سود خالص ۴۷ میلیارد تومانی گروه یکتانت در نیمه اول سال ۱۴۰۳

گروه یکتانت در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد. سود خالص شرکت یکتانت و شرکتهای زیرمجموعه آن نیز به ۴۷ میلیارد تومان رسید. این دادهها در امیدنامه شرکت «نوآوران یکتانت» منتشر شده که پس از درج نماد در تابلوی دانشبنیان بازار نوآفرین، روی کدال قرار گرفته است.
مجله تیتر ۱۲ به نقل از دیجیاتو، در نیمسال اول ۱۴۰۳ درآمد شرکت یکتانت، مستقل از شرکتهای زیرمجموعه، بیش از ۴۵۳ میلیارد تومان بود. بنابراعلام این مجموعه، سال ۱۴۰۲ تعداد مشتریان و حجم استفاده از خدمات تبلیغاتی یکتانت دوبرابر شده است. این شرکت در سالهای فعالیتش، سالانه متوسط ۱۸۶ درصد رشد درآمدی داشته است.
مهمترین بخش هزینههای عملیاتی شرکت یکتانت نیز مربوط به اجاره فضای تبلیغاتی از منتشرکنندگان است. منظور وبسایتها، اپلیکیشنها و شبکههای اجتماعی هستند که محتوای تبلیغ در آنها نمایش داده میشود.
این شرکت، در ۶ ماه نخست امسال، ۸ میلیارد و ۴۹۱ میلیارد تومان دستمزد مستقیم پرداخت کرده که سهم ۳ درصدی از هزینههای عملیاتیاش دارد. همچنین در سال مالی ۱۴۰۲ حدود ۲۲ میلیارد تومان از هزینه دستمزد کارکنان بخش فنی با هدف تحقق برنامههای توسعهای شرکت در سرفصل داراییهای نامشهود درج شده است.
در بخشی از این امیدنامه، دادههای مالی شرکتهای تابعه و وابسته یکتانت نیز گزارش شده است. در ادامه میتوانید آمار عملکردی برخی از این شرکتها را مشاهده کنید:
نام شرکت | حوزه فعالیت شرکت | فروش/ درآمد ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ | سود (زیان) ناخالص ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ |
شاپینو | موتور جستجوی هوشمند برای پوشاک | ۴۱۱ میلیون تومان | (۲۱۱.۵) میلیون تومان |
نجوا | ارائه سرویسهای پوش نوتیفیکیشن، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی پیامکی | ۸ میلیارد تومان | ۲۲۰ میلیون تومان |
جریان | ارائه خدمات بازاریابی شبکههای اجتماعی به کسبوکارها | ۶۶ میلیارد تومان | ۵.۲ میلیارد تومان |
تریبون | پلتفرمی جامع در حوزه روابطعمومی دیجیتال و سئو | ۹۲ میلیارد تومان | ۱۴.۵ میلیارد تومان |
آنطورکه در امیدنامه این شرکت آمده، تمرکز یکتانت بر فعالیتهایی است که منجر به بزرگتر شدن بازار تبلیغات دیجیتال در ایران میشوند. در ادامه، به برخی از مهمترین برنامههای آینده این شرکت اشاره شده است:
- ارائه امکان تبلیغ برای کسبوکارهای محلی با ریزدانگی شهر یا محله در شهرهای بزرگ
- ارائه کمپینهای Universal در سبد محصولات بهمنظور ارائه تجربه یکپارچه برای تبلیغ کنندگان
- گسترش ظرفیت نمایش تبلیغات به سوپراپلیکیشنها، شبکههای اجتماعی مطرح داخلی و سایر ناشران بزرگ
- ارائه راهکار به کسبوکارهای Lead-based با هدف ایجاد بازدهی مناسبتر
- توسعه راهکار Auto-targeting برای عموم مشتریان
- توسعه کمپین تبلیغاتی جدید با مدل پرداخت بهازای اقدام (Target CPA)
- ارائه راهکارهای مبتنیبر هوش مصنوعی بهمنظور ساخت بهینه محتوای تبلیغاتی برای تبلیغکنندگان
ظهر امروز، نماد معاملاتی یکتانت، بهعنوان چهارمین نماد تابلوی دانشبنیان بازار نوآفرین، درج شد.
منبع: دیجیاتو