بین الملل

روز ۱۸۰ طوفان الاقصی شهادت ۱۹۶ امدادگر در ۶ ماه جنگ

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمامروز جنگ غزه شش ماهه می شود و صهیونیست ها حمله هوایی به کارکنان موسسه خیریه «اسپرخانه مرکزی جهانی» در شهر «دیرالبلاح» را توجیه می کنند. حقیقتی که روز سه شنبه اتفاق افتاد و محکومیت های بین المللی پیرامون آن همچنان ادامه دارد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه دیروز سه شنبه گزارش داد که بر اساس آخرین آمار، در حملات اشغالگران ۳۲ هزار و ۹۱۶ نفر کشته و ۷۵ هزار و ۴۹۴ نفر دیگر زخمی شده اند. همچنین ۴۰۸ مدرسه تخریب یا به طور کامل تخریب و ۶۰۵۰ دانش آموز کشته شدند.

در بخش سیاسی، دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که کشورهای مصر و قطر به عنوان میانجی، آخرین پیشنهاد حماس را شفاف‌سازی کرده‌اند.

نکات مهم روز ۱۸۰ عملیات الاقصی را در زیر دنبال کنید:

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ابراز خشم نخست وزیر استرالیا از نتانیاهو

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه «خشم» خود را از بنیامین نتانیاهو همتای صهیونیست خود به دلیل کشته شدن هفت امدادگر از جمله یک شهروند استرالیایی در حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه ابراز کرد.

آلبانیز گفت: «به نتانیاهو خیلی واضح گفتم که استرالیایی‌ها از این تراژدی خشمگین هستند.

آمریکا طرح رژیم زهیوینیست برای حمله به رفح را رد کرد
شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا طرح این رژیم برای تخلیه فلسطینیان از رفح در جنوب نوار غزه را رد کرده است.

به گزارش این شبکه، مقامات آمریکایی از جمله آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، شامگاه دوشنبه با ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل و تزاهی هانگبی، رئیس شورای امنیت داخلی، در یک تماس ویدیویی پیشنهادهای جایگزینی را برای آنها ارائه کردند. حمله زمینی به رفح

۴ نظامی صهیونیست در یک عملیات استشهادی مجروح شدند

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۴ افسر پلیس رژیم صهیونیستی در حمله و کمین خودرو در نزدیکی شهرک کوکاف یایر در استان قلقیلیه کرانه باختری رود اردن خبر داد. وضعیت یکی از سربازان وخیم گزارش شده است. عامل نیز شهید شد.

به گزارش کانال ۱۲ evrythetic، فرد دیگری بعد از ایست بازرسی الیاهو از خودرو پیاده شد و قصد داشت با چاقو به پلیس صهیونیستی حمله کند که توسط نظامیان اسرائیلی مجروح شد.

گوترش: ۱۹۶ امدادگر از آغاز جنگ در غزه کشته شده اند
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد کشته شدن تعدادی از کارکنان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهان» در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به مرکز غزه را محکوم کرد.

گوترش در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تعداد امدادگران کشته شده در نتیجه این درگیری به ۱۹۶ مورد رسیده است که بیش از ۱۷۵ مورد از کارکنان سازمان ملل هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی: حمله به کارکنان سازمان جهانی آشپزخانه مرکزی نتیجه یک اشتباه بزرگ بود

رئیس ستاد مشترک ارتش اشغالگر، هرزی هولوی، حمله به کاروان خیریه آشپزخانه سنترال ورلد را با توجه به شرایط سخت نظامی در شب اشتباهی بزرگ خواند.

وی مدعی شد که ارتش در شناسایی هویت این افسران اشتباه بزرگی کرده است.

این ادعا در حالی است که برخی از مقامات ارتش اشغالگر به روزنامه هاآرتص گفته اند که خودروهای سازمان آشپزخانه مرکزی در مسیری حرکت می کنند که از قبل با ارتش اسرائیل هماهنگ شده بود.

مقام آمریکایی: حمله به کاروان خیریه Global Central Kitchen عمدی بوده است

یک مقام آمریکایی به روزنامه پولیتیکو گفت: حمله اسرائیل به کارکنان خیریه مرکز جهانی غذای مرکزی عمدی بود زیرا با شلیک سه موشک انجام شد.

وی بدون افشای هویت خود افزود: ما هیچ امیدی به تحقیقات اسرائیل نداریم، همانطور که در ماجرای قتل شیرین ابوعکلا اتفاق افتاد، اسرائیل برای حفظ وضعیت فعلی هر کاری انجام خواهد داد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که تحقیقات اسرائیل در مورد این حادثه شفاف و بدون نقص نخواهد بود.

بایدن اظهار داشت: از قتل ۷ کارمند ورلد سنترال کیچن عصبانی و ناراحت هستم.

رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش به حمله هوایی رژیم اشغالگر به کارگران مرکز جهانی غذا در غزه گفت: اسرائیل برای حفاظت از امدادگرانی که برای کمک به غیرنظامیان غزه تلاش می کنند، اقدام کافی نکرده است.

او گفت که از این حمله که منجر به کشته شدن ۷ نفر از اعضای این موسسه شد، عصبانی و ناراحت است.

جو بایدن اظهار داشت: من به فشار بر اسرائیل برای انجام بیشتر برای تسهیل جریان کمک به غزه ادامه خواهم داد.

به پایان رساندن…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا