وب گردی

وبینار «چگونه رسانه ها افکار عمومی را شکل می دهند؟» برگزار می شود

چگونه رسانه ها افکار عمومی را شکل می دهند؟ در وبینار روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ دکتر مهدی هاشمی، مدیرعامل شرکت سیمرغ زیرساخت نوآوری به این سوال پاسخ می دهد و از نقش رسانه ها در جهت دهی افکار عمومی می گوید.

به گزارش تیتر۱۲، در ایام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری کشور به سر میبریم و کاندیداها با تمام توان از رسانه ها جهت اطلاع رسانی برنامه ها و اهداف خود استفاده می کنند.

برخی از رسانه ها نیز در این دوران براساس اهداف خود در این راستا گزینشی عمل کرده و سعی دارند به افکار عمومی جهت خاصی ببخشند و کاندیداهای مدنظر خود را به کرسی ریاست جمهوری بنشانند.

انتخابات ریاست جمهوری صرفا یک مثال بود و رسانه ها در زمینه های دیگر نیز ممکن است علاوه بر اطلاع رسانی و آگاه سازی، تلاشی در شکل گیری و جهت دهی افکار عمومی داشته باشند.

حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه رسانه ها افکار عمومی را شکل می دهند؟ دکتر مهدی هاشمی، مدیرعامل شرکت سیمرغ زیرساخت نوآوری در وبیناری که روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳  برگزار می شود به این سوال پاسخ میدهد.

هدف وبینار 

دکتر مهدی هاشمی در گفتگویی با اینتیتر درباره هدف این وبینار گفت: هدف از برگزاری وبینار “چگونه رسانه ها افکار عمومی را شکل می دهند؟” تحلیل و بررسی نقش و تاثیر رسانه‌های مجازی در شکل‌گیری و هدایت افکار عمومی است. در این وبینار به بررسی تکنیک‌ها و روش‌های استفاده شده توسط رسانه‌های مجازی برای تأثیرگذاری بر دیدگاه‌ها و نگرش‌های جامعه خواهیم پرداخت.

وی افزود: همچنین، به مخاطبان ابزارها و راهکارهایی جهت تشخیص اخبار و اطلاعات معتبر از شایعات و اخبار نادرست ارائه خواهد شد. در نهایت، اهمیت رسانه‌های مستقل و نقش آن‌ها در ارتقای آگاهی عمومی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

جامعه هدف وبینار

دکتر هاشمی درباره جامعه هدف این وبینار گفت: جامعه مخاطبان همه افرادی هستند که اخبار و مطالب را در رسانه ها و به خصوص رسانه های فضای مجازی دنبال می کنند.

سرفصل های وبینار

در پایان دکتر هاشمی به سرفصل های این وبینار اشاره کرد: تفاوت بین رسانه‌های سنتی و مجازی، تکنیک‌های تأثیرگذاری رسانه‌های مجازی، استفاده از داده‌کاوی و تحلیل رفتار کاربران، بررسی چند نمونه از کمپین‌های رسانه‌ای موفق، تأثیر رسانه‌های مجازی بر انتخابات و رویدادهای سیاسی و ابزارها و روش‌های تشخیص اخبار جعلی از سرفصل های این وبینار هستند.

زمان برگزاری وبینار 

وبینار چگونه رسانه ها افکار عمومی را شکل می دهند؟ روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۲:۰۰برگزار می شود. لازم به ذکر است که بخش پرسش و پاسخ نیز در وبینار در نظر گرفته شده است.

مکان برگزاری وبینار

این وبینار در بلیت مستر به صورت رایگان برگزار می شود. در صورت تمایل به شرکت، جهت ثبت نام می توانید به این لینک مراجعه کنید.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا