اقتصاد

چالش‌های طرح توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی بررسی شد

سرپرست گروه پتروپارس و مدیرعامل شرکت متن در بازدید از پروژه CTEP، چالش‌های طرح توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی را بررسی کردند.

به گزارش تیتر۱۲ به نقل از گروه پتروپارس، نصرالله زارعی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، حمیدرضا ثقفی، سرپرست گروه پتروپارس، محمودرضا مصباح، مدیر مالی و عضو هیئت مدیره گروه پتروپارس،  امیرشهرام زمان، مدیرعامل شرکت پتروپارس ایران، سیدحمزه علم‌الهدی و مدیرعامل شرکت مدیریت و بهره‌برداری پتروپارس(POMC)  به همراه تعدادی از مدیران ارشد گروه پتروپارس از واحد فرآورش مرکزی میدان نفتی آزادگان جنوبی(CTEP)  بازدید کردند.

بنابراین گزارش، پس از بازدید مدیران ارشد کارفرما و پتروپارس از میدان نفتی آزادگان جنوبی، باتوجه به سیاست شرکت ملی نفت ایران مبنی بر افزایش تولید و رفع ناترازی انرژی در دولت چهاردهم، در نشست مدیریتی برنامه‌ریزی‌ها و چالش‌های موجود در این پروژه مانند تأمین منابع مالی، تأمین کالا و اجرا بحث و بررسی شد.

نصرالله زارعی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن) ضمن قدردانی از زحمات کارکنان گروه پتروپارس و پیمانکاران حاضر در این طرح و تأکید بر اهمیت میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی، با اشاره به سابقه اجرایی گروه پتروپارس در میدان مشترک گازی پارس جنوبی بر همکاری کارفرما در زمینه‌ تأمین منابع مالی باتوجه به سختی کار در این طرح اشاره کرد.

حمیدرضا ثقفی، سرپرست گروه پتروپارس نیز با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده از سوی گروه پتروپارس و چالش‌های موجود در بهره‌برداری زودهنگام از میدان نفتی آزادگان جنوبی، برنامه‌ریزی مدون به‌منظور انجام تعهدهای این گروه را مورد تأکید قرار داد و افزود: یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن این پروژه تاکنون، نبود ثبات در بدنه مدیریتی و تغییر رویکردهاست.

وی با اشاره به کار شبانه‌روزی در ستاد و صف این مجموعه برای انجام تعهدها در میدان‌های مشترک و دیگر پروژه‌های در حال اجرا، گفت: همکارانم در گروه پتروپارس باتوجه به رویکردهای شرکت ملی نفت ایران در بهره‌برداری زودهنگام از میدان‌های مشترک و اهمیت میدان نفتی آزادگان جنوبی، با بررسی چالش‌های موجود در پروژه و برنامه‌ریزی‌، درصدد هستند موانع موجود را رفع کنند. ضمن اینکه درخواست مشخص ما از مجموعه مدیریتی شرکت مهندسی و توسعه نفت، تأمین به‌موقع منابع مالی به‌منظور تسریع در تأمین کالا و تزریق آن به پیمانکاران است که امیدوارم با حضور مهندس زارعی در رأس این مجموعه هرچه زودتر محقق شود.

منبع: شانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا