فناوری

سرمایه‌گذاری ۱۱۵ میلیارد تومانی کیسون در شرکت دانش‌بنیان «رادیس»

کیسون ۱۱۵ میلیارد تومان سرمایه غیرنقدی در اختیار شرکت دانش‌بنیان «رادیس» گذاشت.

مجله تیتر ۱۲ به نقل از دیجیاتو، حوزه اصلی فعالیت کیسیون، بخش‌های عمرانی و ساخت‌وساز است اما مدتی است این شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال را آغاز کرده است.

در دومین سرمایه‌گذاری کیسیون در یک شرکت دانش‌بنیان، شرکت رادیس انتخاب شده که یک استارتاپ صنعتی مستقر در پارک علم و فناوری شریف است که در حوزه توسعه و ساخت مصالح عمرانی پیشرفته فعالیت می‌کند. پیش‌ازاین نیز کیسیون ۷۲ میلیارد تومان در «آچاره»‌ سرمایه‌گذاری کرده بود.

این سرمایه‌گذاری غیرنقدی (NonCash) در رادیس قرار است در قالب اعطای زمین، سوله و تجهیزات انجام شود.

برنامه‌ریزی برای ورود به بورس

«علی سنگینیان»، معاون سرمایه‌گذاری گروه کیسون، در نشست خبری اعلام این سرمایه‌گذاری گفت: «شرکت‌های بزرگ و قدیمی براساس مدل‌هایی که سال‌ها جا افتاده است فعالیت می‌کنند اما کسب‌وکارهای کوچک نوآور می‌توانند با ریسک‌پذیری و چابکی بالا، این کسب‌وکارهای بزرگ را به چالش بکشند.»

او ادامه داد: «در کیسون تلاش کرده‌ایم‌ با تغییرات فناوری و نوآوری تطبیق پیدا کنیم و کسب‌وکارمان را با کیفیت بهتر، هزینه کمتر و سود بیشتر ادامه دهیم. در همین راستا سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها را شروع کردیم.»

معاون سرمایه‌گذاری کیسون در مورد سرمایه‌گذاری‌های این شرکت توضیح داد: «با همکاری شناسا شرکت بیلدز‌آپ را تأسیس کردیم تا در استارتاپ‌های مرحله اولیه (Early Stage) سرمایه‌گذاری کنیم. چهار تیم را شناسایی کرده‌ایم و در اولین مورد در یک شرکت که در حوزه معاملات آنلاین و کارشناسی املاک فعالیت می‌کند سرمایه‌گذاری کردیم.»

سنگینیان در مورد سرمایه‌گذاری اخیر در رادیس نیز توضیح داد: «با این سرمایه‌گذاری ۱۱۵ میلیارد تومانی قرار است کمک کنیم تا رادیس هم حجم محصولات قبلی را بیشتر کند و هم محصولات جدیدی را توسعه دهد.»

«امین اسماعیلی»، مدیر گروه صنعتی رادیس نیز در مورد حوزه فعالیت رادیس توضیح داد: «حوزه اصلی رادیس مصالح ساختمانی پیشرفته و نوین است. اولین محصول ما دریچه‌های منهول در سطح شهر است که به سرقت می‌رفتند. معضل سرقت تقریبا در مورد تابلوی راهنمایی رانندگی، پیچ، گاردریل و هندریل حاشیه جاده‌ها نیز وجود دارد. ما سعی کردیم هر محصولی که سرقت می‌شود را جایگزین کنیم و در مدت کوتاهی به شهرت خوبی در میان نهادهای دولتی که مشتری ما بودند رسیدیم اما تصمیم گرفتیم محدود به بخش دولتی نباشیم.»

او اضافه کرد: «پس از آن با تولید دمبل ورزشی یک کیلویی با برند «رادیس فیت» وارد صنعت ورزش شدیم. این دمبل در مدت کوتاهی در میان پرفروش‌ترین محصولات دیجی‌کالا قرار گرفت. در گزارش سالانه دیجی‌کالا جزو سه برند پرفروش ورزشی ایرانی دیجی‌کالا بودیم.»

اسماعیلی سه هدف عمده جذب سرمایه از کیسون را توضیح داد: «یکی از اهداف‌مان ایجاد بازار هدف در شرکت‌های زیرمجموعه کیسون با حجم بازار ۲۰۰ میلیارد تومانی است. حضور در بازارهای صادراتی و ورود به بازار سرمایه هدف‌های دیگر ما هستند. هدف ضمنی دیگر ما افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید ماهانه و رسیدن به حجم تولید ۴۵۰۰ تن است.»

به گفته او، رادیس قصد دارد استارتاپ استودیو صنعتی خودش را ایجاد کند.


منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا