رشد ۷۵ درصدی سفارشها در اُکالا؛ ثبت ۲۱۲ هزار سفارش در یک روز

اُکالا در کمپین «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی»، کالاهای سوپرمارکتی متنوعی با تخفیفهایی تا ۷۰ درصد و با ارسال رایگان را ارائه داد. با برگزاری این کمپین، اُکالا توانست تنها در روز دوم اسفند ۱۴۰۳ تعداد ۲۱۲ هزار سفارش را برای کاربرانش در بیش از ۱۸۰ شهر ایران پردازش ارسال کند.
اُکالا با ثبت این تعداد سفارش توانست بار دیگر رکورد بازار آنلاین محصولات سوپرمارکتی را جابهجا کند. در این دوره ۱۵ روزه، اُکالا به کاربران خود در مجموع ۱۶۰ میلیارد تومان تخفیف ارائه کرد.
همچنین در ۱۵ روز ابتدای اسفند ماه (بازه زمانی جشنواره)، اُکالا رشد فروش ۷۵ درصدی را نسبت به بازه مشابه سال گذشته تجربه کرد. «رضا عباسی»، معاون بازاریابی اُکالا، با اشاره به نرخ ۹۷ درصدی ارسال موفق سفارشها در این جشنواره، حفظ کیفیت سرویسدهی با وجود پیچیدگیهای عملیاتی در پردازش موفق این تعداد سفارشها را تعهد این برند نسبت به اعتماد کاربران و در مسیر خلق تجربه خرید بینقص و بهصرفه اعلام کرد.
یکم تا سوم اسفند ماه پرفروشترین روزهای این جشنواره بودند و دوم اسفند رکورد فروش روزانه بازار آنلاین محصولات سوپرمارکتی با ثبت ۲۱۲ هزار سفارش، بار دیگر توسط اکالا جابهجا شد.
کالاها و برندها
در بازه ۱۵ روزه «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» بیش از ۱۲۰۰ برند مطرح FMCG ایرانی و بینالمللی توانستند در پلتفرم اُکالا، ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار کالا را به فروش برسانند. محصولات متمایز بسیاری با تخفیفهایی از ۱۰ درصد تا ۷۰ درصد در «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» ارائه شدند. در میان تمام تخفیفها، ۷۷۶ محصول با تخفیفهای از ۵۰ تا ۷۰ درصد ارائه شدند.

گروههای کالایی تنقلات، لبنیات و نظافت منزل به ترتیب با ۲۵ درصد، ۲۲ درصد و ۱۰ درصد بیشترین سهم فروش را از کل کالاهای فروخته شده در این بازه ۱۵ روزه داشتند. همچنین در بین همه گروههای کالایی ارائه شده با توجه نیاز خرید پیش از نوروز، سه گروه آرایشی و بهداشتی، آجیل و خشکبار و نظافت منزل، به ترتیب نسبت به ماههای پیش از کمپین، ۱۰۱ درصد، ۶۱ درصد و ۴۲ درصد رشد فروش داشتهاند.

بازاریابی کمپین اُکالا
روند بازاریابی «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» شامل رسانههای گسترده سراسری مانند سازههای محیطی، تبلیغات دیجیتال، شبکههای اجتماعی، اینفلوئنسرمارکتینگ، ویدیومارکتینگ، بازاریابی محتوا و فضای تبلیغاتی درون پلتفرم اُکالا (اسلایدر – کروسل – پوشنوتیفیکیشن و سمپلینگ) بود. در بازاریابی شبکههای اجتماعی، پیامهای کلیدی کمپین با همکاری ۱۱۵ اینفلوئنسر در اینستاگرام و همچنین از طریق ۱۱۰ کانال تلگرامی اطلاعرسانی شد. تبلیغات محیطی نیز در سه شهر تهران، شیراز و اهواز با تکنیک اکران گردشی انجام گرفت. در این سه شهر، علاوه بر پوشش شاهراههای مهم توسط سازههای پل و بیلبورد، فضاهای محلی نیز با سازههای استرابورد با مجموع ۳۰۶۰ روز/سازه تحت پوشش قرار گرفتند.

«بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» در ۱۸۴ شهر ایران
کمپین «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» در ۱۸۴ شهر اجرا شد و کاربران اُکالا از شهرهایی در سراسر ایران از تخفیفهای این جشنواره با ارسال رایگان استفاده کردند. برای نمونه کاربران شهر جونقان در استان چهارمحال و بختیاری در بازه ۱۵ روزه جشنواره، بیشترین میزان تخفیف را از اُکالا دریافت کردند و سفارشهای خود را بهصورت میانگین ۵۲ درصد بهصرفهتر خریداری کردند. با بررسی تعداد سفارش کاربران به تفکیک استان سکونت، سفارش تمامی استانها در پلتفرم اُکالا رشد داشته است. در بین استانها بیشترین نرخ رشد تعداد سفارش به ترتیب با ۵۵۴ درصد، ۴۳۷ درصد و ۳۴۰ درصد مربوط به استانهای کردستان، لرستان و سیستانوبلوچستان است. همچنین با مشاهده نرخ رشد کاربران جدید هر استان، بیشترین نرخ رشد برای سه استان سیستانوبلوچستان، کردستان و مازندران با رشد ۲۹۱ درصد، ۲۱۳ درصد و ۱۹۱ درصد ثبت شده است. به طور کلی به کاربران اُکالا در بازه ۱۵ روزه کمپین، ۴۶۰ هزار نفر اضافه شد.

فاز اصلی کمپین «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» ۱۵ اسفند ماه به پایان رسید. فاز مکمل این کمپین با بخش بازیها و جوایز از تاریخ ۱۹ شروع شده است و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.
منبع: دیجیاتو