بین الملل

بریتانیا سفیر اسرائیل را به دلیل حمله به این موسسه خیریه احضار کرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیموزارت خارجه بریتانیا روز سه شنبه سفیر اسرائیل در لندن را به دلیل کشته شدن شهروندان انگلیسی در حمله هوایی در تل آویو که کارکنان یک موسسه خیریه غزه را هدف قرار داد، احضار کرد.

در حمله هوایی اسرائیل به کارکنان این موسسه خیریه در غزه ۷ نفر از ملیت های مختلف جان باختند.

«World Central Kitchen» (WCK) گزارش داد که در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۷ نفر از کارکنان این سازمان با تابعیت استرالیا، لهستان و انگلیس و تعدادی نیز با تابعیت دوگانه از آمریکا، کانادا و فلسطین کشته شدند.

این حمله رژیم صهیونیستی به امدادگران غزه واکنش های بین المللی را برانگیخت و آنها را محکوم کردند.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا گفت: از شنیدن گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن هفت کارمند آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه، از جمله یک شهروند کانادایی، در حمله اسرائیل وحشت دارم.

او در حساب کاربری X خود نوشت: ما این حملات را محکوم می کنیم و خواستار تحقیقات کامل هستیم. کانادا انتظار دارد مسئولیت کامل این قتل عام را داشته باشد و ما این موضوع را مستقیماً به دولت اسرائیل خواهیم برد. حمله به پرسنل بشردوستانه کاملا غیرقابل قبول است.

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای آمریکایی خود، آنتونی بلینکن، حمله رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

سجورنه گفت: حمایت از امدادگران یک تعهد اخلاقی و قانونی است که همه باید به آن پایبند باشند. هیچ چیز چنین فاجعه ای را توجیه نمی کند.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا