اقتصاد

گزیده‌های نفتی هفته – شانا

اخبار مربوط به شصت‌وچهارمین سالروز تأسیس اوپک، انتصاب‌های تازه در صنعت نفت و آغاز هماهنگی‌ها برای تأمین سوخت زمستانی را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

شصت‌وچهارمین سالروز تأسیس اوپک: اوپک ۶۴ سال پیش در ۱۴ سپتامبر ۱۹۶۰ طی کنفرانسی در بغداد پا به عرصه ظهور گذاشت. هیثم‌ الغیص، دبیرکل اوپک به‌همین مناسبت در پیامی نوشت: بی‌شک اوپک قهرمان بازارهای جهانی نفت و همکاری‌های بین‌المللی است.

به گفته او، برای بیش از ۶ دهه با وجود همه چالش‌هایی که صنعت نفت با آن روبه‌رو بوده، تلاش کرده است از ثبات بازار نفت به نفع همه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و اقتصاد جهانی حمایت کند.

آغاز هماهنگی‌ها برای تأمین سوخت زمستانی: نخستین نشست مدیریت تأمین انرژی در زمستان ۱۴۰۳ این هفته با حضور جمعی از معاونان وزیران نفت، نیرو و کشور برگزار شد.

سعید توکلی، معاون وزیر نفت در امور گاز هم در سخنانی در نخستین رویداد تکمیل چرخه تولید لوله در صنعت گاز با اشاره به حجم تولید و مصرف گاز در کشور، هشدار داد: دیگر ناترازی مطرح نیست و اکنون کمبود گاز داریم.

احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی نیز اعلام کرد که با توجه به نزدیک‌شدن به پایان تعمیرات اساسی امسال طبق برنامه زمانبندی‌شده، پالایشگاه‌های این مجموعه به‌عنوان بزرگترین مرکز تولید گاز کشور آماده ورود به ماه‌های سرد سال هستند.

انتصاب‌های تازه در صنعت نفت: محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت در احکامی جداگانه «مهدی اخوان مشایخی» را به‌عنوان مشاور وزیر و رئیس سازمان حراست صنعت نفت و  «مجید بوجارزاده» را به‌عنوان مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت منصوب کرد.

محمدصادق عظیمی‌فر، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش هم در احکامی جداگانه محمد مشکین‌فام را به‌عنوان سرپرست شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و علی احمدی‌پور را به‌عنوان مدیرعامل شرکت خطوط لوله‌ و مخابرات نفت ایران منصوب کرد.

حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در احکامی جداگانه «نصرالله زارعی» را به‌عنوان مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، «حسین حسین‌زاده» را به عنوان مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی سوخت، «پیمان ایمانی» را به‌عنوان مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و «تورج دهقانی» را به عنوان مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس منصوب کرد.

دیگر اخبار: پیام‌های تسلیت وزیر نفت در پی درگذشت یکی از کارکنان پژوهشگاه صنعت نفت و فرزند نایب‌رئیس پیشین کمیسیون انرژی مجلس، بررسی موضوع ناترازی انرژی در نشست مشورتی معاونان اول سه قوه، کمک هلدینگ خلیج فارس به افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت و کسب رتبه نخست جشنواره «شهید رجایی» از سوی شرکت ملی گاز ایران از دیگر خبرهای مهم صنعت نفت در هفته جاری بودند.

منبع: شانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا