بین الملل

شورای حقوق بشر در حال آماده شدن برای تصویب قطعنامه تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمروز جمعه، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه ای را بررسی خواهد کرد که خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل با اشاره به “تهدید نسل کشی در غزه” است.

تحلیلگران در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه اعلام کردند در صورت تصویب قطعنامه مذکور، شورای حقوق بشر به عنوان عالی ترین نهاد حقوق بشر سازمان ملل برای اولین بار موضع خود را در خصوص جنگ ویرانگر غزه اعلام خواهد کرد.

متن قطعنامه مذکور «استفاده اسرائیل از تسلیحات انفجاری گسترده» در مناطق پرجمعیت نوار غزه را محکوم کرده و از این رژیم خواسته تا «به تعهدات قانونی خود برای جلوگیری از نسل‌کشی» در غزه پایبند باشد.

متن این قطعنامه به نمایندگی از ۵۵ کشور از ۵۶ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی (به استثنای آلبانی) به این شورا ارائه شده است. بولیوی، کوبا و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در ژنو نیز از حامیان این پروژه هستند.

علاوه بر این، متن این پیش نویس ۸ صفحه ای خواستار پایان دادن به اشغال سرزمین های اشغالی فلسطین و پایان فوری «محاصره غیرقانونی» در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی است. و از انواع دیگر «مجازات دسته جمعی» صرف نظر کند.

علاوه بر این، پیش‌نویس مذکور از کشورها می‌خواهد فروش یا انتقال سلاح، مهمات و سایر تجهیزات نظامی به اسرائیل را متوقف کنند.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا