هدفگذاری ۳۰ میلیارد یورویی برای پروژه های آب و فاضلاب

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، وزیر نیرو ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب جمهوری اسلامی متکی و وابسته به کشور های دیگر بود، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی ایران صد درصد خودکفا شد و نه تنها خدمات تولیدی پاسخگوی نیاز کشور است بلکه بسیاری از کشور های منطقه برای رفع نیاز خود از خدمات ایران استفاده میکنند.
وی ادامه داد: در پروژه آب و فا بودجه ۱۰۵ همتی و در حوزه آب بودجه ۳۶۲ همتی تعیین شد و مجموعا ۱۲۲۴ همت بالغ بر ۳۰ میلیارد یورو هدف گذاری شد و امروزه بیش از ۴۰۰ همت به مرحله بهره برداری رسید.
محرابیان خاطر نشان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم برنامه ای که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، هدف گذاری وزارت نیرو در طرح های آبرسانی و تصفیه خانه ها برای آب شرب و بهداشتی در بخش شهری ۷۰۰ میلیون متر مکعب بود و امروز عملکرد وزارتخانه از این عدد فراتر و به ۱۱۴۴ میلیون متر مکعب در قالب ۵۶ طرح رسیده است و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این عدد فراتر از ۲ میلیارد متر مکعب برسد.
محرابیان گفت: همچنین، ۸۲۴ همت بودجه پروژه هایی است که باید تا پایان دولت به مرحله بهره برداری برسد و عمده این پروژه ها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارد، همچنین بیش از ۴۰۰ همت به بهره برداری رسیده است.
وزیر نیرو درباره پروزه های سد سازی و سامانه انتقال خاطر نشان کرد: ۳۰ سد با حجم محزن ۵.۴ میلیارد متر مکعب برای طرح های سد سازی و سامانه های انتقال برنامه شد و در حال حاضر ۲۱ سد با حجم مخزن ۳.۹ میلیارد متر مکعب آبگیری شد، یعنی بیش از ۷۰ درصد برنامه ۴ ساله تا امروز محقق شده و امیدواریم تا پایان دولت از عدد برنامه ریزی شده عبور کنیم.
ادامه دارد…
منبع

