وب گردی

۱۳ روش خلاقانه تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان

با راه‌های خلاقانه در تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان، آن‌ها را به جهان زبان انگلیسی مشتاق و علاقه مند کنید.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان یکی از شیرین‌ترین و در عین حال چالشی‌ترین تدریس‌ها محسوب می‌شود. چرا که ویژگی‌های شخصیتی کودکان، روش تدریس زبان به آن‌ها را از روش تدریس زبان به بزرگسالان جدا می‌کند. اگر به عنوان والد یا معلم خصوصی قصد دارید که به کودک زبان انگلیسی یاد بدهید مهم است که خود را به جهان او نزدیک کنید، آن‌ها را بشناسید و از بهترین راه‌ها برای آموزش زبان استفاده کنید. در ادامه مهم‌ترین و شناخته‌ شده ترین روش‌ها را معرفی می‌کنیم.

چطور به کودکان زبان انگلیسی یاد بدهیم؟

در یک کلاس خصوصی، معلم این امکان را دارد که به راحتی از روش‌های مختلف برای آموزش زبان استفاده کند تا بتواند آن‌ها را درگیر و مشتاق یاد گرفتن کند. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند:

بازی کردن

بازی کردن جذاب‌ترین فعالیت برای کودکان است. بنابراین می‌توان آموزش زبان را با بازی ترکیب کرد تا کودک بهتر مفاهیم زبان مثل کلمات، جمله سازی و… را درک کند. برای این کار می‌توانید از بازی‌های زبان در اپلیکیشن‌های موبایلی نیز استفاده کنید. بهتر است این تمرینات با حضور معلم یا والدینی که در حال آموزش هستند، انجام شود.

صحبت کردن با کودک

به عنوان یک معلم کودک زبان نیتیو زمان‌هایی را به صحبت کردن با کودک اختصاص دهید و با او جملات ساده را تمرین کنید تا در ذهن او ثبت شود.

اجازه اشتباه دادن

انتظار نداشته باشید که کودک قواعد گرامری را از اول به درستی رعایت کند. بنابراین اجازه دهید کودک اشتباه کند. تکرار و تمرین اصلی‌ترین راه یادگیری او است.

پخش کارتون‌های زبان اصلی

کودکان به تماشای کارتون علاقه بسیاری دارند. در زمان‌هایی از روز برای آن‌ها کارتون‌های انگلیسی بگذارید که دوبله نباشند. هر قسمت را چند بار پخش کنید تا جملات و عبارات آن در ذهن کودک ثبت شود.

مدل سازی کردن

در کلاس خصوصی زبان انگلیسی کودک یکی از بهترین روش‌ها مدل سازی کردن است. می‌توانید این کار را با استفاده از مثال‌های تصویری، عروسک‌های انگشتی و… انجام دهید.

پوشیدن لباس شخصیت‌های کارتونی

چه به عنوان والد چه به عنوان معلم اگر می‌خواهید به کودک زبان یاد بدهید باید به جهان او راه پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از راه‌های مختلفی کمک بگیرید که یکی از آن‌ها پوشیدن لباس‌های شخصیت کارتونی محبوب او است. آموزش زبان در حالی که خود را شبیه آن شخصیت کرده‌اید، بسیار کمک کننده است و او را به برقراری ارتباط با شما تشویق می‌کند.

آهنگ خواندن

یکی از جذاب‌ترین کارها برای کودک آواز خواندن است. می‌توانید این سرگرمی را به روند آموزش زبان وارد کنید. تعدادی آهنگ انگلیسی شاد کودکانه انتخاب کنید و آن‌ها را برای کودک پخش کنید. بعد از اینکه آهنگ‌ها به گوش او آشنا شدند، با صدای بلند به همراه کودک این آهنگ‌ها را بخوانید.

عوض کردن محیط درس دادن

لزومی ندارد که کلاس خصوصی زبان انگلیسی کودک همیشه در یک مکان باشد. گاهی اوقات محیط درس دادن را عوض کنید. مثلا کلاس را در حیاط، باغچه، پارک و… برگزار کنید. عوض کردن محیط آموزش تاثیر زیادی در یادگیری بهتر کودک دارد. همچنین محیط مورد نظر را می‌توانید با توجه به موضوع درس انتخاب کنید برای مثال اگر درس در مورد بازی کردن است پارک می‌تواند گزینه خوبی باشد.

نقاشی کشیدن و کار دستی درست کردن

نقاشی و کاردستی نیز از سرگرمی‌های جذاب کودکان است. از آن‌ها بخواهید واژه‌هایی را که یاد می‌گیرند به تصویر بکشند. این کار کمک می‌کند مفاهیم آموزش داده شده بیشتر در ذهن کودک بنشیند.

داستان خواندن

کودکان به گوش دادن به داستان‌های مختلف علاقه دارند. از این علاقه می‌توانید برای یادگیری زبان استفاده کنید. به این صورت که بعد از اینکه تا حدی با جملات انگلیسی آشنا شدند برای آن‌ها داستان‌های ساده و کوتاه انگلیسی بخوانید. همچنین گاهی نیز شما از آن‌ها بخواهید داستان را برای شما بخوانند.

سخت گیری نکردن روی مهارت نوشتن

کودکانی که سن بسیار پایینی دارند و هنوز مهارت‌های حرکتی آن‌ها برای نوشتن کامل نیست نمی‌توانند کلمات انگلیسی را به خوبی بنویسند، بنابراین در مورد کودکانی با سنین خیلی پایین روی مهارت نوشتن تاکید یا عجله زیادی نداشته باشید.

تمرین زبان در موقعیت‌های مختلف

اگر والد هستید و به کودک خود زبان یاد می‌دهید سعی کنید در موقعیت‌های مختلف با کودک زبان تمرین کنید. وارد کردن آموخته‌های او به زندگی روزمره بسیار کمک کننده است. برخی از موقعیت‌ها عبارت‌اند از: سلام و احوالپرسی، نشان دادن اشیایی که معادل انگلیسی آن‌ها را بلد است، کار با اسباب بازی‌ها و…

صبور بودن و خوش برخوردی

آموزش زبان انگلیسی به کودکان نیازمند صبوری و مهربانی بسیار بالایی است. یادگیری زبان دوم به خودی خود چالش برانگیز و سخت است، اگر بخواهید به کودک پرخاش کنید و صبوری لازم را نداشته باشید، او به سرعت از یادگیری دل زده می‌شود.

تفاوت های آموزش زبان انگلیسی به کودکان و بزرگسالان؟

برای کسانی که می‌خواهند به کودکان زبان انگلیسی یاد بدهند بسیار مهم است که تفاوت‌های آموزش به کودکان و بزرگسالان را بدانند چرا که در غیر این صورت ممکن است نتیجه آموزش منفی شود. مهم‌ترین تفاوت‌هایی که به عنوان معلم زبان کودکان باید بدانید موارد زیر است:

تمرکز

اولین و مهم‌ترین تفاوت آموزش زبان به کودک با بزرگسال مسئله تمرکز است. کودکان مانند بزرگسالان قادر نیستند برای مدت طولانی روی یک چیز تمرکز کنند و خسته می‌شوند. بنابراین باید از انواع روش‌های متنوع استفاده کرد تا حواس آن‌ها درگیر آموزش شود.

حافظه فعال

برای اینکه لغات، گرامر و نوشتن کلمات انگلیسی در حافظه بلند مدت کودکان ثبت شود به زمان نیاز است. در این مدت باید مدام با کودک تکرار و تمرین شود. این موضوع به این دلیل است که هنوز در آن‌ها مهارت روانشناختی حفظ کردن کامل نشده و در حال رشد و تکامل است.

سطح انرژی

سطح انرژی کودکان بسیار بالاتر از بزرگسالان است و این موضوع آن‌ها را به جنب و جوش بیشتری وادار می‌کند. بنابراین باید در تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان برنامه ریزی مناسبی داشت که انرژی آن‌ها در راه یادگیری زبان تخلیه شود.

ایجاد انگیزه

یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که به یک بزرگسال برای یادگیری زبان کمک می‌کند تعیین هدف است اما برای کودکان اینطور نیست. برای آن‌ها باید یک منبع انگیزه ایجاد کرد تا به یادگیری زبان تشویق شوند.

وبسایت نیمکت و آموزش زبان به کودکان

اگر به دنبال معلم خصوصی هستید که کودکتان آموزش زبان انگلیسی را شروع کند از معلمین نیمکت کمک بگیرید. پلتفرم نیمکت یک وبسایت آموزش زبان انگلیسی است که معلمین مختلفی در آن حضور دارند که به صورت تخصصی به آموزش زبان انگلیسی به کودکان می‌پردازند. آن‌ها روش‌های متنوع آموزش زبان را که در این مقاله با آن اشاره کردیم مورد استفاده قرار می‌دهند تا بهترین و بیشترین نتیجه را از آموزش بگیرند. برای آشنایی با این معلمین می‌توانید روی سایت نیمکت به آدرس nimkat.org کلیک کنید و با کلاس‌های کودکان بیشتر آشنا شوید.

نتیجه گیری

آموزش زبان به کودکان از سنین پایین می‌تواند به آن‌ها در یادگیری بهتر و سریع‌تر زبان کمک کند تا در بزرگسالی یادگیری این زبان برایشان سخت و زمان‌بر نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا