بین الملل

دمشق: اسرائیل و تروریست ها با هم کار می کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمقاصی الدهاک نماینده سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت که به درخواست روسیه و برای بررسی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه برگزار شد، گفت: این حملات باعث عقب نشینی دمشق نمی شود.

وی گفت: دمشق تاکید می کند که حملات اسرائیل نمی تواند ما را از گزینه ها و مواضع قاطع و ملی خود در حمایت از حقوق ملت فلسطین و بازگشت جولان اشغالی منصرف کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل افزود: حمایت آمریکا از اشغالگری اسرائیل، این رژیم را قادر به ارتکاب فجیع ترین جنایات کرده است که آخرین آن جنایت نسل کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه است. همزمانی حملات اسرائیل با حملات سازمان های تروریستی بار دیگر بر هماهنگی و تقسیم نقش های مستمر بین رژیم اشغالگر اسرائیل و ابزار تروریستی آن صحه می گذارد.

وی در خصوص حمله رژیم اشغالگر به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق نیز گفت: حمله تروریستی اسرائیل سابقه ای خطرناک و نقض آشکار کنوانسیون ها و موازین بین المللی است که حفاظت و مصونیت کارکنان و کارکنان دیپلماتیک و ممنوعیت هرگونه اقدام را تضمین می کند. حمله به آنها.”

کاسی دهاک تاکید کرد: سوریه جنایتکاران جنگی اسرائیل و شرکای آنها در دولت آمریکا را مسئول عواقب حملات مکرر به صلح و امنیت منطقه و بین المللی و سوق دادن منطقه به سطوح بی سابقه تشدید و بی ثباتی می داند.

نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین گفت: ساختمان کنسولگری ایران در منطقه ای مملو از غیرنظامیان و در چند متری مقر نمایندگی های دیپلماتیک خارجی و سازمان های بین المللی از جمله برنامه جهانی غذا و همچنین بیمارستان و دانشکده های دمشق واقع شده است. دانشگاه و تعدادی بانک و این یک شرکت خصوصی است و هر روز هزاران نفر از این مکان شلوغ می روند و برمی گردند که در اثر این حمله تروریستی تعدادی غیرنظامی زخمی شدند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه به ساختمان کنسولگری ایران در خیابان المیزه دمشق حمله کردند.

حسین اکبری سفیر ایران در دمشق گفت: این ساختمان مورد حمله جنگنده های اف-۳۵ و ۶ موشک قرار گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در بیانیه ای اعلام کرد: هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف حمله موشکی قرار دادند. محمدهادی حاجی رحیمی از فرماندهان، جانبازان و جانبازان دفاع مقدس و مستشاران ارشد نظامی ایران در سوریه به همراه ۵ نفر از افسران همراهشان به فیض شهادت نائل آمدند.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا