اقتصاد

دولت شکاف بین تورم و استانداردهای زندگی را با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران کاهش داده است.

خلیل بهروزی فر عضو کمیته اجتماعی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در پاسخ به اینکه کارگران نسبت به افزایش دستمزد ۱۴۰۳ انتقاد دارند و نمایندگان کارگری در شورای عالی کار در اعتراض به افزایش ۳۵ درصدی، پروتکل افزایش حقوق را امضا نکرد و تصریح کرد: دور از ذهن نیست که نمایندگان یک طیف به عدم اجرای مطالبات خود اعتراض کنند و این اتفاق می افتد. در تمامی جلسات تخصصی حتی در موسسات بین المللی.

وی با تاکید بر اینکه افزایش دستمزد مقوله ای است که با زندگی کارگران مرتبط است، گفت: در شورای عالی کار تعدادی تصویب می شود که باید هزینه های یک سال زندگی کارگران و مستمری بگیران با این تعداد را پوشش دهد. . بنابراین تصادفی نیست که فکر کنیم به راحتی از آن عبور می شود یا هر عدد تایید شده مورد تایید کارگران قرار می گیرد.

نماینده فومن در شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی بر افزایش دستمزدها تأثیرگذار است، گفت: تورم و تورم آنقدر بیداد می کند که هر چقدر دستمزد را افزایش دهیم جوابگوی تورم و تورم نمی شود، به همین دلیل بهتر است به جای افزایش دستمزدها. افزایش دستمزدها، بر کنترل تورم تمرکز کنیم که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند.

وی با اعلام اینکه افزایش ۳۵ درصدی و رسیدن حداقل دستمزد به ۱۱ میلیون تومان شامل همه کارگران نمی شود، گفت: اگر کارگر دارای همسر و دو فرزند باشد این رقم را دریافت می کند در غیر این صورت در صورت کسر حق اولاد و همسر. از درآمد کارگران مجرد اگر این کار را انجام دهیم، درآمد آنها کمتر از این تعداد خواهد بود.

بهروزی فر از فشار بر شورای عالی کار خبر داد و گفت: در شرایطی که افزایش حقوق مصوب در لایحه بودجه کارکنان دولت ۲۰ درصد بود، افزایش ۳۵ درصدی حقوق در شورای عالی کار رقم خوبی است. بنابراین شورای عالی کار با افزایش تقریباً دو برابری حقوق کارکنان دولت گام بزرگی برداشت.

وی با تاکید بر اینکه کارگران و مستمری بگیران از رسیدن به آرمان ها فاصله زیادی دارند، گفت: آنچه کارگران و مستمری بگیران به دست می آورند رعایت حداقل شرایط است و هرگز نمی توان منکر این واقعیت شد که با این دستمزدها نمی توان زندگی ایده آلی داشت.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعلام وزیر کار مبنی بر اینکه نمایندگان کارگری از طیف خاصی هستند که باید در قالب اصلاحیه در انتخابات نمایندگان کارگری تغییر کنند. گفت: وقتی صحبت از این موضوع می شود، شورای عالی کار نهادی مبتنی بر سه جانبه گرایی است، باید توجه داشت که اعضای این شورا باید نمایندگان واقعی باشند.

وی با تاکید بر اینکه گروهی با تفکر ویژه برای کارگران تصمیم گیری نمی کند، گفت: وقتی از وجود نمایندگان کارگری در شورای عالی کار صحبت می کنیم به این معناست که آنها باید توسط کارگران انتخاب شوند و کارگری را پیگیری کنند. خواسته ها.

بهروزی فر بر جدایی فعالیت سیاسی از تشکل های صنفی تاکید کرد و گفت: مطالبات کارگران صنفی است و اگر صحبت از دستمزد، قرارداد کاری یا سایر امور مربوط به کار می شود، باید بر اساس مفاد قانون کار باشد، اما اگر در مورد حقوق و دستمزد، قرارداد کاری یا سایر امور مربوط به کار صحبت می شود. قرار است در فعالیت های سیاسی شرکت کنند. این باید از اتحادیه ها حذف شود.

وی بر تفکیک جنجال آفرینی با پیگیری مطالبات صنفی تاکید کرد و گفت: کارگران بر اساس قانون حق پیگیری مطالبات خود را دارند و ما همواره به این تفکر کارگران احترام می گذاریم و از آن حمایت می کنیم اما باید مراقب باشیم که عده ای به دنبال ایجاد مزاحمت و سوء استفاده باشند. وضعیت کارگران نیست.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کارگران و مستمری بگیران تا زمانی که دستمزدها با واقعیت های اقتصاد تطبیق داده نشود راضی نخواهند شد.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا