بین الملل

اجلاس ملی عربی بیروت؛ تاکید بر ضرورت بیداری عربی

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم،  سی و سومین دوره اجلاس ملی عربی با شعار «طوفان الاقصی» برگرفته از عملیات طوفان‌الاقصی در بیروت برگزار شد. در این اجلاس نمایندگان گروه‌های فلسطینی، اعضای اجلاس و نیروها و احزاب عربی حضور داشتند و رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی‌ و نیروهای مقاومت عربی در افتتاحیه آن سخنرانی کردند. 

 

.

 

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی در این نشست تاکید کرد:  جهان عرب می تواند از فرصت طوفان الاقصی برای مقابله با رژیم صهیونیستی استفاده نماید.

شیخ «نعیم قاسم»، قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان هم در این اجلاس تاکید کرد: رژیم صهیونیسیتی هیچ چشم‌اندازی برای تحقق اهدافش ندارد، همه نشانه‌ها و دلایل به این نکته اشاره دارد که ایستادگی و پایداری مقاومت تنها راه پیروزی است

«معن بشور»، از فعالان سیاسی و عضو موسس اجلاس ملی عربی در حاشیه این نشست به خبرنگار تسنیم در بیروت گفت: ما بخشی از مقاومت هستیم، مقاومتی که در پس حمایت و پذیرش آن در منطقه به قدرتی نه منطقه‌ای، بلکه به قدرت تأثیرگذار بین المللی تبدیل می‌شود. 

بیروت , طوفان الاقصی , اسماعیل هنیه , جنبش مقاومت اسلامی |حماس , فلسطین , حزب‌ الله لبنان ,

«محمد الشافعی»، مورخ مصری هم درباره وضعیت کنونی منطقه گفت: برای اولین بار طی ۷۶ سال گذشته معادلات رژیم صهیونیستی بهم می‌ریزد و برای اولین بار ثابت می‌شود که این رژیم، رژیمی سست و ضعیف است. در واقع این مقاومت فلسطین است که از ما حمایت می‌کند، نه این‌که ما از آن حمایت می‌کنیم.

بیروت , طوفان الاقصی , اسماعیل هنیه , جنبش مقاومت اسلامی |حماس , فلسطین , حزب‌ الله لبنان ,

 

این اجلاس پس از سه روز فعالیت کار خود را با توصیه‌هایی در زمینه افزایش بیداری و آگاهی عربی، ضرورت ادامه فعالیت جهادی به نحوی که طوفان آن سرتاسر کشورهای محور مقاومت را در یاری و حمایت از غزه و ملت مظلوم آن در برگیرد؛ به کار خود خاتمه داد.

پایان

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا