فناوری

گسترش مطالبات برای رفع ممنوعیت واردات آیفون؛ کار به کارزار کشیده شد

به‌رغم وعده‌های دولت چهاردهم برای رفع ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ به بالا، همچنان این مشکل حل نشده است. مسئولان دولتی از وزارت ارتباطات تا وزارت صنعت، معدن و تجارت هر بار وعده می‌دهند این مشکل را رفع می‌کنند اما این وعده‌ها هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

این تعلل‌ها باعث شده اعتراض به رجیستر نشدن مدل‌های اخیر آیفون به پلتفرم «کارزار» برسد. کارزار «درخواست رجیستری و رفع ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون» که پنجم مهر ۱۴۰۳ آغاز شده، پس از گذشت ۳ روز و تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از ۵۷ هزار بار امضا شده است. این کارزار را «جلال رشیدی کوچی»، نماینده سابق مردم مرودشت در مجلس، آغاز کرده است.

در این کارزار با برشمردن مشکلاتی که ممنوعیت واردات آیفون ایجاد کرده، از «مسعود پزشکیان» خواسته شده دستور دهد با هماهنگی وزارت صمت و وزارت ارتباطات، هرچه سریع‌تر مشکل برطرف شود.

صفحه کارزار درخواست رجیستری و رفع ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون

در متن کارزار آمده است: «بسیاری از مردم، به‌ویژه جوانان این مرز و بوم، سال‌هاست بنیان اقتصادی زندگی خود را بر خرید، فروش، تعمیر، توسعه نرم‌افزاری و… مبتنی بر آیفون‌ها بنا نهاده‌اند و امروز براساس این تصمیم اشتباه، دچار مشکلات و ضررهای هنگفتی شده‌اند و روزبه‌روز بر این مشکلات افزوده می‌شود.»

بروز نارضایتی‌ها، شکست طرح رجیستری با فعال‌ شدن بیش از یک‌میلیون آیفون ۱۴ و ۱۵ بدون رجیستری در کشور، منتفع‌ نشدن دولت از واردات قاچاق و نگرانی از انحصاری‌ شدن بازار بخشی از مشکلاتی است که در متن کارزار به آن‌ها اشاره شده است. دولت سیزدهم از پاییز ۱۴۰۱ واردات آیفون‌های ۱۴ به بالا را ممنوع کرده است. یکی از دلایل این ممنوعیت تجملاتی‌ بودن و قیمت بالای این گوشی‌ها اعلام شده است. درحالی‌که موبایل‌هایی با قیمت‌های مشابه و بالاتر از برندهای دیگر وارد کشور می‌شود و رجیستری آن‌ها نیز محدودیتی ندارد.

منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا