وب گردی

مصرف کنندگان باید مراقب کلاهبرداری های فریبنده پیشنهادات آنلاین باشند

سرهنگ رسول جلیلیان روز شنبه گفت: عده ای مجرم در فضای مجازی به بهانه جمع آوری کمک های ماه مبارک رمضان مردم را فریب می دهند که باید در مقابل ترفندهای این گونه افراد هوشیار باشیم.

وی افزود: این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی با دریافت پول به عنوان پیشنهاد یا کمک به افراد نیازمند، حساب کاربران را هک کرده و سپس آن را برداشت می کنند.

وی گفت: کاربران برای واریز کمک های مالی و کمک های خود به صورت مجازی از اصالت موسسه مربوطه اطمینان حاصل کنند تا هدف کلاهبرداران اینترنتی قرار نگیرند.

جلیلیان تصریح کرد: این افراد به انگیزه فریب کاربران، ضمن رمزگشایی از حساب های افراد در حین عملیات پرداخت، اقدام به ایجاد سایت و صفحه جعلی برای دریافت کمک های مردمی تحت عنوان کمک مالی کردند.

رئیس پلیس فتای البرز در بخشی دیگر از سخنان خود درباره اپلیکیشن های جعلی گفت: پیش بینی می شود در این ایام سوء استفاده های احتمالی افزایش پیدا کند و این افراد فایل ها و دعاهای مذهبی را برای دانلود ارائه می دهند که برخی از آنها آلوده به بدافزار هستند و به محض دانلود شدن. آنها وارد سیستم می شوند طعمه نفوذ کرده و اطلاعات کاربر را می دزدد.

وی یادآور شد: کاربران مراقب دریافت فایل ها از منابع غیرمعتبر بوده و از دانلود و نصب این گونه نرم افزارها خودداری کنند.

جلیلیان افزود: بهترین راه برای دریافت برنامه های دعای محرم و فایل های مذهبی خرید از سایت ها و بازارهای معتبر است و کاربران باید از دریافت اپلیکیشن های مخرب از طریق موتورهای جستجو یا تبلیغات شبکه های اجتماعی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از چنین مواردی سریعاً با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا