فناوری

تصفیه آب، بهداشت و آبزی پروری محورهای اصلی کار در سال ۱۴۰۳ خواهد بود

مدیرعامل یکی از شرکت های فعال در حوزه آب، توسعه و کاربرد نانوحباب ها در حوزه تصفیه آب، فاضلاب و آبزی پروری را از فعالیت های اصلی این شرکت در سال ۱۴۰۳ معرفی کرد.

به گزارش مجله تیتر ۱۲ به نقل از ایسنا، عارف دادگستر اظهار داشت: سیستم نانوبالون را که یکی از مهم ترین چالش های صنایع گاز و مایع را حل می کند، تولید و به بازار عرضه می کنیم. برخی از صنایع با اختلاط گاز به مایع سروکار دارند که سیستم نانوحباب می تواند راه حلی برای آن باشد.

وی افزود: در حوزه کشاورزی تمرکز ما روی آبیاری گلخانه ای است که می توانیم با سیستم نانوبالون میزان اکسیژن آب آبیاری را افزایش دهیم. این به بهبود ساختار ریشه کمک می کند. با اصلاح ریشه، جذب مواد غذایی از ریشه بهتر انجام می شود و زندگی سالم تری خواهد داشت. در نتیجه کارخانه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی کارایی بیشتری خواهد داشت.

قاضی اضافه کرد: در بخش آب با این سیستم می‌توان با بیشترین بازدهی اکسیژن را وارد آب کرد و اکسیژن را در کل استخر پخش کرد. با این کار ماهی استرس جذب اکسیژن در آب را تجربه نخواهد کرد و در نهایت ماهی زندگی بهتری در استخر خواهد داشت. با این کار امکان افزایش سه برابری تولید وجود خواهد داشت.

کارشناس منتخب آب ۱۴۰۲ تصریح کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ با همکاری کارخانه نانو، معاونت علمی و سازمان آب امکان نصب و راه اندازی سامانه نانوبالون در شهر ساوه فراهم شد. متناسب با ظرفیت آب تصفیه خانه این شهرستان، سامانه نانوبالون نصب و به بهره برداری رسید. از زمان استفاده از این سیستم، طعم و بوی آب بهتر شده است. سه کشور آمریکا، ژاپن و ایران از فناوری نانوبالون در مقیاس صنعتی استفاده می کنند. در حال حاضر روی سیستمی کار می کنیم که ۱۰ برابر ظرفیت مورد استفاده در ساوه دارد که در شهرهای بزرگ قابل نصب است. بسیاری از شهرها با مشکل کیفیت آب مواجه هستند، یکی از این شهرها تبریز است که صحبت هایی برای استفاده از این سیستم برای رفع این مشکل انجام شد.

به گزارش ستاد نانو، وی درباره برنامه های این شرکت در سال ۱۴۰۳ گفت: هدف ما در سال ۱۴۰۳ توسعه و اعمال این سیستم در بخش هایی مانند تصفیه آب است که مردم با آن ارتباط مستقیم دارند. همچنین تصفیه فاضلاب و آبزی پروری جزو اولویت های ما در سال ۱۴۰۳ است.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا