گوناگون

پیشتازی هوش مصنوعی در بازار کار تابستان ۱۴۰۳| رشد چشمگیر فرصت‌های شغلی و حقوق در حوزه علوم داده و هوش مصنوعی

بر اساس «گزارش فصلی وضعیت بازار کار جاب‌ویژن»، بازار کار کشور در تابستان ۱۴۰۳ شاهد کاهش ۸ درصدی تعداد فرصت‌های شغلی نسبت به سال گذشته و افت ۱۱ درصدی نسبت به فصل قبل بوده است. با این حال، در میان گروه‌های شغلی مختلف، حوزه «علوم داده و هوش مصنوعی» با رشد قابل‌توجه ۱۲۷ درصدی نسبت به سال گذشته و افزایش ۲۶ درصدی نسبت به فصل گذشته، صدرنشین رشد تعداد فرصت‌های شغلی و با رشد ۱۲ درصدی حقوق نسبت به فصل گذشته، صدرنشین رشد فصلی حقوق است.

دنیای برند، علاوه بر این، سایر گروه‌های شغلی مرتبط با حوزه تکنولوژی نیز وضعیت خوبی را در تابستان داشته‌اند. گروه‌های شغلی «توسعه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی»، «شبکه، پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و DevOps»، «مدیر محصول و مالک محصول» و «تحلیل و توسعه کسب‌وکار» در این فصل مشاغل پردرآمدی بودند که رقابت پایینی میان کارجویان این مشاغل وجود داشته و پیدا کردن کار در این مشاغل آسان‌تر بوده است.

تغییرات حقوق 1403 - پیشتازی هوش مصنوعی در بازار کار تابستان ۱۴۰۳| رشد چشمگیر فرصت‌های شغلی و حقوق در حوزه علوم داده و هوش مصنوعی
تغییرات حقوق ۱۴۰۳
رقابت بازارهای شغلی - پیشتازی هوش مصنوعی در بازار کار تابستان ۱۴۰۳| رشد چشمگیر فرصت‌های شغلی و حقوق در حوزه علوم داده و هوش مصنوعیرقابت بازارهای شغلی - پیشتازی هوش مصنوعی در بازار کار تابستان ۱۴۰۳| رشد چشمگیر فرصت‌های شغلی و حقوق در حوزه علوم داده و هوش مصنوعی
رقابت بازارهای شغلی

در مقابل برخی گروه‌های شغلی مانند: «مسئول دفتر، کارمند اداری»، «منابع انسانی»، «طراحی گرافیک و انیمیشن»، «خدمات و پشتیبانی مشتریان» و «ترجمه،‌ تولید محتوا و نویسندگی» حقوق پایینی دارند و رقابت بالایی برای ورود به این مشاغل در بازار وجود دارد.

 

Pdf گزارش فصلی وضعیت بازار کار- تابستان ۱۴۰۳

منبع رسانه دنیای برند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا