اقتصاد

معرفی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به عنوان دستگاه برگزیده استانی

سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در جشنواره شهید رجایی موفق به کسب عنوان دستگاه برگزیده استانی شد.

به گزارش برنا، همزمان با برگزاری مراسم بیست و ششمین جشنواره شهید رجائی استان تهران، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به عنوان دستگاه برگزیده در گروه تولیدی و خدماتی در بیست و ششمین دوره این جشنواره معرفی شد.
در این مراسم ضمن اهدای لوح و تندیس به جبرئیل برادری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تلاش های ارزشمند و صادقانه رئیس سازمان و همکاران این مجموعه تقدیر شد.

علیرضا فخاری، استانداری تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و عرض تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله گفت: خادم بودن یعنی اینکه به معنای کلمه مشتاقانه در مسیر خدمت به مردم قرار بگیریم و همچون شهیدان دولت و سید حسن نصرالله ایثارگرانه تا پای جان خدمت کردن است.

استاندار تهران افزود: سال ۱۴۰۲ در زمان سیلاب در خطر شکسته شدن سد‌های استان تهران بودیم که با کار جهادی و شبانه روزی خالصانه و شجاعانه مدیران دستگاه‌های وابسته خدمت کردند.

علیرضا فخاری گفت: همچنین در تولید دام سازمان جهاد کشاورزی کار‌های مهمی انجام دادند و همچنین در بخش انتخابات با محوریت فرمانداری تهران و سایر فرمانداران انتخابات سالم و بدون هیچ تخلفی برگزار شد.
گفتنی است در این دوره ۶۵ دستگاه اجرایی استان تهران در ۲ بخش شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی شدند و در نهایت ۱۸ دستگاه برتر معرفی شدند.

لازم به ذکر است استان تهران جزو نخستین استان‌های کشور است که بهره‌وری کشاورزی در آن در بالاترین سطح کشور قراردارد. این استان با دارا بودن ۱.۲ درصد از اراضی کشاورزی بیش از ۵درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

استان تهران تولیدکننده بیش از ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی است که در تولید ۱۷ محصول اساسی همچون شیرخام، تخم مرغ، گوشت قرمز، ماهیان زینتی، سبزی و صیفی گلخانه‌ای، گل‌های شاخه بریده، گیلاس، قارچ خوراکی و ذرت علوفه‌ای حائز رتبه‌های برتر در کشور است و با ظرفیت‌های چشم‌گیر در حوزه کشاورزی و دامپروری به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولیدات در این زمینه محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا