فناوری

هوش‌مصنوعی چالش جدید اتاق‌های خبر

مطالعات اخیر نشان داد که نگرانی‌های جهانی برای استفاده از هوش‌مصنوعی در تولید اخبار و اطلاعات نادرست در حال افزایش است و چالش‌های جدیدی را برای اتاق‌های خبری که در حال حاضر برای جذب مخاطبان تلاش می‌کنند، ایجاد می‌کند.

به گزارش مجله تیتر ۱۲ به نقل از برنا؛ اتاق‌های خبری در سراسر جهان در حال تلاش برای مقابله با یک چالش جدید با هوش‌مصنوعی مولد هستند، زیرا غول‌های فناوری و استارت‌آپ‌هایی مانند گوگل و اپن ای آی ابزارهایی را ایجاد می‌کنند که می‌توانند خلاصه‌ای از اطلاعات را از وب سایت‌های خبری ارائه دهند.

یک گزارش نشان داد که مصرف‌کنندگان در مورد استفاده از هوش‌مصنوعی برای ایجاد محتوای خبری، به ویژه برای موضوعات حساس مانند سیاست، مشکوک هستند.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان آمریکایی و ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان اهل انگلستان گفتند که به اخبار تولید شده عمدتا با هوش‌مصنوعی تردید دارند.

این گزارش نشان داد که نگرانی‌ها برای محتوای اخبار جعلی آنلاین سه درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

چالش دیگری که سازمان‌های خبری با آن روبه‌‍رو هستند، عدم تمایل عمومی مخاطبان به پرداخت هزینه اشتراک اخبار است.

پایان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا