بین الملل

سلامت جهانی: اسرائیل حق ندارد بیمارستان ها را به میدان جنگ تبدیل کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمتدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در واکنش به جنایت وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی در دو هفته گذشته در مجتمع پزشکی شفا در شهر غزه، گفت: اسرائیل حق استفاده از بیمارستان ها را به عنوان میدان جنگ ندارد.

رئیس سازمان جهانی بهداشت با انتشار عکسی از تخریب گسترده بیمارستان شفا بر لزوم احترام به بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: بیمارستان ها نباید به عنوان میدان جنگ مورد استفاده قرار گیرند.

سازمان ملل همچنین در بیانیه ای تاکید کرد که قصد دارد تیمی را برای بررسی وضعیت بیمارستان شفا پس از حمله ویرانگر اسرائیل به این بیمارستان اعزام کند.

از سوی دیگر سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بخش غربی شهر غزه را به طور کامل تخریب کرده است و میزان ویرانی های ایجاد شده در مجتمع پزشکی شفا بسیار تکان دهنده است.

این سازمان تاکید کرد که بیمارستان شفا پس از ۱۴ روز حمله نیروهای اسرائیلی به داخل و اطراف این مجموعه به ویرانه تبدیل شده است. بیمارستان شفا به عنوان بزرگترین بیمارستان غزه دیگر فعال نیست و با توجه به وسعت تخریب در آن، مردم شمال غزه برای درمان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

پیشتر دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه در گزارشی با اشاره به جنایات هولناک صهیونیست ها علیه همه افراد در بیمارستان شفا و اطراف آن، فارغ از جنسیت، وضعیت و سن آنها، اعم از کودکان و زنان باردار، گزارش داده بود که این جنایت واقعی است. ابعاد و جزئیات این قتل هنوز به طور کامل فاش نشده است. برآوردهای اولیه حاکی از آن است که بیش از ۱۵۰۰ فلسطینی در نتیجه حمله گسترده ارتش اسرائیل به بیمارستان شفا و اطراف آن کشته، مجروح یا ناپدید شده اند که نیمی از آنها زن و کودک هستند. به گفته شاهدان عینی، صدها جسد و اعضای بریده شده غیرنظامیان هنوز در محوطه شفا و اطراف آن بر روی زمین افتاده است.

نیروهای ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی دیروز دوشنبه پس از بیش از ۲ هفته حمله وحشیانه به مجتمع پزشکی شفا در شهر غزه به طور کامل از این بیمارستان و اطراف آن عقب نشینی کردند.

محمود بازل، سخنگوی اداره دفاع مدنی غزه، گفت که صدها جسد در داخل و اطراف مجتمع پزشکی پس از خروج اشغالگران از بیمارستان شفا و مناطق اطراف آن پیدا شد. نیروهای دشمن تمامی ساختمان های بیمارستان را به آتش کشیدند و تمامی امکانات و تجهیزات پزشکی موجود در آن را تخریب کردند.

علاوه بر این، گزارش های رسمی از غزه حاکی از آن است که نیروهای صهیونیست چندین کشتار هولناک را در بیمارستان شفا انجام داده اند.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا