وب گردی

بررسی ویژگی‌های بهترین گیت ورودی پارکینگ یا راهبند پارکینگ

گیت ورودی پارکینگ یا راهبند پارکینگ از جمله ابزارهای پرکاربرد برای کنترل تردد وسایل نقلیه است. به طور کلی در پارکینگ‌های عمومی یا اختصاصی برای نظم بخشیدن به محل پارک خودروها و ورود و خروج آن‌ها اقدام به نصب راهبند پارکینگ می‌شود تا امنیت پارکینگ ها نیز حفظ شود.

در حال حاضر انواع مختلفی از راهبندهای پارکینگ با امکانات متنوع وجود دارند. در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی‌های بهترین گیت ورودی پارکینگ یا راهبند پارکینگ می‌پردازیم.

راهبند پارکینگ چیست؟

همانطور که گفته شد راهبند پارکینگ یکی از ابزارهای مناسب برای حفظ نظم و امنیت پارکینگ‌ها است که با استفاده از آن فقط افراد و خودروهای مجاز به محل پارک ورود و خروج خواهند داشت و ترددها کنترل می‌شود. امروزه راهبندهای پارکینگ از نوع اتوماتیک جایگزین راهبندهای قدیمی شده‌اند. راهبندهای از نوع افقی از جنس آلومینیومی هستند که مانع ورود یا خروج خودروهای غیرمجاز می‌شود. بوم راهبند روی پایه ثابتی قرار گرفته و موتور و گیربکس اصلی نیز روی پایه قرار دارد. اپراتور راهبند با نزدیک شدن خودرو به راهبند با شناسایی فرد دکمه راهبند را فشار داده و بوم به صورت عمودی بالا می‌رود تا خودرو وارد پارکینگ شود. اغلب راهبندهای پارکینگ دارای سنسورهایی هستند که مانع ورود اتومبیل‌ها به شده و موانع را تشخیص می‌دهند.

عملکرد راهبند پارکینگ (گیت ورودی پارکینگ)

عملکرد کلی گیت ورودی پارکینگ شامل موارد زیر می‌شود:

  • تشخیص مانع: در این مرحله ابتدا راهبند تشخیص می‌دهد که خودرو چه زمانی نزدیک می‌شود. از این رو در راهبندهای اتوماتیک از سنسورهای قوی برای دیدن اتومبیل در حال نزدیک شدن استفاده می‌شود. همچنین حسگرهایی برای خواندن پلاک خودروها وجود دارد که با کمک دوربین وسایل نقلیه را شناسایی می‌کنند.
  • اپراتور انسانی: در این مرحله پس از اینکه راهبند پارکینگ مانع را شناسایی کرد نیاز به اپراتور انسانی وجود دارد که با فشار دادن دکمه مجوز ورود را صادر کند. در این مرحله اغلب هزینه‌ای برای مدت زمان حضور خودرو در پارکینگ‌های عمومی دریافت می‌شود.
  • باز شدن راهبند: پس از فشرده شدن دکمه راهبند توسط اپراتور، راهبند حرکت می‌کند و مانع را برای ورود خودرو باز می‌کند. اغلب راهبند با حرکت رو به بالا باز می‌شود.
  • سیستم کنترل دسترسی: این مرحله مختص افرادی است که در ساختمان‌های مسکونی، اداری یا هتل‌ها به طور مکرر در طول شبانه‌روز به پارکینگ تردد دارند و کنترل دسترسی برای ورود آن‌ها در نظر گرفته شده است. با تعریف این سیستم فرد نیاز به پرداخت هزینه برای ورود ندارد و بدون مانع می‌تواند وارد یا خارج شود.
  • کنترل از راه دور: یکی از مراحل در راهبند پارکینگ کنترل از راه دور است. در این سیستم مانند درب بازکن گاراژ با نصب دکمه‌ای روی راهبند اجازه کنترل از راه دور به شما داده می‌شود و به محض نزدیک شدن به درب می‌توانید با فشار دادن دکمه مانع را باز کنید.

ویژگی‌های بهترین راهبند پارکینگ

در ادامه به مهم‌ترین مشخصات راهبند اتوماتیک پارکینگ پرداخته‌ایم.

  • امکان کنترل از راه دور با استفاده از ریموت کنترل دستگاه
  • تعبیه سنسورهایی برای تشخیص مانع برای پیشگیری از برخورد اجسام یا خودروها با بازوی راهبند
  • وجود چراغ راهنما روی بدنه راهبند به صورت چند حالته و برای دید بهتر افراد در شب برای ورود و تردد
  • بازو با حالت خم شدن و شکنندگی برای مکان‌های با سقف کوتاه
  • امکان تعریف کارت شناسایی برای تردد خودروها
  • مجهز به خلاص‌کن دستی در مواقع اضطراری مانند قطعی برق
  • قابلیت تنظیم محل توقف بازوی راهبند
  • پشتیبانی از شاسی‌های کنترلی جهت نگهبانی
  • مجهز به گیربکس و الکتروموتور
  • دارای رول بولت جهت نصب آسان دستگاه

سخن پایانی

راهبند پارکینگ (گیت ورودی پارکینگ) اغلب در ورودی و خروجی پارکینگ‌های عمومی و اختصاصی با هدف صدور مجوز برای ورود یا خروج خودروها استفاده می‌شود. راهبند پارکینگ با نزدیک شدن ماشین به راهبند آن را شناسایی می‌کند و از طریق سیستم صدور بلیط یا شناسایی پلاک به خودروها اجازه ورود به پارکینگ را می‌دهد. بنابراین برای کنترل ترافیک و ورود و خروج وسایل نقلیه در پارکینگ سازمان‌ها با محل‌های اختصاصی پارکینگ توصیه می‌کنیم نسبت به خرید بهترین گیت کنترل تردد ورودی پارکینگ اقدام کنید. ما در شرکت مهندسی مکسا نیز با تاکید بر کیفیت محصولات و قیمت مقرون به صرفه سیستم‌های کنترل تردد، انواع راهبند پارکینگ را با استفاده از تجهیزات باکیفیت و مطمئن عرضه می‌کنیم که می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت شرکت مهندسی مکساسکیوریتی و برقراری ارتباط با همکاران ما در پشتیبانی از طریق شماره تلفن ۰۲۱۷۸۷۵۶۰۰۰ اطلاعات لازم در خصوص این محصولات را کسب کرده و بهترین گیت ورودی پارکینگ را برای سازمان با مجتمع مسکونی خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا