گوناگون

برند تسلا وارد عربستان می‌شود؛ آغاز فعالیت در بازار بزرگ خلیج فارس از ماه آینده

برند تسلا، یکی از پیشگامان صنعت خودروهای برقی، اعلام کرد که ماه آینده در عربستان سعودی فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد. این شرکت در مراسمی در ریاض، محصولات برتر خود از جمله خودروهای برقی، فناوری انرژی خورشیدی و نوآوری‌های پیشرفته در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک را به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش توسعه برند، شرکت تسلا ماه آینده به‌طور رسمی فعالیت خود در بازار عربستان سعودی را آغاز خواهد کرد. این خبر با انتشار پستی در وب‌سایت این شرکت اعلام شد.

برند تسلا، متعلق به ایلان ماسک، پیش‌تر در کشورهای مختلف خاورمیانه فعالیت داشته اما تا کنون در بازار بزرگ عربستان سعودی، بزرگ‌ترین بازار منطقه خلیج فارس، حضور نداشته است.

این شرکت در پستی که در وب‌سایت خود منتشر کرده، اعلام کرده است که مراسم معرفی فعالیت تسلا در ریاض در تاریخ ۱۰ آوریل برگزار خواهد شد. در این رویداد، خودروهای برقی این شرکت و محصولات مبتنی بر انرژی خورشیدی به نمایش گذاشته می‌شوند.

تسلا در این اطلاعیه نوشته است: «بازدیدکنندگان می‌توانند آینده رانندگی خودران را با مدل سایبرکب (Cybercab) تجربه کنند و با ربات انسان‌نمای ما به نام اپتیموس (Optimus) ملاقات کنند؛ این رویداد جلوه‌ای از نوآوری‌های آینده در هوش مصنوعی و علم رباتیک را ارائه خواهد داد.» با این حال، هنوز زمان عرضه این محصولات به بازار عربستان اعلام نشده است.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که فروش و سهم بازار تسلا در اروپا طی سال جاری کاهش یافته است. طبق داده‌های منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا (ACEA)، تسلا امسال تاکنون ۴۲.۶ درصد کمتر از سال گذشته خودرو در اروپا به فروش رسانده، در حالی که ثبت‌نام خودروهای برقی در این قاره در حال افزایش است.
در ایالات متحده نیز تسلا با موجی از اعتراضات عمومی روبرو شده است. نقش ایلان ماسک به‌عنوان مدیر اجرایی شرکت تسلا در همکاری با دولت ترامپ به عنوان مشاور کاهش هزینه‌های فدرال و همچنین اتخاذ سیاست‌های جنجالی، اعتراضات فعالان اجتماعی را به دنبال داشته است.

به گزارش‌ رویترز، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ عربستان سعودی مذاکرات اولیه‌ای را برای احداث کارخانه‌ای از تسلا در این کشور آغاز کرده است. با این حال، ماسک این گزارش‌ها را تکذیب کرده بود. اکنون، با توجه به تلاش‌های عربستان برای کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی و سرمایه‌گذاری گسترده صندوق ثروت ملی این کشور در شرکت لوسید گروپ (Lucid Group)، یکی از استارتاپ‌های رقیب تسلا، این اقدام از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

سایت توسعه برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا