وب گردی

خدمات بازرسی جرثقیل تاورکرین چگونه به ما کمک می‌کند

خدمات بازرسی جرثقیل تاورکرین به شما این اطمینان را می‌دهد که همواره بتوانید از بروز مشکلات در این دستگاه و فرایند کاری در هر بازه زمانی جلوگیری کنید.

خدمات بازرسی جرثقیل تاورکرین به شما این اجازه را می‌دهد تا همواره بتوانید از سلامت و بروز هر نوع مشکلی در ابزارهای جابه‌جایی در پروژه‌های ساخت‌وساز خود مطلع شوید. ازآن‌جایی‌که جرثقیل‌ها همواره نقش بسیار مهم و اساسی در جابه‌جایی بارهای بسیار سنگین در ساختمان‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها داشته‌اند، به همین علت بررسی مشکلات آن برای پیش بردن بهتر این فعالیت‌ها امری جدی و حیاتی است. اما این کار چطور انجام می‌شود و چه مراحلی دارد؟ پاسخ به این سوال‌ها مطالبی بوده که در ادامه این مقاله مطالعه خواهید کرد.

مراحل بازرسی جرثقیل تاورکرین

فرآیند اطلاع از بروز مشکلات در جرثقیل‌ها دارای مراحلی است که در مجموع به آن بازرسی انواع جرثقیل می‌گویند. این فرآیند دارای چند مرحله است که به‌صورت مختصر در ادامه به آن پرداخته شده است:

  • درخواست مشتری برای بازرسی فنی
  • ارسال مشخصات جرثقیل مانند: نوع، مارک، مدل، تناژ
  • انجام بازرسی توسط نیروهای متخصص برحسب چک لیست‌های معتبر و به‌روز استاندارد
  • ارائه گزارش برای تمام بخش‌های هر تجهیز
  • انجام تست بار درصورت سلامت و عدم وجود مغایرت با استاندارد
  • تعیین فرصت جهت برطرف کردن عیوب دستگاه بعد از Load Test
  • صدور CERTIFICATE

چرا باید از خدمات بازرسی اولیه جرثقیل تاورکرین استفاده کنیم؟

بررسی مراحل بازرسی و تست جرثقیل‌ها دلیل بسیار خوبی برای بهره بردن از خدمات بازرسی جرثقیل تاورکرین است. معرفی خدمات بازرسی جرثقیل تاورکرین به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاع دقیقی از روند این فرایند داشته باشید تا برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای انجام فعالیت‌های کاری برای شما میسر شود. انواع این خدمات شامل موارد زیر می‌شود که به‌صورت مختصر به آن اشاره شده است.

بازرسی اولیه جرثقیل تاورکرین

خدمات بازرسی جرثقیل تاورکرین به شما این امکان را می‌دهد تا بررسی و اطمینان از سلامت جرثیقیل را هم در مرحله پس‌از تولید و هم در مرحله پس‌از تعمیر در نظر داشته باشید. در این مرحله باید در ابتدا به‌صورت چشمی تمام سازه‌های این دستگاه‌ را مورد بررسی قرار دهند. تمام این اجزای حیاتی که شامل سازه، مکانیزم‌ها، سیستم‌های الکتریکی و تجهیزات ایمنی می‌شوند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

این کار شامل بررسی نوع جرثقیل نیز می‌شود. برای مثال، بازرسی جرثقیل سقفی باید مطابق با سازه خود این دستگاه انجام بگیرد. در مرحله بعدی از خدمات بازرسی جرثقیل تاورکرین متخصصان مقدار بار قابل حمل به‌وسیله جرثقیل را هم مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

ارزیابی عملکرد جرثقیل تاورکرین

تست عملکرد جرثقیل‌ها ازجمله بازرسی تاورکرین به‌حساب می‌آید که به‌صورت دقیق انجام می‌شود. این کار باید در فواصل زمان تعیین‌شده مطابق با دستورالعمل‌های خود سازه انجام شود. در واقع باید پیش‌از هر زمان کاری این اقدام صورت بگیرد.

خدمات بازرسی جرثقیل تاورکرین این مرحله را تحت بار واقعی انجام می‌دهد تا از سالم بودن دستگاه اطمینان حاصل کند. این آزمایش و تست عملکرد در بارهای مشخص و حالت‌های مختلفی در جرثقیل انجام می‌گیرد. در مراحل بعدی بررسی عملکرد سیستم‌های بالابری مانند قلاب‌ها، زنجیرها، پمپ‌ها، سیستم هیدرولیک، سیستم الکتریکی و ایمنی نیز صورت خواهد گرفت.

بازرسی مکرر جرثقیل‌ها تاورکرین

خدمات بازرسی جرثقیل تاورکرین به شما این امکان را می‌دهد تا برای حفظ سلامت و بالا بردن استاندارد در عملکرد جرثقیل‌ها، انجام بازرسی‌های مکرر در فواصل زمانی مشخص انجام بگیرد. در این مرحله ارزیابی و بررسی‌ها با توجه به نوع و شرایط کار جرثقیل تعیین می‌شوند که علاوه‌بر بررسی موارد تست عملکردی، باید قطعات مهم جرثقیل از نظر ظاهری نیز مورد بررسی قرار گیرد.

با استفاده از این مرحله تمام مشکلات و ایرادهای احتمالی نیز مشخص شده و در سریع‌ترین زمان‌ ممکن رفع می‌شود. در این مرحله باید ترمز، سیم بکسل، وزن بار متصل به زنجیر و هر نوع صدای غیرعادی در هنگام کار با جرثقیل مورد بررسی قرار بگیرد. این کار باید به‌صورت روزانه و هفتگی انجام شود.

بازرسی دوره‌ای جرثقیل‌ها تاورکرین

به‌غیراز بازرسی‌های روزانه و هفتگی، یک‌سری بررسی‌ها نیز به‌صورت سالانه برای جرثقیل‌ها صورت می‌گیرد که ازجمله خدمات بازرسی‌های جرثقیل تاورکرین به‌حساب می‌آیند. باید به این نکته نیز توجه داشت که برای زمان‌هایی که استفاده از جرثقیل بسیار زیاد است باید این بازرسی به‌صورت ۳ ماه یک بار انجام گیرد.

مزیت استفاده از این مرحله در این است که علاوه بر بررسی‌های ظاهری و عملکردی، تست‌های غیرمخرب نیز برای شناسایی ترک‌ها، خوردگی‌ها، پیچ و مهره، اتصالات، بلبرینگ‌ها، چرخ دنده‌ها، غلتک‌ها، شافت، موتور، دینام و سایر عیوب پنهان در اجزای سازه‌ای جرثقیل انجام می‌گیرد.

نقش گواهینامه و مجوزها در بازرسی جرثقیل تاورکرین چیست؟

گواهینامه‌ها و مجوزهای بسیاری برای بازرسی فنی جرثقیل‌ها توسط سازمان‌های معتبر ملی و بین‌اللملی تعیین‌شده که به الزامات مربوط به طراحی، ساخت، بازرسی، نگهداری و تست انواع جرثقیل اشاره دارد. اما برخی دیگر مربوط به مقررات بازرسی و نگهداری جرثقیل‌ها در محیط‌های کاری می‌شود.

شرکت‌ های مجاز بازرسی جرثقیل تاورکرین چه ویژگی‌هایی دارند؟

شرکت‌ های مجاز بازرسی جرثقیل تاورکرین چه ویژگی‌هایی دارند؟

به‌طور معمول شرکت های مجاز بازرسی جرثقیل تاورکرین باید برای صدور گواهینامه سلامت جرثقیل مراحل زیر را گذرانده باشند:

  • دوره اطلاع از کدها و استانداردهای جرثقیل
  • شماره استانداردهای ایمنی و طراحی جرثقیل
  • عملکرد ایمنی انواع بالابر
  • دوره نوشتن گزارش و مستندسازی مدارک
  • دوره بازرسی جرثقیل از لحاظ فنی و ایمنی
  • یادگیری اصطلاحات این حیطه‌ کاری به‌منظور بهبود برقراری ارتباط

گواهینامه سلامت بازرسی جرثقیل تاورکرین چه مدت اعتبار دارد؟

بهترین بازرسی جرثقیل تاورکرین در هر مرحله و بازه زمانی تا چه مدت اعتبار دارد؟ این سوالی است که معمولا شرکت‌ها برای گرفتن خدمات بازرسی جرثقیل تاورکرین با آن روبه‌رو می‌شوند. فاصله بازرسی جرثقیل‌های متحرک ۶ یا ۱۲ ماه است و این زمان می‌تواند بسته به شرایط کاری و نگهداری از جرثقیل تغییر کند. با مطالعه بازه‌های زمانی برای بازرسی و تعمیر این دستگاه‌ها همچنین استانداردهای صادرشده جهت بازرسی آن‌ها می‌توانید این بازه زمانی را طابق با شرایط فعلی بسنجید.

جمع‌بندی

استفاده از جرثقیل‌ها در امور مختلف حمل‌ونقل در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها یا اوامر دیگر سبب شده تا بازرسی و بررسی سلامت آن‌ها در فرایند به‌کارگیری‌شان نقش بسیار مهم و حیاتی داشته باشد که در هر بازه زمانی تعیین‌شده باید انجام بگیرد. خدمات بازرسی جرثقیل تاورکرین به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا برای اطمینان از سلامت و ایمنی جرثقیل حین کارکردن دست به اقداماتی مانند گرفتن گواهینامه سلامت این دستگاه‌ها بزنند.

در این مقاله به بررسی کلی این فرایند پرداخته شد که در کنار پاسخ به پرسش‌های متداول می‌توانید به اطلاعات گسترده و درستی در این زمینه دست یابید. دیده بان سنجش امیرکبیر بهترین شرکت درزمینه صدور این گواهینامه در کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا