برند ملی پست با افتتاح مرکز نقشهنگاری جینف، پیشگام هویتبخشی مکانها در ایران شد

همزمان با هفته دولت، برند ملی پست با راهاندازی مرکز نقشهنگاری و پایش پروژه ملی جینف و شعار «هر مکان، یک نشانی استاندارد»، گامی راهبردی برای تکمیل بزرگترین پایگاه اطلاعات نشانیمحور کشور برداشت. این اقدام، با حضور مدیران ارشد دولت و حوزه فناوری، جایگاه پست را بهعنوان بازیگر کلیدی در استانداردسازی نشانیها و هویتبخشی مکانها تا پایان سال ۱۴۰۴ تثبیت کرد و نقش آن را در مبنای سرشماری سال ۱۴۰۵ پررنگتر ساخت.
به گزارش توسعه برند به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی پست، در آیین افتتاح این مرکز که با حضور محمد نوری، دستیار رییس جمهور در پیگیری طرحهای خاص و عبدالمجید ریاضی، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد گفت: «با توجه به تأکید رئیس جمهور مبنی بر الزام همکاری تمام دستگاهها و سازمانها در تکمیل این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۴، این مرکز با هدف تسریع در تأمین و ارزیابی نقشههای مورد نیاز پروژه ملی جینف راهاندازی شده است.»
وی افزود: «در این چارچوب، نقشههای مورد نیاز پروژه در تعامل با دستگاهها و سازمانهای مرتبط از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان نقشهبرداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و سازمان فضایی دریافت و پس از احصای اطلاعات مورد نیاز، ارزیابی و آماده بهرهبرداری در پروژه میشود.»
“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””
هدف از اجرای پروژه ملی جینف (GNAF) هویتبخشی به مکانهاست؛ همانطور که برای هر فرد کد ملی صادر میشود، برای هر مکان نیز کد شناسایی یکتا تعریف خواهد شد. بنا بر تأکید رئیس جمهور، این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۴ نهایی شده و مبنای سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵ قرار خواهد گرفت.