فناوری

تاریخ اولین پرواز سرنشین دار فضاپیمای استارلاینر اعلام شد

ناسا و بوئینگ در حال آماده سازی نهایی برای اولین پرواز سرنشین دار CST-100 استارلاینر هستند که مدت ها مورد انتظار و با تأخیر زیادی قرار گرفته است.

به گزارش مجله تیتر ۱۲ به نقل از ایسنا، در اطلاعیه‌ای که روز دوشنبه در وب‌سایت ناسا منتشر شد، تیم پرتاب روز دوشنبه، ۶ می (۱۷ مه) برای پرتاب فضاپیمای استارلاینر بر فراز موشک اطلس ۵ از مرکز فضایی کندی در فلوریدا تعیین شده است.

به گزارش DigitalTrans، سانی ویلیامز و بوچ ویلمور، فضانوردان ناسا با استارلاینر پرواز خواهند کرد. این زوج به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) خواهند رفت و حدود ۱۰ روز در آنجا زندگی و کار خواهند کرد.

اگرچه پروژه استارلاینر از سال ۲۰۱۹ با مشکلات فنی و تاخیرهای زیادی روبرو بوده است، آخرین تاریخ پرتاب هدف تا حد زیادی توسط عملیات ایستگاه فضایی تعیین می شود، اکنون زمان ویژه ای برای رفت و آمد فضاپیماها به ایستگاه است. به عنوان مثال، قبل از پرتاب استارلاینر، خدمه ماموریت Crew-8 اسپیس ایکس، فضاپیمای دراگون را به بندر دیگری در ایستگاه فضایی منتقل می کند تا راه را برای ورود استارلاینر باز کند.

بوئینگ که استارلاینر را ساخته است نیز در مرحله تکمیل کارهای اولیه و صدور گواهینامه پرواز نهایی است.

اولین آزمایش پرواز سرنشین دار استارلاینر به ناسا کمک می کند تا آزمایش کند که آیا سیستم فضاپیما برای مأموریت های مداری منظم خدمه به ایستگاه فضایی آماده است یا خیر. فضاپیمای استارلاینر تاکنون در یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین شرکت کرده و نتوانسته است به ایستگاه فضایی بین المللی برسد. یک استارلاین دیگر موفق شد قبل از بازگشت ایمن به خانه، به ایستگاه فضایی بین المللی بپیوندد.

پروژه Starliner بخشی از برنامه Commercial Crew ناسا است و هدف این فضاپیما ارائه یک سیستم حمل و نقل سرنشین دار دیگر برای ناسا به همراه سیستم پرواز فضایی SpaceX است که از موشک فالکون ۹ و فضاپیمای Crew Dragon برای انتقال فضانوردان به و از ایستگاه فضایی بین المللی

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا