نبرد بر سر نرخ پخش؛ یوتیوب تیوی و NBCUniversal موقتاً آتشبس کردند

با وجود اختلاف بر سر هزینهها، دو غول رسانهای به توافق موقت رسیدند تا جلوی قطع برنامههایی چون فوتبال شب یکشنبه و استعداد آمریکا گرفته شود.
به گزارش توسعه برند به نقل از رویترز، سرویس یوتیوب تیوی، زیرمجموعه آلفابت، و NBCUniversal متعلق به کامکست روز چهارشنبه بر سر تمدید کوتاهمدت قرارداد به توافق رسیدند؛ اقدامی که مانع از قطع دسترسی مشترکان یوتیوب تیوی به برنامههای NBCUniversal شد، در حالی که مذاکرات برای توافق نهایی همچنان ادامه دارد.
برنامههای پرطرفداری مانند «فوتبال شب یکشنبه» و «استعداد آمریکا» در آستانه آن بودند که در صورت عدم توافق دو طرف تا نیمهشب سهشنبه، از دسترس خارج شوند؛ موضوعی که میتوانست بر آینده تلویزیون در آمریکا تأثیر بگذارد.
سخنگوی NBCUniversal گفت: «ما با گوگل به یک تمدید کوتاهمدت رسیدهایم تا مشترکان یوتیوب تیوی دسترسی خود به برنامههای NBCUniversal را از دست ندهند، در حالی که مذاکرات ادامه دارد.» سخنگوی یوتیوب نیز این توافق را تأیید کرد.
گفتوگوها بر سر نرخهای پرداختی یوتیوب تیوی – که یکی از چهار توزیعکننده بزرگ تلویزیون پولی در ایالات متحده است – برای پخش برنامههای NBCUniversal به ۱۰ میلیون مشترک خود، متوقف شده بود.
NBCUniversal همان شرایطی را که به دیگر توزیعکنندگان بزرگ از جمله سرویس Prime Video Channels آمازون ارائه داده، در اختیار یوتیوب قرار داده و بهدنبال آن است که سرویس استریمینگ خود را نیز در بسته محتوایی یوتیوب تیوی بگنجاند.
طبق دادههای شرکت تحلیل نیلسن، یوتیوب اکنون بیشترین سهم از تماشای تلویزیون در ایالات متحده را در اختیار دارد؛ جایگاهی بالاتر از رقبای استریمینگ مانند نتفلیکس و همچنین شرکتهای رسانهای سنتی نظیر دیزنی.