اقتصاد

دانش‌بنیان‌های خراسان رضوی یاریگر صنعت نفت کشور هستند

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکنون به صنعت نفت کشور کمک شایانی کرده‌اند.

به گزارش تیتر۱۲ به نقل از خبرگزاری ایرنا، وحیدرضا زیدی‌فرد  روز پنجشنبه (پنجم مهر) در حاشیه بازدید از شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی با هدف بررسی روند اجرای پروژه‌های دانش‌بنیان در این استان، بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکنون به صنعت نفت کشور کمک شایانی کرده‌اند.

وی با اشاره به دومین سفر و بازدیدش از مجموعه پارک علم و فناوری خراسان رضوی در دوران مسئولیتش، تصریح کرد: این بازدید نشان از اهمیت ویژه این پارک و مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه نفت، گاز و انرژی دارد.

معاون وزیر نفت در امور امور مهندسی، پژوهشی و فناوری ادامه داد: در گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین پارک و وزارت نفت امضا شده بود که بر مبنای آن اکنون شاهد توفیق‌های بسیار مطلوبی در همکاری با پارک علم و فناوری خراسان رضوی هستیم و امیدواریم این همکاری‌ها رو به افزایش باشد.

رشد شرکت‌های دانش بنیان 

 غلامرضا خوانساری، مدیرکل نظام تأمین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت اعلام کرد: در بازدیدهای گذشته از این پارک، شاهد بودیم این شرکت‌ها در کارگاه‌های کوچک مشغول به کار بودند اما اکنون به رشد قابل‌توجهی رسیده‌اند و  برای تولیدات خود سه سالن بزرگ ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: این اتفاق نشان‌دهنده مسیر طی‌شده پارک به‌صورت صحیح است، امیدواریم با حمایت‌های مسئولان مسیر شرکت‌های فناور و نوآور ادامه یابد.

مدیرکل نظام تأمین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت گفت: تأکید ما بر این است که شرکت‌های دانش‌بنیان استان بتوانند افزون‌بر تأمین نیاز داخل کشور در مسیر توسعه بازاریابی، بازارهای کشورهای همسایه را مورد توجه خود قرار دهند.

پارک علم و فناوری خراسان رضوی، قطب انرژی کشور

علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های تازه ایجادشده در مجموعه این پارک بیان کرد: امیدواریم بتوانیم مشکلاتی که شرکت‌ها با آن درگیر هستند، حل شود تا اثرگذاری این شرکت‌ها در حوزه انرژی کشور افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری خراسان رضوی به‌عنوان قطب انرژی کشور شناخته شده است، افزود: این پارک با توجه به رشد مطلوبی که داشته است می‌تواند نیازهای مختلف حوزه انرژی کشور را بر طرف کند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم کمک شود تا شرکت‌های این پارک به‌عنوان تأمین‌کنندگان معتبر براساس معیارهای پذیرفته‌شده از سوی وزارت نفت برای ارائه خدمات و تأمین کالا شرکت‌های حوزه انرژی شناخته شود.

منبع: شانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا