اقتصاد

افزایش قیمت جهانی طلا

به گزارش مجله تیتر ۱۲ به نقل از برناطلا پس از ثبت رکورد ۲۳۰۲ دلار و ۲۹ سنت در اوایل جلسه، با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳۰۰ دلار و ۵۳ سنت در هر اونس رسید. طلا به بالاترین سطح متوالی خود از پنجشنبه گذشته رسید. طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۲۰ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس رسید.

پاول گفت که اگر اقتصاد به طور گسترده همانطور که انتظار داریم توسعه یابد، او و همکارانش در فدرال رزرو تا حد زیادی موافق هستند که نرخ های بهره پایین تر در مقطعی از سال جاری مناسب خواهد بود.

بر اساس ابزار FedWatch، معامله گران با احتمال ۶۲ درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن کند. نرخ بهره پایین تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می دهد.

بر اساس نظرسنجی رویترز از استراتژیست‌های ارزی، دلار آمریکا در ماه‌های آینده قوی خواهد ماند، زیرا بازارها به تعدیل انتظارات برای زمان و میزان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ادامه می‌دهند. وزارت دارایی روسیه اعلام کرده است که خرید ارز و طلا خود را در ماه آینده بیش از دو برابر خواهد کرد.

در سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷.۲۴ دلار در هر اونس، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۸.۹۳ دلار و پالادیوم ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۰۲۲.۵۰ دلار رسید.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا