تاثیرگذار می‌ باشد. این پماد اگر به صورت روزانه استفاده شود می‌ تواند در کوتاه‌ ترین زمان بیشترین تاثیر را داشته باشد.

دمنوش پوست انار - پوست انار برای عفونت واژندمنوش پوست انار - پوست انار برای عفونت واژن

پماد  میکوزین

پماد میکوزین حاوی عصاره سیر و آویشن است و به درمان عفونت‌ های واژنی کمک می‌ کند. این پماد عفونت‌ های قارچی، باکتریایی و مختلط را از بین می‌ برد.

پماد واژینال رینرم

پماد رینرم یک نوع ژل واژینال است که حالتی مرطوب کننده دارد و باعث کاهش مشکلات و عفونت‌ های ناحیه واژن می‌ شود. این کرم و پماد را می‌ توان برای رفع درد و ناراحتی التهاب خارش و اطرافی و خشکی مورد استفاده قرار داد.

نشستن در جوشانده پوست انار

همانطور که پیشتر گفته شد پوست انار برای عفونت واژن تاثیر بسیار زیادی دارد. بنابراین سعی کنید حتی اگر دچار عفونت واژن نیستید پوست این میوه پرخاصیت را دور نیندازید. بعد از خوردن میوه پوست آن را به خوبی بسابید.  سپس آن را درون آب جوش ریخته و اجازه دهید حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه بجوشند.

معجون را در هوای خنک قرار دهید تا کاملاً دمای آن نرمال شود. سپس درون دمنوش پوست انار بنشینید تا تمام عفونت‌ های واژن را از بین ببرد. این جوشانده برای کاهش ترشحات عادت ماهیانه و سیلان مفرط بسیار تاثیرگذار بوده و در مواردی نیز می‌ تواند به درمان بواسیر و بیرون زدگی مقعد نیز کمک کند.

خواص انار - پوست انار برای عفونت واژنخواص انار - پوست انار برای عفونت واژن

دمنوش پوست انار برای سرماخوردگی

پوست انار برای عفونت واژن و سرماخوردگی بسیار موثر می باشد. این  دمنوش برای درمان سرفه و خشکی گلو بسیار موثر است و اغلب در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. اگر این دمنوش را در روزهای سرد پاییزی بنوشید از سرماخوردگی و آنفولانزا در امان می‌ مانید.

برای تهیه این جوشانده پوست انار را به همراه یک فنجان آب بجوشانید. سپس یک قاشق چایخوری پوست انار را به آب آن اضافه کنید و اجازه دهید به طور کامل دم بکشد. سپس جوشانده را از صافی رد کرده و به آن مقداری عسل و آبلیمو اضافه نمایید. سعی کنید برای درمان گلودرد و سرفه این دمنوش را به صورت گرم بنوشید.

دمنوش پونه و آویشن برای عفونت زنانه

پونه و آویشن نیز همانند پوست انار برای عفونت واژن بسیار مفید می‌ باشند. پونه و آویشن هر دو دارای خاصیت ضدعفونی هستند و خوردن دمنوش آن ها می‌ تواند عفونت‌ های رحمی و واژن را از بین ببرد. برای تهیه این معجون میزان مساوی از پونه و آویشن را با دو فنجان آب جوش ترکیب کنید. این ترکیب را بر روی شعله بسیار کم قرار داده و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه کاملاً دم بکشد.

سپس معجون را از چای صاف کن یا صافی رد کنید و آن را مورد استفاده قرار دهید. برای متعادل کردن طعم آن می‌ توانید از نبات یا عسل استفاده کنید. اگر دوست داشته باشید می‌ توانید چند قطره آب لیموی تازه را به دمنوش اضافه  کنید تا طعم بسیار خوبی به دمنوش شما بدهد. علاوه بر این خاصیت دمنوش را چند برابر نماید.

درمان عفونت واژن - پوست انار برای عفونت واژندرمان عفونت واژن - پوست انار برای عفونت واژن

درمان افتادگی رحم

به جرات می توان گفت خواص پوست انار برای عفونت واژن تنها خاصیت پوست این میوه پرفایده نیست. می‌ توان از پوست انار برای درمان مشکلاتی مانند افتادگی رحم نیز استفاده نمود. افتادگی رحم یکی از مشکلات خانم‌ ها می‌ باشد که بعد از افزایش وزن پیری و زایمان‌ های سخت اتفاق می‌ افتد.

زمانی این وضعیت رخ می‌ دهد که رحم از حالت طبیعی خود خارج شده و به داخل کانال واژن می‌ رود و مشکلات بسیاری را ایجاد می‌ کند. نشستن  در جوشانده پوست انار می‌ تواند افتادگی رحم را برطرف نماید. به طور کلی نشستن در این جوشانده یک درمان قطعی برای مشکلات بیرون زدگی مقعد، بواسیر، بیرون زدگی واژینال و افتادگی رحم می‌ باشد. خانم‌ ها می‌ توانند برای رفع این مشکلات روزانه حدود ۱۰ دقیقه درون این جوشانده بنشینند.

سخن آخر

پوست انار دارای خاصیت ضد قارچی،  ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی می‌ باشد. علاوه بر این برای درمان افتادگی رحم نیز بسیار موثر است. پوست این میوه معجزه آسا دارای خواص بسیار زیادی است که از جمله این موارد می‌ توان به تاثیر آن بر سرماخوردگی، گلودرد و رفع سرفه نیز اشاره نمود.

***

میانگین امتیازات ۵ از ۵

پایان

منبع: مجله شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا