اقتصاد

افتتاح فاز نخست پتروشیمی گلستان در سه سال آینده

به گزارش مجله تیتر ۱۲، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت در حاشیه آیین رسمی ازسرگیری عملیات اجرایی طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی گلستان گفت: وزیر نفت با وجود مشغله‌های کاری، امروز برای آغاز دوباره عملیات اجرایی طرح یادشده در گلستان حاضر شد.

وی ادامه داد: پیش از این برخی گمانه‌زنی‌ها بر این بود این پروژه جمع‌آوری و به منطقه دیگری منتقل شود، اما با پیگیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان گلستان و تلاش دولت سیزدهم با توجه به مردمی بودن سهامداران این طرح احیا شد.

وی اظهار کرد: هلدینگ خلیج فارس اکنون با در اختیار داشتن بیش از ۶۰ درصد از سهام این طرح پتروشیمی طی سه سال آینده گام نخست این طرح را راه‌اندازی خواهد کرد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: ۹۵ هزار نفر در قالب سهام عدالت در این مجتمع پتروشیمی سهامدار هستند، از این رو مردم منطقه باید این پروژه را از خود بدانند تا با همدلی و همراهی هم بتوانیم هرچه زودتر آن را به سرانجام برسانیم.

شاه‌میرزایی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تنی طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی گلستان گفت: بخشی از محصول اوره و آمونیاک این مجتمع برای رفع نیاز استان و بخش قابل‌توجهی از آن برای صادرات در نظر گرفته شده است.

پایان


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا