گزارش آروان از رفتار کاربران؛ کاهش سفارش آنلاین غذا در نوروز

بر اساس تحلیلهای اخیر شرکت آروان از ترافیک پلتفرمهای مختلف، میزان سفارشهای آنلاین غذا و استفاده از تاکسیهای اینترنتی در ایام نوروز ۱۴۰۴ کاهش یافته است.
در مقابل، پلتفرمهای کاریابی با رشد محسوسی روبهرو شدهاند و پس از تعطیلات، افزایش چشمگیری در بازدید کاربران داشتهاند. همچنین، پلتفرمهای گردشگری به عنوان محبوبترین سرویسهای نوروزی شناخته شدند که با روندی پایدار، افزایش ۱.۵ برابری ترافیک را در تمامی روزهای تعطیلات تجربه کردند.
کاهش چشمگیر ترافیک پلتفرمهای سفارش غذا در نوروز
بررسی دادههای ترافیکی پلتفرمهای سفارش آنلاین غذا نشان میدهد که این سرویسها پس از روزهای اوج خود در اواخر اسفندماه، با افت ۱.۵ برابری ترافیک در ایام نوروز مواجه شدهاند. به نظر میرسد کاربران در تعطیلات نوروز ترجیح دادهاند بیشتر از غذاهای خانگی استفاده کنند، که این امر منجر به کاهش محسوس سفارشهای آنلاین شده است.
اوجگیری و سپس کاهش شدید ترافیک تاکسیهای اینترنتی

تاکسیهای اینترنتی در روزهای پایانی سال (۲۶ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۳) با افزایش ۳ برابری ترافیک نسبت به روزهای عادی، رکورد جدیدی را ثبت کردند. با این حال، با شروع سال نو، این روند نزولی شد و در طول تعطیلات نوروز، ترافیک این پلتفرمها تا یکهشتم کاهش یافت. از ۱۶ فروردین و با بازگشت تدریجی مردم به کار، روند استفاده از تاکسیهای اینترنتی دوباره رو به رشد گذاشته است.
رونق پلتفرمهای کاریابی پس از تعطیلات

با پایان یافتن تعطیلات نوروز، کاربران بهصورت چشمگیری به جستوجوی فرصتهای شغلی پرداختهاند. آمارها حاکی از آن است که ترافیک پلتفرمهای کاریابی نسبت به روزهای معمول ۴.۵ برابر افزایش یافته است. این نشاندهنده تغییر اولویت کاربران از تفریح و استراحت در ایام نوروز به برنامهریزی برای اشتغال در سال جدید است.
منبع: دیجیاتو