وب گردی

لاغری با خاکشیر ؛ مقدار و نحوه مصرف

خاکشیر یا گیاه شووران تاثیرات زیادی روی سلامتی انسان دارد. این گیاه با بهبود عملکرد دستگاه گوارش و روده ها به عنوان معجونی برای لاغری شناخته شده است. بر اساس تحقیقاتی که روی این گیاه انجام شده لاغری با خاکشیر در کنار یک رژیم غذایی متعادل و ورزش به راحتی امکان پذیر است. بدین منظور می توانید مقداری خاکشیر را در آب ولرم ترکیب کرده و صبح ناشتا یا قبل از وعده های غذایی آن را میل کنید.

لاغری با خاکشیر ۵ کیلو در ۷ روز

خاکشیر - لاغری با خاکشیر

لاغری با خاکشیر ۵ کیلو در ۷ روز عنوانی است که این روزها در سایت ها و شبکه های مجازی متعددی با آن مواجه می شویم. به طور کلی رسیدن به کاهش وزن ۵ کیلویی در هفته با یک رژیم غذایی اصولی و پیشرفته و ورزش امکان پذیر است. چون مصرف بی رویه ی خاکشیر به تنهایی هیچ گونه تاثیری در کاهش وزن و لاغری ندارد.

روند لاغری یک هفته ای با خاکشیر به صورت اصولی می تواند سوخت و ساز بدن را دو چندان کرده و چربی سوزی را افزایش دهد. این روند منجر به کاهش وزن و لاغری می شود. البته با توجه به اینکه شرایط بدنی و وضعیت سلامتی افراد متفاوت است لذا ممکن است تمامی افراد به این مقدار کاهش وزن در هفته دست پیدا نکنند.

همیشه تاکید بر این است که رژیِم های لاغری سریع نباید به صورت خودسرانه و بدون مشورت پزشک انجام شوند. چون می توانند عوارض و مشکلات جدی برای فرد ایجاد کنند. این رژیم ۷ روزه با خاکشیر هم در دسته رژیم های سریع لاغری قرار دارد که باید حتما توسط پزشک تغذیه تنظیم شود تا بتواند نتیجه مورد انتظار حاصل گردد.

قبل از مصرف خاکشیر ابتدا آن را بشورید. روش شستن خاکشیر را در شادمگ یادتان داده ایمو

خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه ؟

لاغری با خاکشیر از قدیم الایام یک دستور رایج در طب سنتی بوده است. اگرچه این گیاه دارویی از فواید متعدد زیادی برخوردار است اما مصرف آن با آب گرم به صورت ناشتا برای اهداف زیر بیشتر تجویز می شود:

لاغری با خاکشیر ؛ سم زدایی و پاکسازی کبد

مصرف خاکشیر در صبح ناشتا می تواند باعث باز کردن مسیرهای کبدی و سم زدایی و پاکسازی صفرا شود.

کاهش وزن و لاغری با خاکشیر

مصرف خاکشیر با آب گرم در صبح باعث افزایش سوخت ساز بدن و چربی سوزی می شود. در نهایت کاهش وزن اتفاق می افتد.

نحوه مصرف خاکشیر برای لاغری - لاغری با خاکشیرنحوه مصرف خاکشیر برای لاغری - لاغری با خاکشیر

درمان یبوست

خاکشیر دارای خاصیت ملین بوده و مصرف آن در صبح و شب باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و رفع یبوست می شود.

تقویت معده

مصرف خاکشیر با آب گرم باعث تقویت معده و بهبود عملکرد هضم و جذب مواد غذایی می شود و متابولیسم بدن افزایش پیدا می کند.

بهبود پوست و لاغری با خاکشیر

از آنجایی که خاکشیر دارای خاصیت پاکسازی و تقویت کنندگی است. در نتیجه برای پوست هم بسیار مفید می باشد. مصرف روزانه خاکشیر با آب گرم باعث رفع لکه های پوستی، درمان جوش و آکنه و کاهش شوره سر می شود.

درمان گرفتگی صدا

افرادی که دارای مشکلات حنجره مانند گرفتگی صدا هستند می توانند خاکشیر را با آب گرم مصرف کنند. این گیاه دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی بوده و عفونت های این چنینی را کاهش می دهد. در نتیجه باعث بهبود کیفیت صدا می شود.

کمک به زایمان طبیعی

زنان باردار در اواخر بارداری برای تسهیل زایمان می توانند با نظر پزشک خاکشیر مصرف کنند. این گیاه باعث باز کردن دهانه رحم می شود و زایمان طبیعی بهتر انجام می شود.

خاکشیر برای کاهش وزن - لاغری با خاکشیرخاکشیر برای کاهش وزن - لاغری با خاکشیر

خاکشیر برای یبوست با آب گرم یا سرد

لاغری با خاکشیر تنها خاصیت این گیاه دارویی نیست. افرادی که دارای مشکلات روده و یبوست هستند متابولیسم و سوخت و ساز آن ها با مشکل مواجه است. از این رو روند کاهش وزن و لاغری در آن ها با مشکل پیش می رود. زمانی که یبوست در اثر تنش های عصبی و اضطراب ایجاد شود خروج مدفوع از روده به صورت تکه تکه است و روده قادر نیست تا تخلیه را به درستی انجام دهد. این مشکل باعث می شود تا مواد سمی و ناسالم در جداره روده باقی بماند و مشکلات جدی تری برای فرد ایجاد کند.

ترکیب کردن خاکشیر با آب گرم می تواند به کاهش التهابات دستگاه گوارش و افزایش مایعات دستگاه گوارش کمک کند. خاکشیر مشکل کم آبی روده ها و خشک شدن آن ها را درمان می کند. معمولا مشکل یبوست در زنان باردار، افراد کهنسال، افراد با مشکلات روده و … اتفاق می افتد که به راحتی با مصرف روزانه خاکشیر و آب گرم می توان مشکل را برطرف نمود.

مدت زمان پاکسازی کبد با خاکشیر

لاغری با خاکشیر تاثیر مثبتی روی سایر ارگان های بدن می گذارد. در واقع وقتی شما برای لاغری این گیاه دارویی را مصرف می کنید ناخودآگاه اعضای دیگر بدن از خواص خاکشیر بهره مند می شوند. درمان کبد چرب یکی از شناخته شده ترین فواید خاکشیر به شمار می رود.

بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند اگر ۴۰ روز ترکیب خاکشیر با آب ولرم را مصرف کنند آنزیم های کبدی بازسازی می شوند و عملکرد کبد بهبود پیدا می کند. برای درمان کبد چرب با خاکشیر بهتر است این ماده با وعده های غذایی یا در صبح ناشتا مصرف شود و فرد به صورت مداوم آن را مصرف کند تا بتواند به نتیجه مورد انتظار دست پیدا کند.

به طور کلی کبد چرب در گرید های ۱ تا ۳ دسته بندی می شود و مدت زمان درمان با توجه به شدت بیماری و میزان پیشرفت تعیین می شود. در نهایت در هر مرحله ای از بیماری که هستید حتما درمان دارویی تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید و در کنار آن برای تسریع فرایند درمان خاکشیر را مصرف کنید.

شربت خاکشیر برای لاغری - لاغری با خاکشیرشربت خاکشیر برای لاغری - لاغری با خاکشیر

تاثیر خاکشیر بر روی معده و روده

لاغری با خاکشیر به عنوان یک گیاه دارویی کاربرد گسترده ای در طب سنتی دارد. این گیاه برای معده و روده هم مفید است. تاثیرات خاکشیر بر روی معده و روده به شرح زیر است:

  • تسکین دردهای معده و روده
  • کاهش التهاب و التهابات معده و روده
  • کاهش سطح کلسترول خون
  • تسکین سردرد های ناشی از مشکلات گوارشی
  • تسکین سوء هاضمه و بهبود عملکرد گوارش
  • تقویت عملکرد کبد و جلوگیری ایجاد چربی کبد

نحوه مصرف خاکشیر برای لاغری

مصرف خاکشیر به منظور سلامتی به روش های مختلفی انجام می شود. اما اگر لاغری با خاکشیر برای شما ملاک است بهتر است با نحوه مصرف صحیح این گیاه آشنا شوید. پژوهش ها نشان داده که مصرف خاکشیر در صبح ناشتا می تواند روی کاهش وزن تاثیر بگذارد. بهتر است که ابتدا مقداری خاکشیر را بشوید و آن را با آب ولرم ترکیب کنید. این مخلوط را می توانید هر صبح به صورت ناشتا مصرف کنید تا به مرور مشکلات گوارشی شما رفع شود و چربی های اضافی بدن دفع می شود.

***

میانگین امتیازات ۵ از ۵

پایان

منبع: مجله شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا