وب گردی

ژنرالی که کمتر جلوی دوربین ها دیده می شد

چند روز پیش رژیم اشغالگر صهیونیستی خسته از مقاومت پیگیر و شجاعانه جنبش مقاومت اسلامی حماس و موضع مردم مظلوم غزه مطابق با راهبرد نظامی حذف سران مقاومت، این بار شروع به کار کرد. یکی دیگر از وحشیانه، تروریستی و خلاف عرف و با هدف زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی و ساخت ساختمان کنسولگری ایران در سوریه، سردار رشید اسلام؛ او محمدرضا زاهدی (فرمانده نیروی قدس سپاه در سوریه و لبنان) را به همراه چند تن از همرزمانش به شهادت رساند.

شهید زاهدی از ابتدای جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه ایران، با بر عهده گرفتن مسئولیت‌های مختلف در بخشی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های فراوانی از خود نشان داده است. وی از سال ۶۲ تا ۶۵ فرمانده تیپ قمر بنی هاشم (ع) بود و چندین عملیات مهم از جمله خیبر، بدر، والفجر ۸، فاو، کربلای ۴ و ۵ را به عهده داشت. ژنرال شجاع

رشادت و فداکاری بی نظیر سردار زاهدی در عملیات بدر

رمضان الله وکیل معاون تدارکاتی تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع) در دوران دفاع مقدس و فعالان پشتیبانی جنگ در کتابی با عنوان «مقام الله وکیل» که توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و حوزه هنری منتشر شده است. استان اصفهان. برای بیان خاطره یکی از جان باختگان این سردار بی وصف در اوج عملیات بدر و به عنوان فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع) لشکر ۱۴ منتشر می شود. امام حسین (ع):

هدف ما در این عملیات رسیدن به دجله بود. برای انجام این کار، نیروها باید مقداری از آب را طی می کردند تا به خط دفاعی اولیه عراقی ها برسند. سپس باید از این خط دفاعی جدید عبور کرده و به رودخانه دجله برسند. در این عملیات تیپ ما (۴۴ قمر بنی هاشم) باید کمی به سمت شمال و بالاتر از روطه می رفت. همه لوازم مورد نیاز را با وسایلی مانند قایق جابه جا کردیم. تفاوت این قایق ها با قایق های قبلی این بود که سریعتر و بزرگتر بودند و قدرت مانور و ظرفیت بیشتری داشتند. در ساعت یازده شب ۲۹ اسفند ۱۳۶۳ دستور عملیات بدر صادر شد. ساعتی قبل خط شکن ها با قایق به کمین دشمن اعزام شده بودند و آماده دستور بودند.

همزمان با دستور شروع عملیات، یگان های توپخانه و تجهیزات، مواضع نیروهای عراقی را گلوله باران کردند. نیروی تدارکات نیز در موقعیت، نمازگزار و آماده اعزام به منطقه آزاد شده بود که پس از اقامه نماز صبح میسر شد. حمید رفیعی از مصطفی روحی خواست در جزیره مجنون بماند تا برای شناسایی وارد منطقه پاکسازی شده شود. آقایان نصیریان و امینی و چند تن دیگر از یگان هایشان نیز همراه حمید بودند و اتفاقاً به منطقه درگیری رفتند.

بچه ها در راه خود به روستایی به نام جویبر می رسند که خانه های کوچک آن از بلوک و سیمان ساخته شده است. آنجا بود که حمید احساس کرد در آن لحظه خط عراقی ها نیمه ماه است، چون از چپ و راست و از جلو به سمت ماشین تیراندازی می کنند… دو نفر از افراد مسلح ما به سمت ماشین تیراندازی کردند. افرادی که به آنها تیراندازی می کردند و در همین حین همه حرکت می کردند. ظاهراً آخرین نفر آقای عباسعلی امینی بود که هنگام برخاستن از پشت انبار دشمن برای ورود به لاین، از ناحیه دست مورد اصابت گلوله قرار گرفت. حمید رفیعی به سختی از وسط کوچه بدون سینه به او می رسد و بازوی محکم امینی را دور گردنش می گیرد و با یک دست او را می گیرد و با دست دیگر آرام آرام خود و امینی را جلو می برد و در نهایت به کوچه ای که پنجاه متر است می کشد. دور بود.

در نقطه ای که آتش فروکش کرده بود، موتورسیکلتی را مشاهده کردند که در مسیر جاده به سمت خط مقدم حرکت می کرد. تصادفاً موتورسوار آنها را می بیند و به آنها می رسد. بچه ها می فهمند که ایشان فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (علیه السلام) آقای حاج علی زاهدی هستند. ایشان با دیدن وضعیت آقای امینی از موتور پیاده می شود و از حمید می خواهد که آقای امینی را با خود برگرداند. حمید با نهایت سرعت به سمت محل تخلیه قایق ها حرکت می کند و به محض رسیدن به محل توقف قایق ها، امینی را به همراه تعدادی دیگر از مجروحان برمی گرداند.

صورتش جلوی دوربین کوچکتر است

سردار کریم نصر اصفهانی از جانبازان دفاع مقدس (۷۰ درصد) که در دوران دفاع مقدس فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع) و از همرزمان شهید زاهدی بود. ، درباره وی می گوید: سردار شهید محمدرضا زاهدی فرماندهی ساده دل و متواضع بود که همیشه توجه و تاکید جدی بر حمایت از مردم به ویژه مستضعفین داشت. سردار شهید زاهدی یکی از چهره های تاثیرگذار و گمنامی بود که کمتر در معرض دید رسانه ها و شبکه های مجازی قرار گرفت و امروز فقدان این فرمانده ارشد و آگاه نظامی به خوبی احساس می شود.

وی از فرماندهان «والسبقون» و هم درجه سرلشکر شهیدان ردانی پور و خرازی بود که در اوایل جنگ در جبهه های درهوین و خط شیر شرکت کرد. سردار زاهدی بعد از تشکیل لشکر امام حسین (ع) در این عملیات ها حضور داشت و چهره ایشان به ندرت جلوی دوربین می رفت و گمنام ماندن ایشان برای ایشان ضایع است زیرا همیشه وفادار به جهاد و جهاد بود. برای دفاع از اسلام و انقلاب تلاش کرد.

او یک درگیری با دشمن داشت

سردار نصر از همرزمان شهید زاهدی به دیگر ویژگی های وی اشاره کرد و گفت: شهید زاهدی از فرماندهان عالی رتبه نظامی کشور بود و زمانی که در یکی از عملیات ها به درجه جانبازی رسید، اگرچه نداشت. شرایط حضور در جنگ هرگز به میدان نرفت فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم(ع) در دوران دفاع مقدس گفت: فداکاری این شهید بر هیچکس پوشیده نیست و به جرات می توان گفت که او یکی بود. از نیروهایی که در عملیات فتح المبین تن به تن با دشمن جنگیدند و در مقابل دشمن نیروها را همراهی کردند و پیروزی در این عملیات مرهون رشادت های سردار شهید زاهدی بود. او از نسل شهیدان ردانی پور، باکری، خرازی و سلیمانی است که از بازماندگان کاروان به شمار می رفتند و همیشه آرزوی شهادت داشتند.

بالاترین مناصب و مناصب برایش مهم نبود

همرزم شهید زاهدی گفت: ایشان به حدی به رهبری ایمان داشت که در دیدار نوروزی اخیر خود (چهار روز قبل از شهادت) به صراحت اعلام کرد که نظر رهبر معظم انقلاب را حتی در سال جاری نیز اعمال می کند. کوچکترین مسائل و اگر نظر مدیریت باشد اگر سوالی نباشد غیر ممکن است. در یک کلام شهید زاهدی ذوب در استان بود و واقعاً کلمه «ولایتی» برازنده اوست. این سردار شهید در اظهارات خود همواره شهید سلیمانی را در راه و مکتب رهبری می دانست و از یاران شهید سلیمانی نیز بود. بالاترین مناصب و مناصب برای او اهمیتی نداشت و این جنایت کینه توزانه شمر زمانه، جبهه مقاومت را برای مقابله با رژیم صهیونیستی بیشتر کرد.

منبع: همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا