اقتصاد

۱۸۰ هزار متر از خطوط لوله در نفت و گاز آغاجاری توپکرانی شد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: به‌منظور بازرسی سلامت خطوط لوله جریانی بیش از ۱۸۰ هزار متر توپکرانی از ابتدای امسال تاکنون از سوی کارکنان خدمات عملیات انجام شده است.

به گزارش تیتر۱۲ به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده گفت: این شرکت با وجود بیش از ۷ هزار کیلومتر خطوط لوله جریانی به‌عنوان گذرگاه حیاتی نفت جنوب شناخته شده است که از ابتدای امسال برای نگهداری و حفاظت از خطوط لوله، رفع رسوبات ایجادشده، اندازه‌گیری قطر داخلی و شناسایی میزان خوردگی و… بیش از ۱۸۰ هزار متر از این خطوط توپکرانی شد.

وی اجرای ۸۳ هزار متر توپکرانی خط لوله ۲۶ اینچ نفتا از تأسیسات گاز و گاز مایع ۱۰۰۰ تا پتروشیمی بندر امام (ره)، اجرای ۶۰ هزار متر متر خط لوله ۴۲ اینچ آغار دالان طی دو مرحله، اجرای ۶ هزار متر خط لوله مایل ۴۰ ماهشهر را بخشی از این توپکرانی برشمرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری با اشاره به اهمیت توپکرانی در بررسی داخلی خطوط لوله بیان کرد: استفاده از توپکرانی یکی از رایج‌ترین و اقتصادی‌ترین روش‌های موجود در صنعت نفت است که در آن توپک به‌وسیله فشار آب، اکسیژن یا گاز درون لوله‌های انتقال سیالات ارسال و اهداف مختلفی از تمیزکاری و رسوب‌زدایی تا جمع‌آوری داده از وضع جوش‌ها و ضخامت لوله برآورده می‌شود.

منبع: شانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا