وب گردی

گل های مناسب پاییز که عمر طولانی دارند

چه اطلاعاتی در مورد گل های مناسب پاییز دارید؟ با شروع فصل پاییز و زمستان بسیاری از گل ها و گیاهان به خواب می روند. تحت چنین شرایطی گیاهان زیبایی خود را از دست می دهند. به نوعی چنین گیاهانی از مقاومت کافی در برابر سرما برخوردار نیستند. یکی از دغدغه های اصلی انسان های گیاه دوست کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گل های مناسب فصل پاییز می باشد. این گل ها در برابر تغییرات آب و هوایی کاملا مقاوم هستند.

همچنین در سردترین روزهای سال نیز می توانید از تماشای گل های پاییزی لذت ببرید. این گل ها را می توانید در فضاهای مختلف نظیر باغچه، حیاط خانه و حتی بالکن آپارتمان خود پرورش دهید. افرادی که به سلامتی و زیبایی گیاهان خود اهمیت می دهند، در هر فصلی از سال اقدام به کاشت گل گیاه مناسب می کنند. برخلاف تمامی باورهای رایج بسیاری از گل ها برای کاشت در فصل پاییز مناسب هستند. این گل در شرایط سخت آب و هوایی نیز زیبایی خود را حفظ می کنند. زیباترین و مقاوم ترین گل های مناسب پاییز را در شادمگ معرفی کرده ایم.

گل های مناسب پاییز برای کاشت کدامند ؟

گل های پاییزی - گل های مناسب پاییز

گل های مناسب پاییز از گیاهان آپارتمانی مقاوم اند کافی در برابر سرما برخوردار هستند. نحوه رسیدگی به این نوع از گل ها و گیاهان نیز بسیار متفاوت می باشد. افرادی که عشق و علاقه بسیار زیادی به کاشت گل های پاییزی دارند، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشند. در فصول سرد سال گل ها بیشتر از هر زمانی نیاز به مراقبت دارند. همچنین در این فصول باید هر ماه یک بار به کل های خود کود دهید.

در غیر این صورت گل پاییزی شما خشک خواهد شد. همچنین میزان مصرف آب گیاهان در فصل پاییز به مراتب بیشتر است. در صورتی که ریشه گیاه به مقدار کافی آب دریافت نکند؛ خشک خواهد شد. از این رو نگهداری گیاهان آپارتمانی در پاییز اهمیت بالایی دارد. بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان کشاورزی؛ گل های مناسب برای کاشت در پاییز شامل موارد زیر هستند.

گل اشرفی از گل های مناسب پاییز

از گل های مناسب برای پاییز می توان به اشرفی اشاره کرد. گل اشرفی در فصل زمستان نیز می تواند زنده بماند. گل های این گیاه به قدری زیبا و جذاب است که توجه هر فردی را به خود جلب می کند. خاک گل اشرفی باید همیشه مرطوب باشد. همچنین گیاه باید به صورت مستقیم نور دریافت کند. در غیر این صورت خشک خواهد شد.

گل پاییزی - گل های مناسب پاییزگل پاییزی - گل های مناسب پاییز

گل زعفران

اگر زعفران برای کاشت در فصل پاییز کاملا مناسب می باشد. همچنین از طریق کاشت این گل می توانید درآمد بسیار خوبی به صورت ماهیانه داشته باشید. گل زعفران نیاز به مراقبت خاصی ندارد. فقط خاک گیاه باید تحت هر شرایطی مرطوب باشد. همچنین گیاه زعفران در فصل زمستان نیز گل می دهد.

گل کوکب

از گل های مناسب پاییز می توان به کوکب اشاره کرد. برخلاف تمامی باورهای رایج این گل در فصل پاییز و زمستان نیز می تواند رشد کند. بر اساس جدیدترین بررسی های صورت گرفته؛ میزان مقاومت گل کوکب در برابر سرما بیشتر از سایر گیاهان می باشد. این گل به دلیل ظاهر جذابی که دارد، در فصل پاییز به وفور کاشته می شود.

گل جعفری

از گل های مناسب پاییز می توان به جعفری اشاره کرد. این گل در هر فصلی از سال زیبا و چشم نواز می باشد. گل جعفری نیز نیاز به مراقبت خاصی ندارد. شرط اساسی برای زنده ماندن این گیاه مرطوب نگه داشتن خاک می باشد.

گل داوودی - گل های مناسب پاییزگل داوودی - گل های مناسب پاییز

گل داوودی زیباترین گل های مناسب پاییز

از دیگر گل های مناسب فصل پاییز می توان به داوودی اشاره کرد. افرادی که وقت کافی برای رسیدگی به گل و گیاه را ندارند؛ می توانند داوودی را انتخاب کنند. این گل در فصل زمستان نیز زیبایی خیره کننده دارد. باید در فواصل زمانی مشخص خاک گل عوض شود؛ زیرا این گل از مقاومت کافی در برابر انگل های گیاهی برخوردار نیست.

گل بنفشه

این گل در فصل پاییز و زمستان به خوبی می تواند رشد کند. اگر نور به مقدار کافی به گیاه برسد؛ شرایطی بهتری جهت رشد فراهم خواهد شد. همچنین این پاییزی باید ۱۰ الی ۱۲ ساعت در معرض نور مصنوعی قرار بگیرد. در غیر این صورت روند رشد گل با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد.

گل قرنفل

از گل های مناسب پاییز می توان به قرنفل اشاره کرد. این گل از اواخر شهریور تا اوایل آبان ماه گل می دهد. همچنین این گیاه برای رشد بهتر نیاز به نور طبیعی و مصنوعی دارد. این گل پاییزی تحت هر شرایطی باید خاک مرطوبی داشته باشد. برای نگهداری بهتر می توانید گل قرنفل را داخل گلدان بکارید.

گل گلایل سفید

از دیگر گل های مناسب پاییز که زیبایی چشمگیری دارد؛ گلایل سفید می باشد. این گل در فصول سرد سال نیز می تواند به رشد خود ادامه دهد. برای مراقبت بهتر از این گیاه می توانید به خاک آن کود اضافه کنید.

گل مینا - گل های مناسب پاییزگل مینا - گل های مناسب پاییز

گل مینا از گل های مناسب پاییز

از گل های مناسب پاییز که می تواند ظاهر هر گلدان و باغچه ای را تغییر دهد، می توان به گل مینا اشاره کرد. این گل نماد آرامش و زیبایی در فصل زمستان می باشد. پس از کاشت حتما خاک گل را مرطوب نگه دارید.

گل کلم زینتی

گل کلم زینتی برای رشد در فصل پاییز و زمستان نیاز به مقدار قابل توجهی آب دارد. در غیر این صورت رشد نخواهد کرد. همچنین نور متناسب و غیر مستقیم می تواند باعث رشد بهتر گیاه شود. اگر نور به مقدار کافی به گیاه نرسد، با گذشت زمان برگ های آن کدر و خشک خواهند شد.

نحوه کاشت گل های مناسب پاییز به صورت گام به گام

گل های مناسب پاییز در شرایط ایده آل و کاملا مطلوبی باید کاشته شوند. در غیر این صورت احتمال خشک شدن گیاه افزایش پیدا می کند. اولین گام انتخاب گل مناسب برای کاشت می دهد. سپس محل کاشت گل را باید با انواع کود مغذی کنید. تحت چنین شرایطی گیاه به بهترین شکل ممکن رشد خواهد کرد.

محل کاشت گل های پاییزی بسیار مهم است. در صورتی که نور به مقدار کافی به گل نرسد؛ احتمال خشک شدن آن افزایش پیدا می کند. برای کاشت گل های پاییزی در محیط های آپارتمانی می توانید از گلدان با ابعاد استاندارد کمک بگیرید. در مرحله بعدی پس از کاشت گل حتما خاک را آبپاشی کنید. حتما در طول روز خاک گل را بررسی کنید. اغلب گل های پاییزی برای رشد بهتر نیاز به آب زیاد دارند.

نتیجه گیری

باتوجه به مطالب فوق انواع گل های پاییزه را شناختیم. برخی از آن ها برای رشد بهتر نیاز به نور طبیعی و مصنوعی دارند. همچنین محل کاشت گل را با انواع کود مغذی کنید. تحت چنین شرایطی گل پاییزی در روزهای سرد نیز زیبا خواهد داد. همچنین پس از کاشت به صورت مداوم باید سطح خاک و گلبرگ های گیاه را آبپاشی کنید. گل های مخصوص فصل پاییز بین چند هفته تا ۶ ماندگاری دارند.

***

میانگین امتیازات ۵ از ۵

پایان

منبع: مجله شاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا