فناوری

پشتیبانی ستاد علوم شناختی از پایگاه های دانش در نمایشگاه های تخصصی

به منظور توسعه و گسترش اکوسیستم شناختی و رونق کسب و کار و تجاری سازی محصولات و فناوری های شناختی و با توجه به حمایت مراکز و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه شناختی، ستاد توسعه علوم شناختی و فناوری در سال گذشته از حضور تعداد زیادی از این شرکت ها در نمایشگاه های تخصصی در نقاط مختلف کشور حمایت شده است.

به گزارش مجله تیتر ۱۲ به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام ستاد علوم شناختی، بر اساس این سیاست، کارگروه توسعه زیستی و زیست محیطی در این ستاد تشکیل و قوانین و مقررات حمایتی برای توسعه کسب و کار و تجاری‌سازی فناوری‌های شناختی تنظیم و این حمایت‌ها در شکل دو گروه اصلی حمایتی توانمندسازی و تسهیلات و سرمایه گذاری است.

در بخش توانمندسازی، حمایت هایی برای تسهیل ورود شرکت ها و محصولات به بازار انجام شد که یکی از این حمایت ها امکان حضور شرکت ها در نمایشگاه های تخصصی را فراهم کرد.

بر اساس این سیاست، فعالیت شرکت های کاندید در نمایشگاه ها در قالب دو ساختار حضور مستقل شرکت و حضور به عنوان بخشی از غرفه مرکز توسعه علوم و فناوری های شناختی محقق می شود، بنابراین در ایجاد این غرفه ها در نمایشگاه های داخل و خارج از استان تهران، علاوه بر حمایت از توسعه بازار شرکت ها و مراکز دانش بنیان، اهدافی از جمله ارائه دستاوردهای ستاد در حوزه محصولات و خدمات شناختی و نیز ارائه خدمات را در بر می گیرد. توسعه ارتباطات با سایر نهادهای ملی و استانی .

اولین غرفه ستاد در بهمن ماه ۱۴۰۱ در نمایشگاه تخصصی مادر و کودک اصفهان برگزار شد. در این نمایشگاه از حضور شرکت های تولید کننده بازی و تست های شناختی حمایت شد و ایجاد این غرفه ها در نمایشگاه های مختلفی از جمله. نمایشگاه های اینوتکس تهران، مادر و کودک مشهد، های تک شیراز، تجهیزات پزشکی مشهد، آباد ایران در تهران، تجهیزات پزشکی اهواز و چندین نمایشگاه دیگر با استقبال گسترده دست اندرکاران، پژوهشگران، اساتید، مراکز علمی و تحقیقاتی مواجه شد. در حوزه دستاوردها و محصولات فناورانه و خلاقانه در حوزه شناختی.

در چارچوب سیاست های ستاد پشتیبانی شرکت، مرکز دانش بانیان و فعالان حوزه کسب و کار شناختی، سال گذشته حدود بیست شرکت فعال در این حوزه دستاوردهای خود را در پاویون و نمایشگاه های تخصصی به نمایش گذاشتند.

مرکز توسعه علوم و فناوری های شناختی در راستای اهداف راهبردی خود، سیاست توانمندسازی شرکت ها و مراکز دانش بنیان فعال در حوزه شناختی را در پیش گرفته است و انتظار می رود با ادامه این برنامه، شرکت های بیشتری از مزایای این برنامه بهره مند شوند. پشتیبانی ستاد تولیدات و دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری در نمایشگاه های تخصصی در نقاط مختلف کشور.

پایان خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا