بین الملل

تبادل نظر امیرعبداللهیان با نخست وزیر ارمنستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود با مقامات ارمنستان با “نیکول پاشینیان”، نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مهم‌ترین موضوعات در خصوص روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه قفقاز جنوبی تبادل نظر شد.

پیش از این وزیر امور خارجه کشورمان با آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه مشترک رایزنی کرده بود.

امیرعبداللهیان امروز رأس یک هیئت سیاسی و پارلمانی، به منظور دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری ارمنستان وارد فرودگاه ایروان شد.

حسین امیرعبداللهیان , کشور "ارمنستان" , قفقاز ,

در در مراسم استقبال از وزیر خارجه کشورمان، “واهان کوستانیان”، معاون وزیر امور خارجه ارمنستان ، هایک داربینیان ، مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه ارمنستان و جمعی دیگر از مقامات ارمنستان حضور داشتند. 

قرار است در این سفر، راه‌های گسترش مناسبات فیمابین در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین در خصوص مسائل مهم منطقه  قفقاز جنوبی در چارچوب سازوکار ۳+۳ رایزنی صورت پذیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته، در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه در  خصوص تحولات‌ قفقاز و ایجاد صلح بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان  با بهره گیری از ظرفیت کشورهای منطقه رایزنی کرد.

پایان


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا