وب گردی

چرا راهپیمایی روز قدس ضامن منافع ملی است؟

رژیم غاصب اسراییل بر اساس ماهیت اصلی خود که یک غده سرطانی است، همچنان در صدد تکثیر و آسیب رساندن به سلول ها و بخش هایی از منطقه و جهان است. این رژیم برای جنایات خود خط قرمز یا خط قرمزی ندارد و با این وجود به مراکز امدادی، بیمارستان ها، مراکز دیپلماتیک و مکان هایی که همه دنیا بر امنیت آنها تاکید دارند، رحم نمی کند، اما «جنگ با اسرائیل چه فایده ای دارد؟ » این سؤالی است که هر از چند گاهی در محافل عمومی و کارشناسی مطرح می شود و البته در مواقعی سؤالات و اظهارات اثبات نشده و غیرمنطقی را به دنبال دارد: «بودجه و پول کشور را صرف حمایت از مقاومت و فلسطین می کنند. !” سعید صالح میرزایی مسئول حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی در قم و نویسنده کتاب فلسطین از منظر در گفتگو با سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه و حجت الاسلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به ابعاد حمایت ایران از محور مقاومت نگاه کردند و مقابله کشورمان با تهدیدات رژیم غاصب اسرائیل محقق شده است.

رژیم صهیونیستی یک تهدید منطقه ای است

آیا حمایت از فلسطین و مقابله با اسرائیل در راستای منافع ملی ماست؟ چرا؟

سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در پاسخ به این سوال می گوید: رژیم صهیونیستی رژیم دروغینی است که به هیچ اصولی چه در سطح منطقه و چه در سطح بین المللی پایبند نیست. شرایطی که رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کرده است گویای شخصیت این رژیم است و نشان می دهد که چگونه منطقه بدون این رژیم به صلح و امنیت دست خواهد یافت. به گفته این کارشناس مسائل منطقه، رژیم صهیونیستی یک تهدید است

این یک تهدید منطقه‌ای است اگر نگوییم بین‌المللی.» به گفته زارعی، نکته دوم در این بحث این است که وقتی اسرائیل اعلام کرد ما یک دشمن در دنیا می‌شناسیم و آن ایران است، طبیعتاً مخالفت با چنین رژیمی در راستای آن خواهد بود. منافع ملی ایران این کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر اینکه وقتی دشمن علیه شما نقشه می کشد نمی توانید با حسن نیت از رویارویی با آن اجتناب کنید، ادامه می دهد: نکته سوم این است که وقتی پای منافع ملی به میان می آید باید اینطور باشد. گفت: منافع ملی یک کل و مجموعه ای است که ابعاد مختلفی را در بر می گیرد، منافع ملی دارای ابعادی مانند مسائل امنیتی، منافع تاریخی و فرهنگی، مسائل تمدنی و غیره است، بنابراین با توجه به گستردگی منافع ملی می توان گفت. رویارویی با رژیم صهیونیستی با حفظ منابع ملی ایران منطبق خواهد بود.

اجازه نمی دهیم رژیم صهیونیستی سرنوشت فلسطین را به ضرر این ملت رقم بزند

آیا راهپیمایی روز قدس امسال با سال های گذشته متفاوت است؟ و چه پیامی برای جهان دارد؟

سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در پاسخ به این سوال به شهروند گفت: امسال باید به دو رویداد جدید در زمینه روز قدس نگاه کنیم، یکی جنایتی است که در غزه علیه غیرنظامیان، زنان و کودکان انجام شده است. ، افراد بزرگسال، بیمار و … ایجاد شده است و متاسفانه با شدیدترین وضعیت ادامه دارد. جنایتی که باعث مرگ نزدیک به ۴۰ هزار نفر شد. در چنین شرایطی سوال این است که چه باید کرد؟ برخی اقدامات به دلیل موقعیت جغرافیایی و محاصره نوار غزه امکان پذیر نیست، اما می توانیم با شرکت در راهپیمایی بزرگ قدس اعتراض خود را نسبت به این جنایات به جهانیان نشان دهیم.» به گفته زارعی، این دومین مورد است شهادت های اخیر در سوریه و لبنان. شهیدانی چون شهید زاهدی، شهید هجرحیمی و… انتقام این خون گرانقدر که بر زمین ریخته شده یک مطالبه عمومی است، لذا در روز قدس امسال می توان با حضور گسترده این مطالبه را مطالبه کرد.» پیام روز قدس امسال این است که ملت ایران متحد است و نه تنها در سطح دولت و وزارت خارجه، پشت سر ملت فلسطین ایستاده و اجازه نخواهد داد رژیم صهیونیستی سرنوشت فلسطین را به ضرر آن ملت رقم بزند. .

منافع ملی ایران در رویارویی با اسرائیل

حجت الاسلام سعید صالح میرزایی، رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی قم و نویسنده کتاب فلسطین از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی “، در پاسخ به این سوال که آیا حمایت از فلسطین و رویارویی با اسرائیل در راستای منافع ملی ماست؟ وی معتقد است: «منافع ملی شامل منافع سخت و منافع نرم است و اعتقادات، اعتقادات و عزت مردم ایران جزو منافع نرم است. در واقع اقتداری که ملت ایران در این عرصه به آن تمایل دارد و برافراشتن پرچم فلسطین و تجلیل از کشور و ملت ایران با حمایت فلسطین، معنای معنوی و نرمی دارد که در عرصه بین الملل تأثیرگذار است. عرصه ای که مصادف با عمق استراتژیک کشورمان است. به منطقه کمک می کند.» وی افزود: از این منظر کمک به مظلوم بر اساس آموزه های دینی ما آثار و برکاتی دارد و مردم ایران به خود می بالند که با کمک به مردم مظلوم فلسطین اوامر خدا را به جا می آورند».

ایران در مقابل توسعه اسرائیل

سهل میرزایی ادامه می دهد: «از این مقوله فرا مادی و معنوی که بگذریم، در بحث های امنیتی باید به بیان امام خمینی (ره) گفت که اسرائیل غده سرطانی است و ویژگی غده سرطانی این است که تکثیر می شود و برد سلول هایی که آسیب دیده اند کافی نیستند. اسرائیل با نقشه کلانی که دارد (در تصور باطل خود) و به ویژه با حمایت کارتل های بزرگ اقتصادی صهیونیستی به دنبال توسعه جغرافیا و منافع خود است که معمولاً با منافع ملی ما در تضاد جدی است. وی تصریح کرد: در تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اسرائیل زنجیره آمریکا در منطقه است و تامین منافع آمریکا در منطقه غرب آسیا توسط اسرائیل و به یک معنا دست نشانده آمریکاست. وی با بیان اینکه آمریکا در تقابل با اصل نظریه مردم سالاری دینی است، گفت: از آنجایی که این نوع دموکراسی رقیب لیبرال دموکراسی و نظام سرمایه داری آمریکا و غرب محسوب می شود، به دنبال لغو این نظریه هستند. به ویژه در ایران و با کمک اسرائیل، اسرائیل علاوه بر اینکه منطقه و جهان را تهدید می کند، تهدیدی جدی برای کشور ما نیز محسوب می شود.

هزینه های معقول برای دفع تهدید اسرائیل

نویسنده کتاب «فلسطین از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی» توضیح می‌دهد: «اما اگر از منظر هزینه و فایده به این موضوع نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که مجموع هزینه‌های صرف شده برای حمایت از جبهه مقاومت و تهدید اسرائیل کاملا منطقی و اقتصادی است.» وی با اشاره به تحقیقات انجام شده چندی پیش افزود: گروهی که به بررسی ادعاهای آمریکا مبنی بر هزینه های ایران در جبهه مقاومت پرداختند، اقدام به بررسی این هزینه ها و اندازه گیری مطالبات کردند و در نهایت مشخص شد که با ارز امروز ۲۰ هزار تومان ماهانه تومان برای هر فرد در ایران مقابله با تهدیدات اسرائیل هزینه دارد. این نشان می‌دهد که اگر بتوانیم هزاران کیلومتر دورتر از مرزهایمان دشمن خود را متوقف کنیم، منطقی‌تر است که این دشمن با ما هم مرز شود».

راهپیمایی متفاوت امسال در روز قدس

میر میرزایی در پاسخ به این سوال «آیا راهپیمایی روز قدس امسال با گذشته متفاوت خواهد بود و چه پیامی برای جهان دارد؟»وی تصریح کرد: اکنون حدود ۱۸۰ روز از عملیات الاقصی می گذرد و جنایات اسرائیل در تاریخ این رژیم ننگین کودک کشی و زنان کشی بی سابقه است و در مطالعات تاریخی اسرائیل چنین جنایتی به این هولناک و هولناک را به یاد نداریم. با ابعاد غیرانسانی که در مدت ۶ ماه بیش از ۴۰ هزار نفر کشته شدند، هزاران نفر از آنها همچنان زیر آوار مفقود هستند و حدود ۷۵ هزار نفر نیز مجروح شدند. مردم و راهپیمایی روز قدس امسال قطعاً از منظر حمایت ملت ایران از نهضت مقاومت و مردم غزه پرشور خواهد بود. اینکه اسرائیل در مسیر نابودی قرار دارد و حضور مردم ایران و جهان در میدان ها و خیابان ها در روز قدس می تواند باعث دلگرمی فلسطین و محور مقاومت و تسریع روند نابودی رژیم صهیونیستی شود.

چشم انداز مقاومت و آینده فلسطین

میرزایی در این مورد آسوده خاطر باشید چشم انداز مقاومت و آینده فلسطین را چگونه می بینید؟ او می‌گوید: استراتژی ما در سال‌های اخیر این بوده است که بخش‌هایی از جبهه مقاومت را به مرحله‌ای از بلوغ برسانیم که مستقل باشند. این به معنای داشتن استقلال از نظر بودجه، تامین تسلیحات، دسترسی به فناوری جدید، برنامه ریزی نظامی و حضور موثر و فعال در عرصه سیاسی و دیپلماتیک است و این هدف و راهبرد به طور کامل محقق شده است. نویسنده کتاب «فلسطین از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی» توضیح می دهد: امروز مشاهده می کنیم که همه واحدهای محور مقاومت (حتی اگر در ظاهر از یکدیگر جدا باشند) در فلسطین، چه در کرانه باختری، چه در نوار غزه و چه در لبنان، عراق، یمن، سوریه، افغانستان و پاکستان به عنوان جریان‌های واقعی به یکدیگر پیوسته‌اند و البته هر کدام استقلال فکری، مالی، تجهیزاتی و عملیاتی دارند.

اجزای محور مقاومت مستقل و قدرتمند

وی با اشاره به اینکه امروز حزب الله، حماس و جهاد اسلامی مستقل و مقتدرانه تصمیم می گیرند و این دست برتر در معادلات و روابط حاکم بر منطقه و جهان است، ادامه داد: یکی از اهداف جمهوری اسلامی این است که آنها روی پای خود بایستیم و در طوفان الاقصی شاهد این بودیم. رهبر معظم انقلاب نیز در چند ماه گذشته بارها تاکید کردند که عملیات علیه الاقصی ۱۰۰ درصد مستقل بوده است. سهل میرزایی درباره بخشی دیگر از چشم انداز مقاومت و آینده فلسطین می گوید: «این روزها در محافل و مجامع جهانی شاهد توهین های زیادی به اسرائیل هستیم. این یکی از معدود دفعاتی بود که شورای امنیت بدون رأی مخالف (با وجود ممانعت آمریکا) قطعنامه‌ای را علیه اسرائیل تصویب کرد. اگرچه این قطعنامه هیچ تعهد عملی ندارد، اما اتفاق خوب و مثبتی به نفع فلسطین و علیه اسرائیل بود. همچنین بسیاری از کشورها و کشورهای جهان خواستار حذف اسرائیل از بخش‌های مختلف سازمان ملل شده‌اند».

اسرائیل در آستانه فروپاشی

وی تاکید می کند: از نظر دیپلماسی باید گفت که اسرائیل در بدترین وضعیت و شرایط قرار دارد. این رژیم با وعده امنیت تعداد قابل توجهی از مردم را از سراسر جهان در سرزمین های اشغالی جمع کرده است اما نمی تواند امنیت آنها را تامین کند و امروز امنیت اسرائیل در بدترین حالت ممکن قرار دارد. دولت نتانیاهو ادعاهای زیادی در مورد پیشرفت اسرائیل داشته است، اما اکنون شاهد تجمعات اعتراضی در خارج از منزل وی و در مقابل مجتمع های دولتی این رژیم هستیم که خواستار برکناری یا استعفای مقامات و مدیران رژیم هستند. در مجموع برتری مقاومت و روند نزولی اسرائیل بر همگان مشهود است.» صلح میرزایی ابراز امیدواری می کند: «به اذن الهی امیدواریم قبل از وعده مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی اسرائیل در افق ۱۴۱۹ و با توجه به با سرعت افول اسرائیل، هر چه زودتر شاهد نابودی اسرائیل خواهیم بود و انشاءالله در قدس نماز شکر اقامه خواهیم کرد.

منبع: شهروند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا