اقتصاد

احتمال ریزش بهمن در برخی مناطق

احتمال ریزش بهمن در برخی مناطق

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی، وزش باد و گاهی وزش باد شدید را مهمترین پدیده هواشناسی در بیشتر مناطق کوهستانی کشور دانست و از احتمال ریزش بهمن بهاری خبر داد.

به گزارش مجله تیتر ۱۲ به نقل از برناصادق ضیائیان درباره شرایط جوی کوهستان های کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۶ و ۲۷ فروردین) گفت: شرایط جوی پایدار در اکثر مناطق کوهستانی کشور پیش بینی می شود که افزایش دما در طول روز و ذوب برف باعث افزایش مناطق برف گیر می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی افزود: رگبار و رعد و برق و برف در قله های مرتفع کرمان، شمال سیستان و شرق فارس در روز پنجشنبه دور از انتظار نیست.

وی وزش باد و گاهی وزش باد شدید را مهمترین پدیده هواشناسی در اکثر مناطق کوهستانی کشور دانست و گفت: با توجه به افزایش دما شرایط برای تسریع آب شدن برف در مناطق برفگیر و احتمال ریزش بهمن بهاری فراهم شده است. و ریزش سنگ در مناطق مستعد.

ضیائیان در خاتمه درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمالی تهران در روزهای پایانی هفته جاری گفت: استقرار جوی عمدتاً پایدار در روزهای آفتابی همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید در قله ها پیش بینی می شود.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا