وب گردی

نگاهی به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی/”مرگ اسرائیل”; چی شد

اگرچه در سال ۹۴ عده ای در خارج از کشور و حتی داخل کشور تصور می کردند که بیانیه رهبر انقلاب «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» صرفاً یک خط کشی سیاسی و نشان از وقوع عکس آن در میدان بود. در عمل؛ اما بررسی سیر نزولی شرایط اقتصادی و آسیب های ناشی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه موید آن است که مرگ اسرائیل فرا رسیده و آغاز شده است.

*یهودیانی که اسرائیل را نمی خواهند

در حالی که نزدیک به ۲۰۰ روز به جنایت ۷۷ ساله صهیونیست ها در غزه اضافه شده و ۲۰۰ روز از دور جدید این جنایات می گذرد و رژیم صهیونیستی قدرت نظامی و سیاسی خود را در تخیل خام غزه و جهان به نمایش گذاشته است. . این نمایش تمسخر آمیز حتی برای خود یهودیان نیز قابل قبول و جذاب نیست. در طول این شش ماه، بسیاری از یهودیان ضد صهیونیست در حمایت از مردم فلسطین و غزه در بیت المقدس راهپیمایی کردند.

آخرین و مهمترین این تظاهرات تظاهرات ده ها هزار اسرائیلی در روز ۱۲ آوریل برای اجرای آتش بس در غزه بود که در آنجا نیز خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل شدند. این خواسته در حالی مطرح شد که هنوز دو سال از نخست وزیری نتانیاهو باقی مانده است و تلاش اسرائیلی ها برای برکناری نخست وزیر فعلی خود دلیلی جز اقدامات و تصمیمات اخیر نتانیاهو برای مقابله با غزه و پیامدهای بزرگ اقتصادی و بین المللی نداشت. این جنایت برای اسرائیل

پر واضح است که بمباران لحظه به لحظه غزه بدون همکاری شرکای بین المللی اسرائیل به سرکردگی آمریکا امکان پذیر نبود. اما اصرار بر تداوم این نسل کشی هزینه های هنگفتی را برای اسرائیل به همراه داشته و خسارات اقتصادی به این رژیم وارد کرده است. همچنین رژیم صهیونیستی برای جبران این خسارات سعی دارد یهودیان ارتدوکس (حاردی) را که از سال ۱۹۴۸ آزاد شده‌اند و نسل‌ها در ارتش برای مبارزه با مقاومت در غزه به خدمت بگیرند و به وضوح بیان می‌شود که در غیر این صورت تلفات وارد می‌شود. اقتصاد تحت تأثیر این رژیم قرار خواهد گرفت. اما این اظهارنظر اسرائیل با واکنش منفی احزاب یهودی افراطی رو به رو شد و در نهایت گروهی از نیروهای ذخیره اسرائیلی و افسران بازنشسته یکی از محله های ارتدوکس نیز تظاهراتی را در این زمینه آغاز کردند.

*از روند نزولی اقتصاد رژیم صهیونیستی تا سقوط حامیان نتانیاهو

تخمین زده می شود که نسل کشی اسرائیل در غزه حدود ۲۰۰۰ کشته، بیش از ۱۰۰۰۰ زخمی و حدود ۳۰۰ اسیر برای رژیم صهیونیستی بر جای گذاشته است. همچنین بر اساس تحلیل های منتشر شده در برخی رسانه های خارجی، پیش نویس اصلاح شده بودجه ۲۰۲۴ اسرائیل نشان می دهد که کسری بودجه اسرائیل در سال جاری از ۲.۲۵ درصد به ۶.۶ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش رویترز، پیش‌نویس بودجه اصلاح‌شده اسرائیل برای سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که این جنایت باعث کاهش ۱.۱ درصدی رشد اقتصادی اسرائیل در سال جاری، به دنبال زیان ۱.۴ درصدی سال گذشته خواهد شد. شاید لطمه ای که در رویارویی با غزه به اسرائیل وارد شده، حامیان نتانیاهو را به حدی کاهش داده است که برخی یهودیان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل شده اند.

از طرف ما دعوا نکن

این رویارویی با تفکر صهیونیستی یهودیان به همین جا ختم نمی شود، علاوه بر اعتراض یهودیان به رژیم صهیونیستی و در حمایت از مردم فلسطین در شهرهای واشنگتن، نیویورک، سانفرانسیسکو و لس آنجلس، لندن. انگلستان، پاریس، فرانسه، سیدنی، استرالیا، و برلین، آلمان. ، آتن، یونان و بازل، سوئیس، حدود صد معترض نیز با پوشیدن لباس هایی با شعارهای «یهودیان اکنون آتش بس می گویند» و «به نام ما نجنگید»، خواستار آتش بس غزه در کنگره آمریکا شدند.

این بدان معناست که دست صهیونیست ها حتی علیه پیروان یهودیت است و همچنین می دانند که نتانیاهو به نام آنها و دیگران جنایتی انجام می دهد که مشخصاً به کشتار مردم بی گناه فلسطین ختم خواهد شد. ضرر آنها علیرغم تمامی این تفاسیر، رژیم اسرائیل برای تامین منافع شرکای سیاسی خود تلاش می کند به این جنایت ادامه دهد.

حوادث اخیر و مقاومت غزه و حماس در کنار محدودیت های ارتش، تسلیحات و قدرت رزمی نشان دهنده این واقعیت است که رژیم صهیونیستی هر چه در میدان نبرد به نمایش بگذارد، توپ و خمپاره آخرین تلاش این رژیم برای حفظ است. وجهه قوی آن. و این در مجامع بین المللی توجیه شده است. آخرین تیرها راه به جایی نمی برد، زیرا به زبان ساده، در دنیای امروز چیزی جز «لب و دهان» از اسرائیل باقی نمانده است.

جنایات این جنگ صدای خود را در مجامع بین المللی، هرچند ضعیف، بلند کرده است و اکثر کشورها خواستار توقف اقدامات اسرائیل و آتش بس هستند. بنابراین، این اقدامات می تواند بر این اساس باشد که پذیرش شکست برای یک فرد شکست خورده کار دشواری است و از این رو رژیم صهیونیستی برگ جدیدی در جنایات اخیر خود که حمله به ساختمان سفارت ایران در سوریه بود، زده است.

این اقدام اسرائیل رسماً خلاف کنوانسیون وین درباره مصونیت پست‌ها و دیپلمات‌ها است که اسرائیل نیز امضاکننده آن است و از این رو رژیم صهیونیستی با حمله به ساختمان سفارت ایران در سوریه، اقدامی خلاف معاهدات بین‌المللی کرده است. و یقیناً جمهوری اسلامی ایران نیز پیگیری های حقوقی و بین المللی این موضوع را بازگشایی خواهد کرد، اما پیگیری های قانونی از جنایت اخیر علیه کشورمان کم نمی کند. با این حال، نباید فراموش کرد که آخرین تلاش‌های اسرائیل برای شکست ملتی که به گفته رهبرش «عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها» است، نتیجه‌ای جز نزدیک شدن به پایان ندارد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا