گوناگون

امین سمیع‌زاده: آینده سازمان‌ها در همزیستی انسان و هوش مصنوعی رقم می‌خورد

امین سمیع‌زاده، مدیر ارشد تحول دیجیتال جابار، در سخنرانی خود در رویداد برند کارفرمایی ۱۷ آذر ماه تأکید کرد که تحول دیجیتال در اصل درباره انسان است، نه فناوری، و سازمان‌هایی که بتوانند سرعت ماشین را با حکمت انسان ترکیب کنند، در عصر هوش مصنوعی موفق خواهند بود.

به گزارش توسعه برند؛ در این رویداد تخصصی، امین سمیع‌زاده، مدیر ارشد تحول دیجیتال جابار، در نشست اخیر با محوریت رابطه انسان و سازمان در عصر هوش مصنوعی، به اهمیت بازتعریف نقش انسان در محیط کار و سازمان پرداخت. او گفت:

«۹۰ درصد ماجرا در تحول دیجیتال و هوش مصنوعی در مورد انسان است، نه تکنولوژی.»

او با اشاره به تجربه شخصی خود و ارائه پیشین در دانشگاه شهید بهشتی، توضیح داد که انسان‌ها امروز تنها عامل تغییر در دنیا نیستند، بلکه خود انسان‌ها پدیدآورنده فناوری‌هایی هستند که مسیر آینده را شکل می‌دهند.

“”توسعه برند را در اینستاگرام و تلگرام و لینکدین دنبال کنید””

سمیع‌زاده درباره خطر «معمولی شدن» افراد و سازمان‌ها در مواجهه با هوش مصنوعی هشدار داد و افزود:

«اگر کارکنان و مدیران صرفاً نقش اپراتور و مجری را داشته باشند، سازمان و خود فرد در مسیر اتوپایلوت حرکت کرده و ارزش واقعی از بین می‌رود.»

امین سمیع‌زاده، مدیر ارشد تحول دیجیتال جابار

او هم‌چنین تأکید کرد که قدرت تشخیص و تفکر انتقادی انسان در این عصر، مهم‌ترین مهارت برای حفظ ارزش سازمان‌ها است:

«ارزش در پرسش درست است، نه در پاسخ‌هایی که ماشین ارائه می‌دهد.»

مدیر ارشد تحول دیجیتال جابار با ارائه مثال‌هایی از مشاغل و نقش‌های انسانی، بیان کرد که آینده متعلق به سازمان‌هایی است که بتوانند همزیستی هوشمندانه انسان و فناوری را برقرار کنند و همزمان با اتوماسیون، توسعه فردی و توانمندسازی کارکنان را دنبال کنند.

سمیع‌زاده در پایان جمع‌بندی کرد:

«سازمان‌های موفق آن‌هایی خواهند بود که سرعت و توانایی ماشین‌ها را با حکمت، تفکر نقادانه و همدلی انسان ترکیب کنند.»



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا