بین الملل

بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت روز جهانی قدس

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیموزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی قدس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آرمان فلسطین به نماد وحدت بشریت همه اقوام، مذاهب و مذاهب در سراسر جهان تبدیل شده است.

در این بیانیه آمده است: در سالروز ابتکار تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام قدس جهانی. «روز» اکنون آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف به نمادی از وحدت نوع بشر از همه اقوام، عقاید و مذاهب در سراسر جهان در دفاع از انسانیت و آزادی، تحقق عدالت و مخالفت با اشغالگری تبدیل شده است. ظلم، قتل و جنایت علیه ملت مظلوم و محاصره شده فلسطین توسط رژیم صهیونیستی.

مصیبت فلسطین و مردم متمدن و مظلوم آن امروز و در آستانه دویستمین سالگرد آغاز جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در شش ماه اخیر به فاجعه ای بزرگ برای بشریت تبدیل شده است. رژیم صهیونیستی به جنایات فجیع خود ادامه می دهد. کشتار نزدیک به ۴۰۰۰۰ نوزاد، کودک و زن و مرد بی گناه توسط رژیم اشغالگر، نژادپرست و تروریستی در پی سیاست زمین سوخته و نابودی کامل نوار غزه با تخریب ساختمان های مسکونی، زیرساخت ها، بیمارستان ها، مدارس، مساجد و کلیساها، عمد مردم از گرسنگی تا حد مرگ ادامه یافت.

افزایش هتک حرمت مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان جهان و ذبح و خونریزی نمازگزاران و زائران در صحن این مکان مقدس در ایام نورانی ماه مبارک رمضان و انتشار گزارش های وحشتناک و جنایات ننگینی که صهیونیستها در تادی مرتکب شدند. بی احترامی به زنان و زندانیان فلسطینی نه تنها نوار غزه، بلکه کل سرزمین فلسطین را از زندان بی سقفی برای چندین میلیون شهروند فلسطینی به مسلخ بشریت و قبرستانی برای وجدان بشری تبدیل کرده است.

گرچه مصائب کودکان و زنان مظلوم و بی دفاع فلسطینی به آسمان رسیده است، اما ملت صبور و پایدار فلسطین در مقابل این جنایت و ظلم بزرگ تاریخی، شجاعانه و دلیرانه ایستادگی کردند.

بی شک ننگ این جنایات بزرگ تا ابد بر پیشانی حامیان این رژیم بویژه ایالات متحده آمریکا و دیگر دولت های غربی خواهد بود که نه تنها از این ظلم بزرگ جلوگیری نکردند بلکه از همان روزهای اول سفر به سرزمین های اشغالی فلسطین و ارسال هر نوع کمک مسلحانه و حمایت همه جانبه از این رژیم هرگز از حافظه و صفحات تاریخ بشر پاک نخواهد شد.

امروز قدرت صبر و مقاومت مردم دلیر فلسطین و نیروهای رزمنده و شجاع در جبهه مقاومت در منطقه، شعارها و سردرگمی ها و افسانه شکست ناپذیری رژیم اشغالگر با زیر آب بردن این رژیم و حامی اصلی آن آمریکای جنایتکار در باتلاق نفرت عمیق و جهانی ملت های جهان و شکست رژیم غاصب قطعی و بر اساس وعده الهی است. دستگاه های سیاسی و تبلیغاتی استکبار و صهیونیسم جهانی دیگر نمی توانند با نسبت دادن این مقاومت برخاسته از وجدان های بیدار و آزادیخواه ملت های بیدار منطقه به ایران از این شکست نهایی جلوگیری کنند.

حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به عنوان رهبر فرزانه و فرزانه انقلاب اسلامی با صراحت و قاطعیت تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران از مقاومت حمایت و تمجید می کند و در حد توان از آن حمایت می کند، اما مقاومت به درجه ای از بلوغ، رشد و بیداری رسیده است که در دفاع از مظلوم در برابر ظالم و حامیانش با عزمی راسخ تصمیم گیری می کند. صداقت کامل از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کند.

هر چند در شش ماه گذشته شاهد اتحاد و دوستی عظیم مردم عدالت خواه و وظیفه شناس در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و ابراز نفرت از رژیم صهیونیستی در پایتخت ها و شهرها و روستاهای کشورهای این کشور بوده ام. جهان از شرق تا غرب و حتی در خیابان های پایتخت ها و شهرهای کشورهای غربی فریاد ظلم و شجاعت و ظلم ستیزی ملت قهرمان فلسطین و حقیقت و واقعیت آنچه در سرزمین فلسطین می گذرد بودیم. در روز جهانی قدس امسال بیش از هر زمان دیگری از حلقوم صدها میلیون انسان عدالت خواه و آزادی خواه در سراسر جهان طنین انداز خواهد شد و خواستار آزادی فلسطین از ظلم، اشغال و نسل کشی نه تنها به عنوان اولین مشکل مردم جهان خواهد بود. جهان اسلام بلکه به عنوان معضل جهان بشریت و بارزترین مصداق نقض فاحش حقوق بشر و قوانین و مقررات بین المللی است.

دولت و ملت شریف جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید نقض فاحش قوانین و مقررات بین‌المللی، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی، مجدداً بر عهده جامعه جهانی و دولت‌های جهان بویژه است. در کشورهای اسلامی به حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین. وی به طور ویژه به ساکنان و جانبازان جنگ در محاصره نوار غزه یادآوری کرد و خواستار اقدام موثر، قاطع و فوری دولت ها و نهادهای قانونی و بین المللی برای توقف این جنایات و محاکمه و تعقیب عاملان، عاملان و حامیان این گونه فجایع انسانی شد.

در این راستا، جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مشارکت در رسیدگی شفاهی دیوان بین‌المللی دادگستری در پیگیری پیگرد قانونی تداوم اشغال سرزمین فلسطین و نقض حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین، از تلاش های دولت های دیگر در سراسر جهان در پیگیری عدالت برای مردم فلسطین حمایت می کند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز جهانی قدس (۲۷ فروردین ۱۴۰۳) ضمن تاکید مجدد بر تداوم سیاست اصولی و پیگیر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مبارزات آزادی خواهانه و مقاومت مشروع مردم فلسطین و لزوم مقابله مؤثر همه جانبه و بازدارنده با جنایات رژیم اشغالگر. و کودک کش صهیونیست از همه دولت ها و ملت های مسلمان و آزادی خواهان و حقوق خواهان جهان به اتحاد و همبستگی برای مقابله با این غده سرطانی برهم زننده ثبات و امنیت منطقه و بین المللی و حمایت و حمایت از ملت مظلوم فلسطین دعوت می کند. .

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین بر تعهدات قانونی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری برای حمایت از حقوق مردم تحت اشغال فلسطین، پایان اشغالگری، توقف جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس و نیز تاکید کرد. دیگر مناطق اشغالی فلسطین و پایان اقدامات تجاوزکارانه و تنش‌زای صهیونیست‌ها. این منطقه را یادآوری می کند و بر آن تاکید می کند.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا