اقتصاد

ارائه ۶۳۵ هزار خدمت درمانی در مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری گفت: با همدلی و تلاش شبانه‌روزی این مجموعه در نیمه نخست امسال توانستیم ۶۳۵ هزار و ۱۰۵ خدمت درمانی مطلوب به جمعیت زیر پوشش و مراجعه‌کنندگان ارائه کنیم.

به گزارش تیتر۱۲ به نقل از بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری، رضا آموزش با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش این مرکز ۱۷ هزار و ۳۱۹ نفر شامل ۱۲ هزار و ۵۵ نفر شاغل و ۵ هزار و ۲۶۴ نفر بازنشسته است، گفت: این مجموعه یک کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی، دو درمانگاه خانواده، یک درمانگاه اورژانس، یک درمانگاه طب صنعتی و هفت درمانگاه در مناطق عملیاتی دارد که در نیمه نخست امسال به ۱۲۱ هزار و ۷۷۴ نفر مراجعه‌کننده به‌صورت عمومی و تخصصی خدمات ارائه شده است.

 وی ادامه داد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های تخصصی و فوق‌تخصصی حدود ۳۴ هزار نفر، درمانگاه‌های خانواده ۳۷ هزار نفر، طب صنعتی هزار و ۹۳۸ نفر و درمانگاه‌های عملیاتی بیش از ۵ هزار نفر بوده است.

 رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری شرایط بخش رادیولوژی این مرکز را با بهترین و به‌روزترین دستگاه‌های دیجیتال مطلوب دانست و گفت: خدمات سی‌تی اسکن، رادیوگرافی، OPG، سنجش تراکم استخوان، سونوگرافی و ماموگرافی از سوی متخصص رادیولوژی و کارشناسان در سه شیفت به جمعیت تحت پوشش ارائه می‌شود.  

آموزش درباره خرید تجهیزات پزشکی در ۶ ماه نخست امسال بیان کرد: در واحد رادیولوژی یک دستگاه رادیولوژی پرتابل مطابق با فناوری روز دنیا نصب و راه‌اندازی شد، همچنین در واحد آزمایشگاه یک دستگاه آنالایزر گازهای خونی، دو عدد میکروسکوپ پیشرفته چشمی و دیگر تجهیزات به روز آزمایشگاهی نصب و راه‌اندازی شد.  

وی با اشاره به افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) اظهار کرد: با حمایت‌های مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان صنعت نفت آغاجاری با داشتن چهار تخت بستری مجهز به دستگاه‌های پیشرفته از جمله تهویه مکانیکی (ونتیلاتور) با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

منبع: شانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا