وب گردی

دختران خیابان هنگلب در کدام پازل بازی کردند؟

پیش از این در دو گزارش قبلی درباره «محسن مجتهدزاده» معروف به «شیخ قمی» برایتان گفته بودیم (به لینک قسمت های قبل در انتهای گزارش مراجعه کنید). همچنین تا حدودی فعالیت تبلیغی او در آمریکای لاتین و قدرت اقناع او در موضوع حجاب را برای شما توضیح داده ایم. در این بخش به ادامه بحث می پردازیم.

این داستان پایانی ندارد…

در قسمت قبل گفتیم که عده ای در داخل یا خارج از ایران با شعارهای فمینیستی «تن من، انتخاب من»، «تاپلس» و… قدم به قدم زنان را به سوی آسیب های بیشتر سوق می دهند.

«محسن مجتهدزاده» در تحلیل داستان «دختران خیابان انقلاب» به ماجرای «برهنه» و اعتراض زنان غربی به این موضوع اشاره می‌کند که چرا برهنه کردن بالاتنه زنان جرم است نه برای مردان؟ و می‌گوید: «زنان غربی در برخی حرکات بالاتنه‌شان را می‌کشیدند و لباس‌های خود را به میله‌ای آویزان می‌کردند. موسی علی نژاد این حرکت را برای ایران بومی کرد و به دختران گفت روسری خود را بیاویزند. نیلوفر فولادی که عکسش با عنوان «دختر خیابان انقلاب» با روسری منتشر شده بود، با رفتن به هلند به جنبش «تاپلس» پیوست و بالاتنه خود را درآورد. این تصرف سنگر به سنگر است و پایانی برای آن وجود ندارد.

قلدری و تحقیر را فراموش کنید

شیخ کومی معتقد است که وقتی اشتباهی رخ دهد، اگر با منطق آن را اصلاح کنیم، زنان نیز با ما خواهند آمد. ما نباید در ادبیات خود از کلمات تحقیر آمیز استفاده کنیم. ما نباید انتخاب و حق آزادی یک زن را نادیده بگیریم. با دیکته کردن و حکم کردن نمی توانید کسی را قانع کنید. قلدری و تصمیم گیری در مورد آن دقیقا نقطه عقب نشینی است. جمله «خانم! موهایت را بپوشان وگرنه مردان را تحریک می کنی و به جهنم می روی!» این منجر نمی شود. جواب می دهند من چه خبر! نگاه نکن!» پس اگر آنها را تحقیر کنیم یا به کالاهای جنسی تعبیر کنیم، آسیب گفتمانی ما در حوزه حجاب و عفاف است.

گفتمان ارزش گذاری زنان را کشف کنید

بیان تفاوت رابطه در اسلام و غرب نمونه بسیار خوبی برای نشان دادن ارزش زن و برای زنان غربی بسیار مؤثر است: «دخترم، تو بسیار باارزشی و فوق العاده زیبا هستی. خداوند فقط یک دانه از تو آفرید. با این حال، یک پسر باید با شما در یک رابطه متعهد یا مجرد باشد؟ فقط شما هستید یا ۱۰ نفر دیگر؟ پاسخ به همه زنان روشن است “محصول و فقط به من”.

حال به او توضیح می دهیم که تفکر و منطق «من هر کاری دلم می خواهد انجام می دهم و هر طور که دلم می پوشد» با این نوع رابطه سازگاری ندارد. چون جلوی پسر هم همینو میگه و دنبال روابط زیاده. منطقی نیست که خانم ها هر طور می خواهند لباس بپوشند و هر کاری می خواهند انجام دهند و بعد به مردها بگویند که نگاه نکنند. اسلام در یک راه حل منطقی می گوید که زنان باید لباس محترمانه و عفیف بپوشند و مردان ظاهر خود را کنترل کنند.

پس از بحث هایی که از قسمت قبل تا اینجا ذکر شد، مجتهد زاده گل برای قانع کردن مخاطب، بحث را مطرح می کند. “خانم! به خاطر خودت و آینده ات، سرپوش بگذار. زیرا شما شایسته یک رابطه متعهد و سالم هستید. خودتان را دست کم نگیرید. دیدن موهای زیبای شما ارزشمند و سزاوار است. اگر قبول کردید، آن را به صورت عمومی ارائه نمی کنید. لبخند زیبای شما برای مجردها رایگان نیست.”

متوجه عواقب بی ارزشی زنان باشید

در کنار گفتمان ارزش گذاری زنان، پیامدهای بی ارزشی زنان باید مختص مخاطب باشد. باید بداند که ماجرای کشف حجاب به آزادی رابطه می انجامد. سپس وابستگی و عشق از بین می رود. سپس در این پروژه گام به گام به آزادی شراب پرداخته می شود که دقیقاً همان اتفاقی است که در ایران بعد از حوادث سال ۱۴۰۰ رخ داد. قربانیان آزادی شراب در هر جامعه ای قطعاً زنان هستند. زیرا در مستی مورد تجاوز قرار می گیرند و مشکلات بعدی از جمله بیماری های مقاربتی، حاملگی ناخواسته، سقط جنین و عوارض روحی و جسمی آن، مراقبت از فرزندی که پدر ندارد و … بر دوش زنان خواهد بود. در نتیجه چنین فشارهایی، نرخ خودکشی زنان در غرب بسیار بالاست. حتی در میان شخصیت های مشهور و محبوبی مانند مرلین مونرو.

مجتهدزاده در توضیح این سلسله رویدادها می گوید: «پس از طرح این حقایق، از زنان حاضر در مخاطب دعوت می کنیم تا بر اساس عقل و منطق انتخاب کنند. درست است که ما به یک دستگاه نظارتی نیاز داریم. اما این اعتقاد درونی بود که انگیزه ها را به حرکت درآورد و انشاءالله مشکل حجاب را در جامعه ریشه کن کرد. وقتی دستمان برای این متقاعد کردن پر است، چرا کوتاه باشیم؟».

شیطان را از زندگی خود دور کنید

مفهومی به نام «ولایت شیطانی» وجود دارد. تنها با یاد خدا دل آرام می گیرد. اما شیطان تمام وجود انسان را پر از ترس می کند. شیخ قمی مثالی می‌زند: «اگر روسری را از سر بردارید و مورد چشم بد و طمع قرار بگیرید، آرامش نخواهید یافت. وسوسه های دیوانه کننده ای خواهید داشت. نگاه های ممنوع زندگی شما را بی برکت می کند. آنها به شما خیره می شوند. آسیب چشم یک مفهوم علمی و واقعی است. فردی که مظاهر مادی خود را نشان می دهد، چشم آسیب می بیند. چون آدم های اشتباه به تو نگاه می کنند و بیشتر از همه به من صدمه می زنند. وقتی خانمی آرایش می‌کند یا با هوش مصنوعی عکس‌های خاصی برای خودش می‌سازد، نگاه‌ها و تصورات ممنوعه‌اش به او آسیب می‌زند و زندگی‌اش را نابود می‌کند، مثلاً مدل‌های اینستاگرام و وبلاگ‌نویس‌ها در واقعیت اصلاً خوشحال نیستند و بسیار آسیب‌زا هستند. زندگی چون شیطان وارد زندگی آنها شده است. خودتان را در معرض این آسیب های وحشتناک قرار ندهید.”

شیطان در عین حال مردم را حریص و سیری ناپذیر می کند. در حالی که سخت کوشی و رضایت باعث شادی می شود. قناعت یک ثروت پایان ناپذیر است.

حرص همیشه به مردم نوید فقر می دهد. سپس مردم را به فحشا می کشاند. انسان همچنان مراحل گناه را طی می کند تا سرانجام هلاک شود.

حجت الاسلام مجتهدزاده این نکته را اضافه می کند و می گوید: وقتی این نگاه منطقی و این نگاه دینی را برای مردم تبیین می کنیم، قبول دارند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا